• S/S LUND
    Ukendt
    Dampskib
    FARTØJ
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kran
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    S/S LUND med Mastekranen i baggrunden.
  • Bæltsmakke
    Ukendt
    Kronologi
    1800-tallet
    Kunst
    Tegning
    Sejlskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Færge
    Affotografering af maleri af C.W. Eckersberg (1783-1853): "En Beltsmakke med Passagerer". Smakken befinder sig på Storebælt. Glyptotekets titel: "En postjagt med passagerer i en rask blæst. Tordenluft. En engelsk skonnert kommer sejlende for 'de vind'".
  • Cap Malia, Kreta
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Cap Malia, Kreta fotograferet fra S/S ESTONIA under sejlads o. 1908
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i halvhårdt vejr under sejlads mod Bürlingerne o. 1908
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i halvhårdt vejr under sejlads mod Bürlingerne o. 1908 Foto i meget dårlig stand.
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i halvhårdt vejr under sejlads mod Bürlingerne o. 1908
  • Tenedos, Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Tenedos, Tyrkiet fotograferet fra S/S ESTONIA under sejlads o. 1908
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Kosakker ombord på S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland. o. 1908 "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Mandskab
    Opstillede mandskabsbilleder
    Søhistorisk Registratur
    Fyrbøderne ombord på S/S ESTONIA. o. 1908
  • Novorossijsk, Rusland
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Fremmed havn
    Infrastruktur
    Kronologi
    Landlov
    Livet i land
    Søhistorisk Registratur
    Tog
    Under opholdet med S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland var der landlov. Her ses en jernbaneoverskæring. "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Kosakker ombord på S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland. o. 1908 "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • Novorossijsk, Rusland
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Fremmed havn
    Infrastruktur
    Kronologi
    Landlov
    Livet i land
    Søhistorisk Registratur
    Tog
    Under opholdet med S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland var der landlov. Her ses Strandvejen- "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland. o. 1908 "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet, o. 1908
  • Bosborupsstrædet, Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Bosborupsstrædet, Tyrkiet, o. 1908. "Bosporus eller Bosporusstrædet (tyrkisk İstanbul Boğazı) er det stræde, som skiller Europa og Lilleasien fra hinanden. Strædet er 30 km langt og mellem 750 m og 3,7 km bredt. Strædet skærer midt igennem Istanbul, og deler dermed byen i en europæisk og en asiatisk del." Kilde: Wikipedia
  • Dolmabahce paladset, Konstantinobel
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Dolmabahce paladset, Konstantinobel, o. 1908 set fra Bosporusstrædet. "Dolmabahce Paladset blev bygget mellem 1843-1856, da sultanen af det Ottomanske Imperie var blevet træt af det gamle Topkapi Palads ved siden af Hagia Sofia. Det fungerede som de sidste sultaners hovedpalads indtil afslutningen af det Ottomanske Imperie kort efter 1. Verdenskrigs afslutning." KIlde Wikipedia
  • Bosborupsstrædet, Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Bosborupsstrædet, Tyrkiet, o. 1908. "Bosporus eller Bosporusstrædet (tyrkisk İstanbul Boğazı) er det stræde, som skiller Europa og Lilleasien fra hinanden. Strædet er 30 km langt og mellem 750 m og 3,7 km bredt. Strædet skærer midt igennem Istanbul, og deler dermed byen i en europæisk og en asiatisk del." Kilde: Wikipedia
  • Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet, o. 1908
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Passagerer
    Passagerer på dækket
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Passager Ragab Mohamet opstillet på dækket til fotografering.
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Passagerer
    Passagerer på dækket
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Passager Abraham, Alik opstillet på dækket til fotografering.
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Passagerer
    Passagerer på dækket
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Den medsejlende rekreerende læge med en araberdreng. Opstillet på dækket til fotografering.
  • Mahmudiyya-kanalen, Egypten
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Parti fra Mahmudiyya-kanalen. En fejuk (sejlbåd) ses til højre. "Maḥmūdiyya-kanalen (græsk: Ἀγαθὸς Δαίμων Agathos Daimon eller græsk: Μέγας ποταμός Megas potamos)[1] er en 72 km lang underkanal fra Nilen, som starter ved Nilens havn Mahmoudia og går gennem Alexandria til Middelhavet. Den blev bygget for at forsyne Alexandria med mad og ferskvand fra Nilen." Kilde Wikipedia
  • Mahmudiyya-kanalen, Egypten
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Parti fra Mahmudiyya-kanalen. En feluke (sejlbåd) ses midt i billedet. "Maḥmūdiyya-kanalen (græsk: Ἀγαθὸς Δαίμων Agathos Daimon eller græsk: Μέγας ποταμός Megas potamos)[1] er en 72 km lang underkanal fra Nilen, som starter ved Nilens havn Mahmoudia og går gennem Alexandria til Middelhavet. Den blev bygget for at forsyne Alexandria med mad og ferskvand fra Nilen." Kilde Wikipedia
  • Mahmudiyya-kanalen, Egypten
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Parti fra Mahmudiyya-kanalen. "Maḥmūdiyya-kanalen (græsk: Ἀγαθὸς Δαίμων Agathos Daimon eller græsk: Μέγας ποταμός Megas potamos)[1] er en 72 km lang underkanal fra Nilen, som starter ved Nilens havn Mahmoudia og går gennem Alexandria til Middelhavet. Den blev bygget for at forsyne Alexandria med mad og ferskvand fra Nilen." Kilde Wikipedia
  • Mahmudiyya-kanalen, Egypten
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Parti fra Mahmudiyya-kanalen. "Maḥmūdiyya-kanalen (græsk: Ἀγαθὸς Δαίμων Agathos Daimon eller græsk: Μέγας ποταμός Megas potamos)[1] er en 72 km lang underkanal fra Nilen, som starter ved Nilens havn Mahmoudia og går gennem Alexandria til Middelhavet. Den blev bygget for at forsyne Alexandria med mad og ferskvand fra Nilen." Kilde Wikipedia