Det hollandske værfts fotografiske gennemgang af M/S ERRIA inden genopbygningen. Værftsarbejdere arbejder med oprydning ombord inden genopbygningen.
"M/S ERRIA brændte ved Columbiaflodens munding 1951-12-20 på rejse til Portland. 11 omkom. Blev sat på grund 1952-01-05, men igen flotbragt og bugseret til Wilton-Fijenoord, Schiedam, for genopbygning" Kilde: JMarcussen
Album indeholdende foto fra prøvesejladsen med fragtskib M/S AYUTHIA, byggenr.156 på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Prøvesejladsen foregik den 19. maj 1960 med gæster ombord i Langelandsbæltet og endte med aflevering til rederiet i København samme dag.
Bakken i bagbordsside af AYUTHIA. Rederifolk, gæster og værftsarbejdere (folkene i kedeldragter) ser på ankerspoillets funktion. En enkelt officer er også tilstede.
Album indeholdende foto fra prøvesejladsen med fragtskib M/S AYUTHIA, byggenr.156 på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Prøvesejladsen foregik den 19. maj 1960 med gæster ombord i Langelandsbæltet og endte med aflevering til rederiet i København samme dag.
Bakken i bagbordsside af AYUTHIA. Rederifolk, gæster og værftsarbejdere (folkene i kedeldragter) ser på ankerspoillets funktion. En enkelt officer er også tilstede.
Fra venstre: Lods Ivar Svane, midt bagerst modelskib samt original LODSEN II, ex HALS, sidstnævnte i gang med at blive restaureret på Hobro værft, midt forrest lods Lars Toft og til højre skibstømrer Peter Leth, der driver Hobro værft.
3 dampbugserbåde assisterer ved afløb på B&W skibsværft af det norske tankskib M/S THORSHØVDI af Oslo , april 1948
S/S PLUTO (I) ses forrest ved stævnen med et bugserfartøj fra FB på bagbordside og et fra Svitzer agter.
Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Søsætning af yachten, M/S QADISSIYAT, der blev bygget til Iraqs daværende leder Saddam Hussein, 1981.
I baggrunden ses Nordre Mole med virksomheden Carl Nielsen Sten & Grus A/S.
Søsætning af yachten, M/S QADISSIYAT, der blev bygget til Iraqs daværende leder Saddam Hussein, 1981.
I baggrunden ses Nordre Mole med virksomheden Carl Nielsen Sten & Grus A/S.
Søsætning af yachten, M/S QADISSIYAT, der blev bygget til Iraqs daværende leder Saddam Hussein, 1981.
I baggrunden ses Nordre Mole med virksomheden Carl Nielsen Sten & Grus A/S.
Fragtskib S/S Lise (I).skader fra isbugsering.
a) Paa Rejse fra Stettin til Aalborg med Koks.
Havareret d. 27/1 41 i Kattegat.
Søforklaring og Søforhør i Helsingør d. 5/3-41.
Kl. 2045 medens L. var under Assistance af Stats-Isbryderen »Storebjørn«, stoppede S. pludselig op. L.s Maskine blev straks kastet Fuld Kraft Bak. men umiddelbart efter tørnede L. med Stævnen og Stb.s
Bov mod S., hvorved Stævnen blev bøjet, det ene Ankerklyds revnede, og en Del Nagler i Klydspladen blev sprængt. Kort efter bakkede S. ned mod L. Herunder tørnede S. med Agterenden mod L.s Stb.s Bov, hvorved Ankerklydset knustes. Ankerstokken bøjedes og Ankerfligen flækkede. Ankeret blev presset ind i Pladen, hvorved Dækket paa Forkant af Bakken blev bulet. Endvidere blev en Del Træværk i forreste Matroskammer om Stb. ødelagt. Under Arbejdet med at bryde L. løs af Isen tørnede S. endvidere mod L.s Stb.s Side agten for Forriggen, hvorved der fremkom en Bule i Skibssiden. Kilde Søulykkestatistik
Fragtskib S/S Lise (I).skader fra isbugsering.
a) Paa Rejse fra Stettin til Aalborg med Koks.
Havareret d. 27/1 41 i Kattegat.
Søforklaring og Søforhør i Helsingør d. 5/3-41.
Kl. 2045 medens L. var under Assistance af Stats-Isbryderen »Storebjørn«, stoppede S. pludselig op. L.s Maskine blev straks kastet Fuld Kraft Bak. men umiddelbart efter tørnede L. med Stævnen og Stb.s
Bov mod S., hvorved Stævnen blev bøjet, det ene Ankerklyds revnede, og en Del Nagler i Klydspladen blev sprængt. Kort efter bakkede S. ned mod L. Herunder tørnede S. med Agterenden mod L.s Stb.s Bov, hvorved Ankerklydset knustes. Ankerstokken bøjedes og Ankerfligen flækkede. Ankeret blev presset ind i Pladen, hvorved Dækket paa Forkant af Bakken blev bulet. Endvidere blev en Del Træværk i forreste Matroskammer om Stb. ødelagt. Under Arbejdet med at bryde L. løs af Isen tørnede S. endvidere mod L.s Stb.s Side agten for Forriggen, hvorved der fremkom en Bule i Skibssiden. Kilde Søulykkestatistik