Generalarrangement 1/2 (halveret tegning)
Bygget 1963 som GEDSER. 1975 overtaget af Nordisk Færgefart og indsat i ruten Fåborg-Gelting. Charter til Jydsk Færgefart -indsat i Juelsminde-Kalundborg sammen med Kalle og Julle. Efter 1980 solgt til Caribien og i rute der. Hugget op i 2002.
Generalarrangement 2/2 (halveret tegning)
Bygget 1963 som GEDSER. 1975 overtaget af Nordisk Færgefart og indsat i ruten Fåborg-Gelting. Charter til Jydsk Færgefart -indsat i Juelsminde-Kalundborg sammen med Kalle og Julle. Efter 1980 solgt til Caribien og i rute der. Hugget op i 2002.
Generalarrangement
RoRoskib indkøbt af Arka Marine 1990 for viderechartering til DSB Rederi A/S. Færgen blev i 1991 ombygget til at sejle Kalundborg-Århus. Overtaget af Scandlines og senere købt. Sejler på forskellige ruter i Østersøen. 2001 forlænget ved Remontowa. Charteret ud til og sener overtaget af Stena Line.
Generalarrangement 1
Færgen blev bygget på Aalborg Værft 1975 som Nyb 206 til det norske rederi Fred.Olsen Lines- operatør var Kristiansand D/S A/S. Færgen sejlede Hirtshals-Kristiansand og andre ruter mellem Norge-Danmark, Storbritannien
Generalarrangement 2
Færgen blev bygget på Aalborg Værft 1975 som Nyb 206 til det norske rederi Fred.Olsen Lines- operatør var Kristiansand D/S A/S. Færgen sejlede Hirtshals-Kristiansand og andre ruter mellem Norge-Danmark, Storbritannien
Generalarrangement
Skibet HESSELØ er bygget på Københavns Flydedoks Skibsværft i 1901 til rederiet DFDS.
Skibet forlist 2 måneder efter aflevering i den Stockholmske skærgård ved Kastbådan
Middelspant
Skibet HESSELØ er bygget på Københavns Flydedoks Skibsværft i 1901 til rederiet DFDS.
Skibet forlist 2 måneder efter aflevering i den Stockholmske skærgård ved Kastbådan
Linietegning
Skibet HESSELØ er bygget på Københavns Flydedoks Skibsværft i 1901 til rederiet DFDS.
Skibet forlist 2 måneder efter aflevering i den Stockholmske skærgård ved Kastbådan
Kapacitetsplan. Bygget til Det Danske Kulkompagni, København.
Skibet er bygget 1963 på Aalborg Værft. BISCAYA blev bygget til sejlads med kul og andet bulk.
Generalarrangement.
Bygget til Det Danske Kulkompagni, København.
Skibet er bygget 1963 på Aalborg Værft. BISCAYA blev bygget til sejlads med kul og andet bulk
Generalarrangement.
Passagerskib overtaget af DFDS 1964 og navngivet SKIPPER CLEMENT.
Bygget 1963 til A/S Bornholmsfærgen af 1962 som JENS KOFOED. Skroget er bygget i Sunderland og skibet er udrustet hos Bremer Vulcan.
Dokplan
Passagerskib overtaget af DFDS 1964 og navngivet SKIPPER CLEMENT.
Bygget 1963 til A/S Bornholmsfærgen af 1962 som JENS KOFOED. Skroget er bygget i Sunderland og skibet er udrustet og afleveret fra Bremer Vulcan
M/T VESTHAV bygget 3/1964 på B&W til Skibsaktieselskabet Østhav, Oslo.
59.115 tdw.
Kontrol- og manøvrestand for fremdrivningsmaskineriet med fjernmanøvreudstyr for hoved- og hjælpemotorer samt instrumenter til overvågning af drifter af motorer, kompressor, pumper m.v.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/T VESTHAV bygget 1964 på B&W til Skibsaktieselskabet Østhav, Oslo.
Kontrol- og manøvrestand for fremdrivningsmaskineriet med fjernmanøvreudstyr for hoved- og hjælpemotorer samt instrumenter til overvågning af drifter af motorer, kompressor, pumper m.v.
T/T ROY G. LUCKS af San Francisco bygget på Lindø 1964.
Maskinrummet med centraloperationskontrolbordet, første sektion omfatter datalogger, fulgt af kontroller for temperatur, tryk osv., med tilsvarende alarmsystem, i 3. sektion maskintelegraf, sidste sektion omfatter kedlernes drift.
T/T ROY G. LUCKS af San Francisco bygget på Lindø 1964.
Maskinrummet med det automatiserede 17.500 hp. General Electric MST-13 anlæg med høj- og lavtryks turbine og tilsvarende gear.
M/S OLYMPIA i New York 12. 16. juli 1937.
Den sprængte nr. 2 cylinder fra bb hovedmaskine aftaget og ophængt i 2 taljer i maskincasingen for derfra at optages af maskinrummet af en stor flydekran.