Segelschullshiff Takel und Winden (Blohm & Voss)
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Segel und Takel -Riss (Blohm & Voss)
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Statisk stabilitetskurve.
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
General arrangement
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Spantebeskrivelse, ståltegning
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Linie og spanterids
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Ståltegning af bovspryds indfæstning.
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Dæksarrangement
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Rig -Sejl -opstalt Lastekapacitet
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Linietegning
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Klædnings udfoldning
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Middelspant tegning
Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
Affotografering af maleri af C.W. Eckersberg (1783-1853): "En Beltsmakke med Passagerer". Smakken befinder sig på Storebælt. Glyptotekets titel: "En postjagt med passagerer i en rask blæst. Tordenluft. En engelsk skonnert kommer sejlende for 'de vind'".