Læderalbum med med motiver fortrinsvis fra Svitzer-bådes arbejde i det Vestlige Middelhav 1925-1933.
Side 14
M/S HIGHLAND GROVE, 19. november 1930.
"RMS HIGHLAND HOPE, 166m / 14.129gt / 15kn; 10/01/1930 færdiggjort af Harland & Wolff, Ltd, Belfast, for Nelson Line, Ltd., Liverpool, for dets UK/River Plate service; 19/11/1930 indtraf det alvorligste tab i fredstid i Nelson-linjens historie, da det nye RMS HIGHLAND HOPE blev totalt ødelagt på Farilhões Rocks, Berlengasøerne, nær Cape Carvoeiro, i den portugisiske kyst, på grund af tæt tåge, kun 10 måneder efter hendes afslutning, mens hun var på rejse London, Boulogne-sur-Mer, Vigo, Lissabon, Rio de Janeiro, Montevideo, Buenos Aires. Alle 380 passagerer og 170 besætningsmedlemmer blev sikkert taget af skibets redningsbåde trukket af den lille trawler MARIA LUIZA og andre lokale fiskerbåde, som ved den lejlighed heldigvis arbejdede i området og landede dem i den nærmeste fiskerihavn Peniche. Det eneste offer for ulykken var en spansk passager, der allerede døde på hospitalet i Lissabon Tabet af dette næsten helt nye skib var et alvorligt slag for selskabet, da det kom på et tidspunkt, hvor de gjorde alt, hvad de kunne for at møde konkurrencen fra Blue Star-linerne. Ikke desto mindre blev der straks bestilt en erstatning fra Harland and Wolff Ltd., Belfast, og hun blev afsluttet i 1932 som RMS HIGHLAND PATRIOT. Søsterskibe HIGHLAND BRIGADE, CHIEFTAIN, MONARCH, PRINCESS, PATRIOT.
Set i land i Farilhões Rocks." kilde: https://www.shipsnostalgia.com/media/rms-highland-hope.265339/
Udtaget af album 1 foto.
Læderalbum med med motiver fortrinsvis fra Svitzer-bådes arbejde i det Vestlige Middelhav 1925-1933.
Side 11.
Havareret redningsbåd Oporto.
Udtaget af album.
S/S ITALIA strandet ved Valencia. Bjerget af S/S GEIR.
Bark 3-mst. LYSGLIMT af Ålborg.
Mandskabet er gået fra borde.
Forlis 1921-05-04 på rejse fra Lorenzo Marques til Ålborg med kul. Kullene selvantændte, og skibet brændte op i søen. Besætningen bjærget i egne både. (Søulyk.) Forlist på 28 n og 41 w i Atlanten. Branden brød ud 1921-05-01 og brød ud i flammer efter forgæves slukningsforsøg 1921-05-03. Besætningen blev fra bådene efter nogle timer optaget af S/S VIKTORIA VENETO af Genoa og landsat i Dakar.
M/S NORDKAP i en ukendt havn, o. 1977
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
M/S KAREN WINTHER (II) af København i en ukendt havn.
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Henry F. Andersen holder rygepause ombord i et ukendt skib,,
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Det danske fragtskib M/S SORTEKLINT under udrustning på det tyske værft i Oldenburg. Her monteres redningsbåden i daviderne.
Fart 13 knob. 2 dæk, lukket shelterdæk type, maskine og aptering agter, isklasse G. 3 sæt samsonposter.
Foto fra Philip Bogaerts rejse med M/S KUNUNGUAK fra NSS Q= Narsarsuaq til GHB = Godthåb / Nuuk, den 3. juli 1976.
Bådedækket med en redningsflåde. Passagerne nyder det gode vejr på dækket.
Foto fra en rejse med kemikalie tankskib M/S STAINLESS SHIPPER fra Rotterdam i Holland til Vera Cruz i Mexico, august 1976.
Klargøring til redningsøvelse.
Foto fra en rejse med kemikalie tankskib M/S STAINLESS SHIPPER fra Rotterdam i Holland til Vera Cruz i Mexico, august 1976.
Klargøring til redningsøvelse.
Tankskib M/S STAINLESS SHIPPER af København.
En fotoserie, muligvis fra afleveringen til rederi den 30. november 1974.
Foto 10 af 14: Overbygningen set fra gangwayen.
Tankskib M/S STAINLESS SHIPPER af København.
En fotoserie, muligvis fra afleveringen til rederi den 30. november 1974.
Foto 14 af 14: Overbygningen med en redningsbåd hængende under skansen, bagbord.
Livet ombord i det fragtførende skoleskib 4-m. bark VIKING.
Gruppebillede af besætningsmedlemmerne ombord i VIKING, opstillet på dækket.
Fra rejsen 1926/27; Kjøbenhavn - Asia Isl. - Dublin - London.
Livet ombord i det fragtførende skoleskib 4-m. bark VIKING.
Gruppebillede af besætningsmedlemmerne ombord i VIKING, opstillet på dækket.
Fra rejsen 1926/27; Kjøbenhavn - Asia Isl. - Dublin - London.