Affotografering af maleri af C.W. Eckersberg (1783-1853): "En Beltsmakke med Passagerer". Smakken befinder sig på Storebælt. Glyptotekets titel: "En postjagt med passagerer i en rask blæst. Tordenluft. En engelsk skonnert kommer sejlende for 'de vind'".
M/S KONGEDYBET af Rønne.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Linietegning
Skibet er bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri 1885 som bygn nr 11. Den var bestilt af Hobro Dampbådsselskab A/S. Den sejlede fjordsejlads på Jyllands Østkyst
Middelspant tegning
Skibet er bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri 1885 som bygn nr 11. Den var bestilt af Hobro Dampbådsselskab A/S. Den sejlede fjordsejlads på Jyllands Østkyst
Farvelagt generalarrangement
POLYXENE blev bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri 1884 som nybygning nr 10. Det var en passagerdamper til grevskabet ved Knuthenborg ved lensgreve A.W,Knuth, Bandholm. I 30 år sejlede den fra Bandholm til øerne i smålandsfarvandet med passagerer og mindre gods. Efterfølgende blev den købt af Præstø Amtskommune og sejlede 10 år mellem Kalvehave og Koster, Møn. Slettet af skibsregisteret 1935
Generalarrangement, 1 Opstalt og plan
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
Generalarrangement Plan
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
Generalarrangement, 2 Opstalt &Plan
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
Middelspt
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
Rigningstegning
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
Generalarrangement,2 Omtegning FredrH V&Fl 1948
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
Linietegning
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
Generalarrangement,1 Omtegning FredrH V&Fl 1948
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri, 1913 til DFDS. Skibet sejlede det meste af sin karriere mellem Esbjerg og Harwich -Nordsøen. Var konfiskeret af Tyskland under krigen men tilbageleveret efter.
S/S BRYDEREN af København.
Isbryder og passagerskib.
Ombygget 1905 på B&W til isbryder og bugserbåd.
Ombygget 1930 med ny maskine på 1400 iHK i Frederikshavn.