Fragt-og passagerskib S/S MG. MELSCHIOR under ombygning til transport af kreaturer.
"Værftet er formentlig Københavns Kutterværft, hvor skibet i samme periode blev ombygget til transport af levende kvæg. " oplyst af Michael Jamni Nielsen
6 mastet jern barkentine S/S CITY OF SYDNEY (PACIFIC MAIL LINE), bygget 1875.
Under ombygget fra dampskib til 6 mastet barkentine 1916 ved Moore & Scott Shipbuilding, Oakland, AUS.
Oplagt fra 1924, solgt til Japan, men blev fundet i for dårlig stand til at sejle turen. Blev istedet brændt udfor Californien.
6 mastet jern barkentine S/S CITY OF SYDNEY (PACIFIC MAIL LINE), bygget 1875.
Ombygget fra dampskib til 6 mastet barkentine 1919 ved Moore Shipbuilding, Oakland, AUS.
Oplagt fra 1924, solgt til Japan, men blev fundet i for dårlig stand til at sejle turen. Blev istedet brændt udfor Californien.
I tørdok 1919
6 mastet jern barkentine S/S CITY OF SYDNEY (PACIFIC MAIL LINE), bygget 1875.
Ombygget fra dampskib til 6 mastet barkentine 1916 ved Moore Shipbuilding, Oakland.
Oplagt fra 1924, solgt til Japan, men blev fundet i for dårlig stand til at sejle turen. Blev istedet brændt udfor Californien.
I tørdok 1919.
2-mst.Galease MESTER af Rønne på bedding i Rønne Sydhavn o. 2007; bordklædningen er fjernet og det ses tydeligt, at der er blevet skiftet spanter i bagbordsside af MESTER.
2-mst.Galease MESTER af Rønne på bedding i Rønne Sydhavn o. 2007; bordklædningen er fjernet og det ses tydeligt, at der er blevet skiftet spanter i bagbordsside af MESTER.
M/S KRONPRINS FREDERIK. Nødkabys, fot. 19/9 1953
Skibet var omtrent færdigt i 1941, men krigen udsatte afleveringen til 1946. I 1953 brændte skibet i Harwich, og det blev efterfølgende genopbygget i Helsingør og genindsat på ruten i 1954.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S KRONPRINS FREDERIK i Helsingør, den 10/4 1954
Skibet var omtrent færdigt i 1941, men krigen udsatte afleveringen til 1946. I 1953 brændte skibet i Harwich, og det blev efterfølgende genopbygget i Helsingør og genindsat på ruten i 1954.
M/S KRONPRINS FREDERIK under indbugsering til Helsingør Skibsværft, den 18/9 1953.
Skibet var omtrent færdigt i 1941, men krigen udsatte afleveringen til 1946. I 1953 brændte skibet i Harwich, og det blev efterfølgende genopbygget i Helsingør og genindsat på ruten i 1954.
M/S COLOMBIA af København under afleveringen fra den danske stat til DFDS, 21. dec. 1947. Oprindeligt bygget som S/S på B & W under krigen til det tyske Hansaprogram, men færdiggjort i 1947 som M/S.
M/S SELANDIA i tørdok efter ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting.
Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9.1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.
M/S SELANDIA i dok under ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea. Her er skibets skrog i gang med at blive forlænget. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting. Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9. 1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.
M/S SELANDIA i dok under ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea. Her er skibets skrog i gang med at blive forlænget. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting. Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9. 1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.
M/S SELANDIA i dok under ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea, den 30.8.1984. Her ses skibet efter forlængelsen af skroget. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting. Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9. 1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.