NORMAN af Larvik under beskyning af tysk u-båd, blev sænket 7/8-1915 alle reddet, skibsfører B.M. Hansen.
Bygget 1869 som fuldrigger, omrigget til bark 1885.
3-mst. bark ORIENT af Svendborg ført af C.A.Rasmussen.
Beskudt af tysk u-båd ud for den norske kyst i 1918.
Skibet indkom til Frederikshavn med skudhuller i skroget.
Albert Chr. Rasmussen 1922 erklæret umyndig, skibet solgt ved auktion.
Foto: 1918 Göteborg.
Bygget som fuldrigger til E.Churchill & Co., Windsor, (Fullrigger) - BRITISH AMERICA.
Omrigget )/1885 til bark.
Sænket 7/8 1916 pr. Oslo - Tyne. Alle reddet.
Fører Bernhardt Marius Hansen 1915.
Fot.: Under beskydning af tysk u-båd (U-25) (Kapitänleutnant Otto Wünche).
FB bugserbådene M/S YMER og M/S GORM assisterer det danskbyggede norske fragtskib M/S CONCORDIA mod B & W skibsværft i København efter minesprængning i Kattegat, januar 1942. Svitzer indgår kontrakt den 18. januar 1942 vedr. bjergningen. ( Denne kontrakt kan ses på https://www.sjohistorie.no/no/skip/6273/ under dokumenter )
Bugserbåd M/S YMER af København assisterer det danske fragtskib S/S ODIN (imo 1140276) ved Hellerup Værft (anført i album).
Bugserbåd M/S GORM ses ved stævnen af ODIN.
Bugserbåd M/S YMER af København assisterer det danske fragtskib M/S LOUISIANA (5605840) i Københavns Havn. EN FB bugserbåd ses ved stævnen af LOUISIANA.
Bugserbåd M/S YMER af København assisterer tankskib M/S ALFRED GLEGG ex NORDFRIESLAND (Ty.). (Skrevet med blyant i album)
"Kontraheret af Maritime Trading Ltd., Panama. Overtaget før færdiggørelse fraTyskland. Leveret efter krigen til kontrahenten og næ. til ALFRED CLEGG. Solgt 1953 til Arcadia Skibs-A/S, Oslo, og næ. til HØEGH RAMBLER. Solgt 1954 Hansen-Tangens Rederi, Kristiansand S, og næ. til ADNA. Oph. 1962-07-28 i Hong Kong." Kilde J. Marcussen