• M/S VERA BAGER af Marstal, Byggeforløb
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Byggeforløb: Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S VERA BAGER af Marstal; Model
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S VERA BAGER af Marstal, Model
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S KONGEDYBET
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S KONGEDYBET af Rønne. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, opstalt Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Middelspants arrangement Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, Plan 1 Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, skorsten Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, opstalt Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrum, Sektion vist i 3D Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan, komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, Plan Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan, komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, Plan, Komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • Model af M/S PETER STÆRKE
    Svane, Ivar
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Byggeforløb til model af fragtskib M/S PETER STÆRKE af Marstal udført af Ivar Svane.
  • Model af M/S PETER STÆRKE
    Svane, Ivar
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S PETER STÆRKE af Marstal udført af Ivar Svane.
  • Model af M/S PETER STÆRKE
    Svane, Ivar
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S PETER STÆRKE af Marstal udført af Ivar Svane.
  • S/S AURORA
    Ukendt
    1900-tallet
    3-mastet skonnert
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    S/S AURORA af København i en ukendt havn.
  • S/S AURORA
    1900-tallet
    3-mastet skonnert
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    S/S AURORA under sejlads med et andet dampskib forude.
  • M/S EINVIKA
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Det norske fragtskib M/S EINVIKA i en ukendt havn. "1888 Bygget som bark ANDREW WELCH av Russell & Co., Port Glasgow, Scotland for C. Brewer & Co. Ltd (Welch & Co.), Honolulu, Hawaii. Sjøsatt 30/08, levert i september. Rigget som bark. Tonnasje: 1450 tdw, 934 brt, 863 nrt. Dim.: Lbp: 188,8’. 1899 Solgt til Bark Andrew Welch Co. (Welch & Co), San Francisco, CA, USA. 1908 Solgt til Matson Navigation Co., San Francisco. Dampkjele installert med arbeidstrykk 110 psi. 1916 Solgt til Rederi-A/B Quarta (I. Lignell), Göteborg, Sverige. Omdøpt til OLGA. 1918 Fikk store skader i grunnstøting. Kondemnert. Vraket solgt av assurandørene. 1919 Bygget om til motorskip ved Haugesund mek. Verksted, Haugesund. Installert: 1 x dieselmotor, Atlas. 4-takt/enkltv., 4-sylinder, syl. dim.: 400 x 720 mm. 500 BHK. Bygget av A/S Atlas Diesel, Stockholm, Sverige. Levert i november til Skibs-A/S Motorskip Sophus Magdalon (Sophus Kars), Bergen. Omdøpt til SOPHUS MAGDALON. 1922 Solgt i mai til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen. Omdøpt til CANIS. 1940 Hjemmeflåten. 1948 Solgt i mai til Skibs-A/S Einvik (Bjarne Tetlie), Trondheim. Omdøpt til EINVIKA. 1950 Solgt i januar til Ingvald Christianslund, Fredrikstad. Grunnstøtte og vraket 15/11 nær Raufarhafn, Island mens hun var på reise fra Siglufjord, Island til Helsinki, Finland med sild." kilde Skipshistorie(NO)
  • F/K DORA VENØ
    Fiskefartøj
    Motorskib
    Grønland
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Søhistorisk Registratur
    Linietegning Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.
  • F/K DORA VENØ
    Fiskefartøj
    Motorskib
    Grønland
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.
  • F/K DORA VENØ
    Fiskefartøj
    Motorskib
    Grønland
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.
  • F/K DORA VENØ
    Fiskefartøj
    Motorskib
    Grønland
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.