M/S KONGEDYBET af Rønne.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Maskinrums arrangement, opstalt
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Middelspants arrangement
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
General arrangement, Plan 1
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, skorsten
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
General arrangement, opstalt
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, plan
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrum, Sektion vist i 3D
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, plan, komponentliste
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
General arrangement, Plan
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, plan, komponentliste
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, Plan, Komponentliste
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Det norske fragtskib M/S EINVIKA i en ukendt havn.
"1888 Bygget som bark ANDREW WELCH av Russell & Co., Port Glasgow, Scotland for C. Brewer & Co. Ltd (Welch & Co.), Honolulu, Hawaii. Sjøsatt 30/08, levert i september. Rigget som bark.
Tonnasje: 1450 tdw, 934 brt, 863 nrt. Dim.: Lbp: 188,8’.
1899 Solgt til Bark Andrew Welch Co. (Welch & Co), San Francisco, CA, USA.
1908 Solgt til Matson Navigation Co., San Francisco.
Dampkjele installert med arbeidstrykk 110 psi.
1916 Solgt til Rederi-A/B Quarta (I. Lignell), Göteborg, Sverige. Omdøpt til OLGA.
1918 Fikk store skader i grunnstøting. Kondemnert. Vraket solgt av assurandørene.
1919 Bygget om til motorskip ved Haugesund mek. Verksted, Haugesund. Installert: 1 x dieselmotor, Atlas. 4-takt/enkltv., 4-sylinder, syl. dim.: 400 x 720 mm. 500 BHK. Bygget av A/S Atlas Diesel, Stockholm, Sverige.
Levert i november til Skibs-A/S Motorskip Sophus Magdalon (Sophus Kars), Bergen. Omdøpt til SOPHUS MAGDALON.
1922 Solgt i mai til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen. Omdøpt til CANIS.
1940 Hjemmeflåten.
1948 Solgt i mai til Skibs-A/S Einvik (Bjarne Tetlie), Trondheim. Omdøpt til EINVIKA.
1950 Solgt i januar til Ingvald Christianslund, Fredrikstad.
Grunnstøtte og vraket 15/11 nær Raufarhafn, Island mens hun var på reise fra Siglufjord, Island til Helsinki, Finland med sild." kilde Skipshistorie(NO)
Linietegning
Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.
Generalarrangement
Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.
Generalarrangement
Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.
Generalarrangement
Kutteren er bygget på Nyborg Skibsværft af Skibsbygmester C.E.K. Jensen 1949. Skibet blev bygget til fiske Chr Venø. DORA VENØ var med til at fiske på Grønland. Ejeren var medstifter af Grønlandsk Havfiskeri A/S.