• M/S PETER STÆRKE
    Fragtskib
    Motorskib
    Coaster
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Middelspant tegning Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
  • M/S PEP NAUTIC
    Motorskib
    Fragtskib
    Coaster
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Søhistorisk Registratur
    Klædningstegning Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. PEP NAUTIC blev afleveret 1973 til rederiet Pepnautica, Kbh.
  • M/S PETER STÆRKE
    Fragtskib
    Motorskib
    Coaster
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
  • M/S PETER STÆRKE
    Fartøj
    Motorskib
    Coaster
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Ståltegning Agterskib Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
  • M/S PETER STÆRKE
    Motorskib
    Fragtskib
    Coaster
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Projekttegning: Forslag til forlængelse med 13,2m Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal. Tegningen er fra 1978. Dette år blev skibet solgt til Rederiet Folmer, og næ PETER ALBA. i 1978 blev skibet ombygget til container. Styrehuset blev løftert 2 dæk og midtermasten fjernet. Skibet blev ikke forlænget.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Linietegning, -forskib Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    General arrangement, (tegnet 1936, sikkert rederiets bestilling) Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    linietegning, Agterskib. Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    General arrangement, Opstalt Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    General arrangement, Plantegninger, -indtegning af dækstyper. Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S SUSAN SILVANA
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    M/S SUSAN SILVANA Generalarrangement Skibet er bygget på Sønderborg Skibsværft som nybg 76 i 1976. Søsterskibet VIBEKE SILVANA (nybg 80) er det sidste af værftets serie på 1.399 brt. Der blev bygget 7 skibe af denne type. Det var et et-lastrums skib bygget som knæk-spant.
  • KABELFISKEN
    Pram
    Konstruktionstegning
    Skibsbygning
    Kabelskib
    Nedlægning af kabel
    1800-tallet
    1900-tallet
    Troppetransport
    Industri
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Rørledninger, Tegning KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964. Prammen blev hugget op 1971.
  • KABELFISKEN
    Pram
    Konstruktionstegning
    Skibsbygning
    Kabelskib
    Nedlægning af kabel
    1800-tallet
    1900-tallet
    Troppetransport
    Industri
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Opstalt, Tegning KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964. Prammen blev hugget op 1971.
  • KABELFISKEN
    Pram
    Konstruktionstegning
    Skibsbygning
    Kabelskib
    Nedlægning af kabel
    1800-tallet
    1900-tallet
    Troppetransport
    Industri
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Installation under dæk, Tegning KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964. Prammen blev hugget op 1971.
  • KABELFISKEN
    Pram
    Konstruktionstegning
    Skibsbygning
    Kabelskib
    Nedlægning af kabel
    1800-tallet
    1900-tallet
    Troppetransport
    Industri
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Diagram over DAMP -FØDE -og LÆNSELEDNING KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964. Prammen blev hugget op 1971.
  • KABELFISKEN
    Pram
    Konstruktionstegning
    Skibsbygning
    Kabelskib
    Nedlægning af kabel
    1800-tallet
    1900-tallet
    Troppetransport
    Industri
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Installation på dæk, Tegning KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964. Prammen blev hugget op 1971.
  • KABELFISKEN
    Pram
    Konstruktionstegning
    Skibsbygning
    Kabelskib
    Nedlægning af kabel
    1800-tallet
    1900-tallet
    Troppetransport
    Industri
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Snit, Tegning KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964. Prammen blev hugget op 1971.
  • M/S ALSIA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Passagerskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    General arrangement, Projekt Bangkok båd. Tegningen er dateret 1933 og ALSIA blev afleveret fra Nakskov Skibsværft 1929. Sammenlignet med fotos ligner tegningen ALSIA. ALSIA sejlede på østen med fragt og passagerer. Forliste ved en brand ombord ud for Sri Lanka
  • M/S WINSTON CHURCHILL
    Passagerskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Færge
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Kapacitetsplan Skibet blev bygget til DFDS i Italien 1967. Har stort set sejlet ud af Esbjerg, men iøvrigt mange andre af DFDSs passager og bil-ruter. Brandte langs kaj i Esbjerg 1996. Derefter solgt og forsøgt repareret indtil skibet blev hugget op 2004.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Middelspant tegning Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    General arrangement, Forslag -før bygning af skibet. Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S CANADA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Klædningstegning, udfoldet Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK. Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser. m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
  • M/S DANALITH
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Skibsbygning
    Coaster
    Værft i Danmark
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Konstruktionstegning
    Generalarrangement Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. DANALITH blev afleveret nov. 1976 til Jespergård, Ærøskøbing
  • M/S NIELS STÆRKE
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Coaster
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. NIELS STÆRKE blev afleveret marts 1975 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
  • M/S SATELITH
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Coaster
    1900-tallet
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kapacitetsplan Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft. SATELITH blev afleveret juni 1976 til Jespergård, Ærøskøbing