Middelspant tegning
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Klædningstegning
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PEP NAUTIC blev afleveret 1973 til rederiet Pepnautica, Kbh.
Generalarrangement
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Ståltegning Agterskib
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Projekttegning: Forslag til forlængelse med 13,2m
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Tegningen er fra 1978. Dette år blev skibet solgt til Rederiet Folmer, og næ PETER ALBA. i 1978 blev skibet ombygget til container. Styrehuset blev løftert 2 dæk og midtermasten fjernet. Skibet blev ikke forlænget.
Linietegning, -forskib
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
General arrangement, (tegnet 1936, sikkert rederiets bestilling)
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
linietegning, Agterskib.
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
General arrangement, Opstalt
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
General arrangement, Plantegninger, -indtegning af dækstyper.
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
M/S SUSAN SILVANA
Generalarrangement
Skibet er bygget på Sønderborg Skibsværft som nybg 76 i 1976. Søsterskibet VIBEKE SILVANA (nybg 80) er det sidste af værftets serie på 1.399 brt. Der blev bygget 7 skibe af denne type.
Det var et et-lastrums skib bygget som knæk-spant.
Rørledninger, Tegning
KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964.
Prammen blev hugget op 1971.
Opstalt, Tegning
KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964.
Prammen blev hugget op 1971.
Installation under dæk, Tegning
KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964.
Prammen blev hugget op 1971.
Diagram over DAMP -FØDE -og LÆNSELEDNING
KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964.
Prammen blev hugget op 1971.
Installation på dæk, Tegning
KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964.
Prammen blev hugget op 1971.
Snit, Tegning
KABELFISKEN er en pram uden fremdrivning. Den er indrettet til at håndtere søkabler til reparation og evt til udlægning af mindre kabler. Prammen flyttes med slæbebåde og holdes på plads med udlagte anker. Skroget er bygget som pram til Søværnet i 1886 på HSM værft som nybnr 13 og 14. NESA købte prammen af Søværnet i ca 1929. Tegningerne for det ombyggede kabelskib er dateret 1941, ændret 1964.
Prammen blev hugget op 1971.
General arrangement, Projekt Bangkok båd.
Tegningen er dateret 1933 og ALSIA blev afleveret fra Nakskov Skibsværft 1929. Sammenlignet med fotos ligner tegningen ALSIA.
ALSIA sejlede på østen med fragt og passagerer. Forliste ved en brand ombord ud for Sri Lanka
Kapacitetsplan
Skibet blev bygget til DFDS i Italien 1967. Har stort set sejlet ud af Esbjerg, men iøvrigt mange andre af DFDSs passager og bil-ruter.
Brandte langs kaj i Esbjerg 1996. Derefter solgt og forsøgt repareret indtil skibet blev hugget op 2004.
Middelspant tegning
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
General arrangement, Forslag -før bygning af skibet.
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
Klædningstegning, udfoldet
Skibet er bygget på Nakskov Skibsværft til rederiet ØK.
Årene før CANADA (1935) blev bygget fik ØK bygget to lignende fartøjer hos B&W -m/s AMERIKA 1930, m/s EUROPA 1931. Skibene nogenlunde samme størrelse og udset til at besejle Atlanten og ruten til Stillehavet. CANADA havde 55 passagerpladser.
m/s CANADA forliste ud for Grimsby 1939, minesprængt eller torpederet.
Generalarrangement
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
DANALITH blev afleveret nov. 1976 til Jespergård, Ærøskøbing
Generalarrangement
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
NIELS STÆRKE blev afleveret marts 1975 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Kapacitetsplan
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
SATELITH blev afleveret juni 1976 til Jespergård, Ærøskøbing