Billedet taget fra det gamle lodshus.
Personerne på den nye svingbro er fra venstre:
Havnefoged Bruhn, Skipper J.J. Gaarn og skibsreder H. Tanggaard (død 1894).
S/S ESBERN SNARE (II)
Kommentar fra Michael Nielsen, 23.01.2023:
...dette skib var det første skib der anløb Esbjerg havn, da den stod færdig. Dette anløb fandt sted den 6 oktober 1873.
Som en yderligere serviceoplysning, kan jeg fortælle at foto 11026 blev taget den 16. januar 1929. På fotoet ses ESBERN SNARE stærkt overiset på vej ind mod Århus havn.
3-mst.stålbark QUINTERO af Ålborg marts 1918.
Efter afsejling 15/3 1918 fra Frederikshavn, sænket af tysk u-båd.
Havareret 1913-08-28 og kondemneret i Coquimbo. Solgt til Buchanan, Jones & Co., Valparaiso, rep. og sat i fart som QUINTERO.
3-mst. stålbark QUINTERO af Ålborg marts 1918.
Efter afsejling 15/3 1918 fra Frederikshavn, sænket af tysk u-båd.
Havareret 1913-08-28 og kondemneret i Coquimbo. Solgt til Buchanan, Jones & Co., Valparaiso, rep. og sat i fart som QUINTERO.
3-mst. bark QUINTERO af Ålborg marts 1918.
Efter afsejling 15/3 1918 fra Frederikshavn, sænket af tysk u-båd.
Havareret 1913-08-28 og kondemneret i Coquimbo. Solgt til Buchanan, Jones & Co., Valparaiso, rep. og sat i fart som QUINTERO.
Søsætning af M/S EMILIA af Nykøbing Mors, på Søren Larsen 6 Sønners værft i 1951.
Døbt af og opkaldt efter skibsbygmesterens frue Emilia Rothaus Larsen.
M/S WIND PEAK - P-klasse fartøj til opsætning af havvindmøller.
Fotograferet ved Esbjerg den 15. februar 2025.
"Wind Peak og Wind Pace er designet til at fungere på nogle af de sværeste steder rundt om i verden og med det mest avancerede udstyr i branchen. Skibene vil tilbyde øget transitkapacitet, sænke energiintensiteten ved installationen, reducere installationstiden og dermed sænke de samlede omkostninger ved installation af havvindmølleparker.
Med et dæksareal på 5.600 m2, en nyttelast på over 17.600 tons og en hovedkrankapacitet på over 2.600 tons på 46 meter er de to nye cybersikre fartøjer meget attraktive for branchen. Fartøjerne vil være i stand til at transportere og installere syv komplette 15 MW turbinesæt pr. belastning eller fem sæt 20+ MW turbiner, hvilket reducerer antallet af ture, der er nødvendige for hvert projekt, og dermed acceler installationshastigheden og minimerer kulstofaftrykket. Fartøjerne kan rumme 130 personer." Kilde: Cadeler Hjemmeside
Et dybere dyk
M/S WIND PEAK - P-klasse fartøj til opsætning af havvindmøller.
Fotograferet ved Esbjerg den 15. februar 2025.
"Wind Peak og Wind Pace er designet til at fungere på nogle af de sværeste steder rundt om i verden og med det mest avancerede udstyr i branchen. Skibene vil tilbyde øget transitkapacitet, sænke energiintensiteten ved installationen, reducere installationstiden og dermed sænke de samlede omkostninger ved installation af havvindmølleparker.
Med et dæksareal på 5.600 m2, en nyttelast på over 17.600 tons og en hovedkrankapacitet på over 2.600 tons på 46 meter er de to nye cybersikre fartøjer meget attraktive for branchen. Fartøjerne vil være i stand til at transportere og installere syv komplette 15 MW turbinesæt pr. belastning eller fem sæt 20+ MW turbiner, hvilket reducerer antallet af ture, der er nødvendige for hvert projekt, og dermed acceler installationshastigheden og minimerer kulstofaftrykket. Fartøjerne kan rumme 130 personer." Kilde: Cadeler Hjemmeside
Et dybere dyk
M/S WIND PEAK - P-klasse fartøj til opsætning af havvindmøller.
Fotograferet ved Esbjerg den 15. februar 2025.
"Wind Peak og Wind Pace er designet til at fungere på nogle af de sværeste steder rundt om i verden og med det mest avancerede udstyr i branchen. Skibene vil tilbyde øget transitkapacitet, sænke energiintensiteten ved installationen, reducere installationstiden og dermed sænke de samlede omkostninger ved installation af havvindmølleparker.
Med et dæksareal på 5.600 m2, en nyttelast på over 17.600 tons og en hovedkrankapacitet på over 2.600 tons på 46 meter er de to nye cybersikre fartøjer meget attraktive for branchen. Fartøjerne vil være i stand til at transportere og installere syv komplette 15 MW turbinesæt pr. belastning eller fem sæt 20+ MW turbiner, hvilket reducerer antallet af ture, der er nødvendige for hvert projekt, og dermed acceler installationshastigheden og minimerer kulstofaftrykket. Fartøjerne kan rumme 130 personer." Kilde: Cadeler Hjemmeside
Et dybere dyk
Postkort med Sønderborg Slot.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Passager- & stykgodsskib FREJA af Hobro under afsejling fra Hobro.
Besejlede ruten Hobro-Mariager-Hadsund.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Havet og klitterne ved Klitmøller i Nordjylland.
Postkort opklæbet i album, der har tilhørt kokken Jørgen Jessen.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.