• S/S FICARIA eller S/S STOREBELT
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Handel og Søfart
    Hjulskib
    Rederi
    Livet i land
    Landlov
    Stemningsfoto fra Newcastle Upon Tyne med en hjuldamper og et andet dampskib. Fotograferet af et besætningsmedlem fra enten S/S FICARIA eller S/S STOREBELT på en landlov : "Michael Nielsen oplyser venligst, den 17.11.2024 Hjuldampskib= BEATRICE 1883 Hjuldampskib= LADY FLORENCE 1882 "Foto, der er opklæbet på 4 kartonsider fra et fotoalbum fra omkring 1900 fundet i en container i Søborg.
  • RMS MAURETANIA
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Hjulskib
    Kronologi
    Passagerskib
    Havnemiljø (muligvis Newcastle) med verdens største skib RMS MAURETANIA i perioden 1907-1910. I forgrunden ses et hjuldampskib muligvis fotograferet fra S/S FICARIA eller S/S STOREBELT fra rederiet DFDS. Foto, der er opklæbet på 4 kartonsider fra et fotoalbum fra omkring 1900 fundet i en container i Søborg.
  • RMS MAURETANIA
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Hjulskib
    Kronologi
    Passagerskib
    Havnemiljø (muligvis Newcastle) med verdens største skib RMS MAURETANIA i perioden 1907-1910. I forgrunden ses et hjuldampskib muligvis fotograferet fra S/S FICARIA eller S/S STOREBELT fra rederiet DFDS. Foto, der er opklæbet på 4 kartonsider fra et fotoalbum fra omkring 1900 fundet i en container i Søborg.
  • H/S HJEJLEN
    Dampskib
    Fartøj
    Passagerskib
    Hjulskib
    1800-tallet
    Konstruktionstegning
    Skibsbygning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024) HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet). Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob. Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
  • H/S HJEJLEN
    Fartøj
    Dampskib
    Hjulskib
    Passagerskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024) HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet). Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob. Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
  • H/S HJEJLEN
    Dampskib
    Fartøj
    Passagerskib
    Hjulskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Maskinrum
    Kedeltegning. Ved renovering 1900 bliv kedlen skiftet. Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024) HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet). Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
  • H/S HJEJLEN
    Hjulskib
    Fartøj
    Passagerskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1800-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Maskinrum
    Maskinarrangement, Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024) HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet). Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob. Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
  • H/S HJEJLEN
    Dampskib
    Hjulskib
    Fartøj
    Passagerskib
    Maskinrum
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1800-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Maskinarrangement, Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024) HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet). Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob. Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
  • H/S HJEJLEN
    Dampskib
    Hjulskib
    Fartøj
    Passagerskib
    Maskinrum
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Maskinarrangement, Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024) HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet). Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob. Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
  • H/S HJEJLEN
    Dampskib
    Hjulskib
    Fartøj
    Passagerskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Linietegning Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024) HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet). Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob. Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
  • PARKDALE
    Topografi
    Sejlskib
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    1800-tallet
    Hjulskib
    3-mst. bark PARKDALE udenpå en hjuldamper.
  • Gallionsfigur: andelignende fugl fra H/S HJEJLEN
    Jørgensen, Hans, Silkeborg Avis 1975
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1800-tallet
    Galionsfigur
    Stævn
    Modelskib
    Fartøj
    Hjulskib
    Jylland
    Danmark
    HFra forstævnen på H/S HJEJLEN. Figuren skåret af billedhugger Möen.
  • Rio de Janeiro
    ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Landskab
    Bjerge
    Kyst
    1800-tallet
    Sydamerika
    Kunst
    Maleri
    Fartøj
    Hjulskib
    Sejlskib
    Fot efter maleri af Carl Fedeler i Svendborg Museum/Søfartssamlingerne i Troense.
  • Rhinen Ehrenbreitstein
    ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Hjulskib
    Rhinen ved Koblenz am Rhein, og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i midten. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Rhinen
    Leitz, F.G.
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Hjulskib
    Bro over Rhinen. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Rhinen
    Leitz, F.G.
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Hjulskib
    Rhinen ved Koblenz am Rhein, hjul- dampskib og fæstningen Ehrenbreitsein øverst mod hj.. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Rhinen
    Leitz, F.G.
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Hjulskib
    Rhinen ved Koblenz am Rhein,m anløbsbroer for hjul- dampskieb og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i midten. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Rhinen
    ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Hjulskib
    Rhinen ved Koblenz am Rhein, hjul- dampskibe og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i th.. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Rhinen
    ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Hjulskib
    Rhinen ved Koblenz am Rhein, hjul- dampskib og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i midten. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Duisburg-Ruhrort
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    Europa
    1900-tallet
    Kunst
    Stik
    Fartøj
    Hjulskib
    Sejlskib
    Dampskib
    Flodfartøj
    Stik med blik over Rhinen med flere sejlfartøjer og en hjuldamper ved anløbsbro. I baggrunden Duisburg med mølle og tårne. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Rhinen
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    1900-tallet
    Europa
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Flodfartøj
    Slæbe- og bugserbåd
    Dampskib
    Hjulskib
    Infrastruktur
    Bro
    Flodbåde på Rhinen. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Rhinen
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Topografi
    1900-tallet
    Europa
    Landskab
    Floder
    Fartøj
    Flodfartøj
    Slæbe- og bugserbåd
    Dampskib
    Hjulskib
    Infrastruktur
    Bro
    Flodbåde på Rhinen. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • H/S ÆGIR
    Ukendt
    Dampskib
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Hjulskib
    Jernbanefærge
    København
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Hjulskib
    H/S ÆGIR ved i Kiels Havn, Tyskland i perioden 1887 -1928. Foto på pap.
  • Kappel
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Kronologi
    Danmark
    Slesvig-Holsten
    1800-tallet
    Fartøj
    Dampskib
    Hjulskib
    Kunst
    Stik
    Stik af den slesvigske by med hjuldamper.
  • Silkeborg, Himmelbjerget ved Anløbsbroen
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Kronologi
    Danmark
    Jylland
    1900-tallet
    Fartøj
    Hjulskib
    Dampskib
    Silkeborg. Himmelbjerget ved anløbsbroen hvor hjuldamperen H/S HJEJLEN er på vej væk. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.