Stemningsfoto fra Newcastle Upon Tyne med en hjuldamper og et andet dampskib. Fotograferet af et besætningsmedlem fra enten S/S FICARIA eller S/S STOREBELT på en landlov :
"Michael Nielsen oplyser venligst, den 17.11.2024
Hjuldampskib= BEATRICE 1883
Hjuldampskib= LADY FLORENCE 1882
"Foto, der er opklæbet på 4 kartonsider fra et fotoalbum fra omkring 1900 fundet i en container i Søborg.
Havnemiljø (muligvis Newcastle) med verdens største skib RMS MAURETANIA i perioden 1907-1910.
I forgrunden ses et hjuldampskib muligvis fotograferet fra S/S FICARIA eller S/S STOREBELT fra rederiet DFDS.
Foto, der er opklæbet på 4 kartonsider fra et fotoalbum fra omkring 1900 fundet i en container i Søborg.
Havnemiljø (muligvis Newcastle) med verdens største skib RMS MAURETANIA i perioden 1907-1910.
I forgrunden ses et hjuldampskib muligvis fotograferet fra S/S FICARIA eller S/S STOREBELT fra rederiet DFDS.
Foto, der er opklæbet på 4 kartonsider fra et fotoalbum fra omkring 1900 fundet i en container i Søborg.
Generalarrangement
Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024)
HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet).
Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
Generalarrangement
Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024)
HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet).
Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
Kedeltegning. Ved renovering 1900 bliv kedlen skiftet.
Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024)
HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet).
Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
Maskinarrangement,
Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024)
HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet).
Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
Maskinarrangement,
Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024)
HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet).
Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
Maskinarrangement,
Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024)
HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet).
Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
Linietegning
Skibet er bygget ved Baumgarten & Burmeister, København. Leveret i 1861 og sejlede via Helsingør, Randers og Gudenåen til Silkeborgsøerne hvor den stadig sejler (2024)
HJEJLEN er en hjuldamper og er stadig drevet af den oprindelige dampmaskine (kedlen er skiftet).
Loa 28,4m, Br 6,25m, dybg 1,1m, 130 pass, 8knob.
Tegningen er en rekonstruktion efter en opmåling i 1942.
Rhinen ved Koblenz am Rhein, og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i midten.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Bro over Rhinen.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Rhinen ved Koblenz am Rhein, hjul- dampskib og fæstningen Ehrenbreitsein øverst mod hj..
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Rhinen ved Koblenz am Rhein,m anløbsbroer for hjul- dampskieb og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i midten.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Rhinen ved Koblenz am Rhein, hjul- dampskibe og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i th..
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Rhinen ved Koblenz am Rhein, hjul- dampskib og fæstningen Ehrenbreitsein øverst i midten.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Stik med blik over Rhinen med flere sejlfartøjer og en hjuldamper ved anløbsbro. I baggrunden Duisburg med mølle og tårne.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Flodbåde på Rhinen.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Flodbåde på Rhinen.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Silkeborg. Himmelbjerget ved anløbsbroen hvor hjuldamperen H/S HJEJLEN er på vej væk.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.