• M/S VERA BAGER af Marstal, Byggeforløb
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Byggeforløb: Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S VERA BAGER af Marstal; Model
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S VERA BAGER af Marstal, Model
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • S/S VIKING
    Sejlskib
    Skoleskib
    4-mastet bark
    Fragtskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Topografi
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Ståltegning af bovspryds indfæstning. Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
  • S/S VIKING
    Sejlskib
    Skoleskib
    4-mastet bark
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Topografi
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Dæksarrangement Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
  • S/S VIKING
    Sejlskib
    Skoleskib
    4-mastet bark
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Fragtskib
    Topografi
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Rig -Sejl -opstalt Lastekapacitet Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
  • S/S VIKING
    Sejlskib
    4-mastet bark
    Skoleskib
    Fragtskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Topografi
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Klædnings udfoldning Skibet er bygget på B&W 1907. Rederiet var Handelsflådens Skoleskib for Befalingsmænd. Skibet blev befragtet og drevet af DFDS indtil 1929 hvor det bliver solgt til Gustav Erikson, Mariehamn. Med base i Ålandsøerne var skibet en del af Eriksons store flåde af sejlskibe der sejlede korn, gødning og andet bulk rundt om jorden. Efter flere års oplægning solgt i 1951 til Gøteborg og bevaret. Skibet er idag (2025) hotelskib i Gøteborg
  • S/S LUND
    Ukendt
    Dampskib
    FARTØJ
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kran
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    S/S LUND med Mastekranen i baggrunden.
  • Cap Malia, Kreta
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Cap Malia, Kreta fotograferet fra S/S ESTONIA under sejlads o. 1908
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i halvhårdt vejr under sejlads mod Bürlingerne o. 1908
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i halvhårdt vejr under sejlads mod Bürlingerne o. 1908 Foto i meget dårlig stand.
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i halvhårdt vejr under sejlads mod Bürlingerne o. 1908
  • Tenedos, Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Tenedos, Tyrkiet fotograferet fra S/S ESTONIA under sejlads o. 1908
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Kosakker ombord på S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland. o. 1908 "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Livet om bord
    Mandskab
    Opstillede mandskabsbilleder
    Søhistorisk Registratur
    Fyrbøderne ombord på S/S ESTONIA. o. 1908
  • Novorossijsk, Rusland
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Fremmed havn
    Infrastruktur
    Kronologi
    Landlov
    Livet i land
    Søhistorisk Registratur
    Tog
    Under opholdet med S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland var der landlov. Her ses en jernbaneoverskæring. "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Besøg om bord
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Livet om bord
    Søhistorisk Registratur
    Kosakker ombord på S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland. o. 1908 "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • Novorossijsk, Rusland
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Fremmed havn
    Infrastruktur
    Kronologi
    Landlov
    Livet i land
    Søhistorisk Registratur
    Tog
    Under opholdet med S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland var der landlov. Her ses Strandvejen- "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • S/S ESTONIA af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ESTONIA i Novorossijsk,Rusland. o. 1908 "Novorossijsk (russisk: Новороссийск, tr. Novorossijsk) er en havneby ved Sortehavet i det sydlige Rusland administrativt center for Novorossijsk okrug i Krasnodar kraj. Byen har 261.937 (2024) indbyggere og okrugen 343.971 (2024) indbyggere."" Kilde : Wikipedia
  • S/S BALDUR
    Haudstrup, M. Johs.
    Havnevæsen
    Havn
    1900-tallet
    Kronologi
    1800-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib
    FARTØJ
    Dampskib
    S/S BALDUR i ukendt havn.
  • Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet, o. 1908
  • Bosborupsstrædet, Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Bosborupsstrædet, Tyrkiet, o. 1908. "Bosporus eller Bosporusstrædet (tyrkisk İstanbul Boğazı) er det stræde, som skiller Europa og Lilleasien fra hinanden. Strædet er 30 km langt og mellem 750 m og 3,7 km bredt. Strædet skærer midt igennem Istanbul, og deler dermed byen i en europæisk og en asiatisk del." Kilde: Wikipedia
  • Dolmabahce paladset, Konstantinobel
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Dolmabahce paladset, Konstantinobel, o. 1908 set fra Bosporusstrædet. "Dolmabahce Paladset blev bygget mellem 1843-1856, da sultanen af det Ottomanske Imperie var blevet træt af det gamle Topkapi Palads ved siden af Hagia Sofia. Det fungerede som de sidste sultaners hovedpalads indtil afslutningen af det Ottomanske Imperie kort efter 1. Verdenskrigs afslutning." KIlde Wikipedia
  • Bosborupsstrædet, Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Bosborupsstrædet, Tyrkiet, o. 1908. "Bosporus eller Bosporusstrædet (tyrkisk İstanbul Boğazı) er det stræde, som skiller Europa og Lilleasien fra hinanden. Strædet er 30 km langt og mellem 750 m og 3,7 km bredt. Strædet skærer midt igennem Istanbul, og deler dermed byen i en europæisk og en asiatisk del." Kilde: Wikipedia
  • Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet
    Ukendt
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Konstantinobel (Istanbul), Tyrkiet, o. 1908