CUTTY SARK af London, fuldskib, nu museumsskib indrettet 1957. liggende i tørdok i Greenwich, bygget 1869 hos Scott & Linton, Dumbarton, 70x12x7m. I baggrunden Greenwich Hospital.
CUTTY SARK af London, fuldskib, nu museumsskib indrettet 1957. liggende i tørdok i Greenwich, bygget 1869 hos Scott & Linton, Dumbarton, 70x12x7m. I baggrunden Greenwich Hospital.
B&W Flydedok nr. 1 under bugsering fra Refshaleøen til 10 meter bassin , den 13. maj 1954 . Her ses M/S YMER af København sammen med PAN Derudover assisterede FRODE og HUGIN også i flytningen.
Bugsering af det belgiske tankskib M/S BRÜSSELS den 8. februar 1960 til B & W, tørdok I. Assisteret af PLUTO, TYR, YMER og PAN.
Tekst fra album.
Kommentar fra Michael Jamni Nielsen, 30.11.2023:
Fotoet er ikke taget i København. Det er taget ved Kockums i Malmø.
Skibet blev bygget ved Kockums (derfor har det svensk flag på fotoet).
Det blev leveret i 1960.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
B&W Flydedok nr. 1 under bugsering fra Refshaleøen til 10 meter bassin , den 13. maj 1954 . Her ses M/S FRODE (I) af København. Derudover assisterede YMER, PAN OG HUGIN også i flytningen.
B&W Flydedok nr. 1 under bugsering fra Refshaleøen til 10 meter bassin , den 13. maj 1954 . Her ses M/S FRODE (I) af København. Derudover assisterede YMER, PAN OG HUGIN også i flytningen.
Bugserbåd M/S PLUTO (II) assisterer ved afløb for bulkcarrier M/S STOVE TRANSPORT, der er bygget på B&W skibsværft i den nye byggedok på østsiden af Refshaleøen.
Foruden PLUTO (II) deltog TYR OG YMER også i bugseringen til Refshaleøen den 15. december 1960, T.H. ses Middelgrundsfortet.
Flydedokken på værftet i Charlotte Amalia, Skt. Thomas i baggrunden og Kulstation HAL i forgrunden.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
6 mastet jern barkentine S/S CITY OF SYDNEY (PACIFIC MAIL LINE), bygget 1875.
Ombygget fra dampskib til 6 mastet barkentine 1919 ved Moore Shipbuilding, Oakland, AUS.
Oplagt fra 1924, solgt til Japan, men blev fundet i for dårlig stand til at sejle turen. Blev istedet brændt udfor Californien.
I tørdok 1919
6 mastet jern barkentine S/S CITY OF SYDNEY (PACIFIC MAIL LINE), bygget 1875.
Ombygget fra dampskib til 6 mastet barkentine 1916 ved Moore Shipbuilding, Oakland.
Oplagt fra 1924, solgt til Japan, men blev fundet i for dårlig stand til at sejle turen. Blev istedet brændt udfor Californien.
I tørdok 1919.
Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Orlogsværftet med undervandsbåd i dokken . Danmark rådede over 3 engelske u- både på daværende; SPRINGEREN; STØREN OG SÆLEN.
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
Orlogsværftet med undervandsbåd i dokken . Danmark rådede over 3 engelske u- både på daværende; SPRINGEREN; STØREN OG SÆLEN.
Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry."
Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester.
Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.