• M/S HOLTHAV af Oslo, hovedmaskinen hejss på plads
    Ukendt
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Skibsbygning
    Fartøj
    1900-tallet
    Maskine
    Bulkcarrier
    Dok
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Hovedmaskinen hejses på plads i byggedokken, B&W nr. 817, 1968. 29989 brt, 50850 tdw.
  • CUTTY SARK af London, fuldskib
    Gaarde, Jens
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Europa
    1800-tallet
    Stævn
    Galionsfigur
    Sejlskib
    Fartøj
    Fuldskib
    Skibsbygning
    Dok
    CUTTY SARK af London, fuldskib, nu museumsskib indrettet 1957. liggende i tørdok i Greenwich, bygget 1869 hos Scott & Linton, Dumbarton, 70x12x7m.
  • CUTTY SARK af London, fuldskib
    Henningsen, Henning
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Europa
    1800-tallet
    Stævn
    Galionsfigur
    Skibsbygning
    Dok
    Agterspejl
    Fuldskib
    Fartøj
    Sejlskib
    CUTTY SARK af London, fuldskib, nu museumsskib indrettet 1957. liggende i tørdok i Greenwich, bygget 1869 hos Scott & Linton, Dumbarton, 70x12x7m. I baggrunden Greenwich Hospital.
  • CUTTY SARK af London, fuldskib
    Henningsen, Henning
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Europa
    1800-tallet
    Stævn
    Galionsfigur
    Sejlskib
    Fartøj
    Fuldskib
    Skibsbygning
    Dok
    CUTTY SARK af London, fuldskib, nu museumsskib indrettet 1957. liggende i tørdok i Greenwich, bygget 1869 hos Scott & Linton, Dumbarton, 70x12x7m. I baggrunden Greenwich Hospital.
  • Svitzer bjergninger; Østlige Middelhav
    1900-tallet
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Europa
    Fartøj
    Kronologi
    Slæbe- og bugserbåd
    Topografi
    Fremmed havn
    Dok
    Album med med motiver fortrinsvis fra Svitzer-bådes arbejde i det Østlige Middelhav 1929-1933 Side 32
  • M/S GORM (II) af København
    1900-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Dok
    Fartøj
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Bugserbåd M/S GORM (II) af København bugserer en flydedok i Københavns Havn.
  • M/S YMER af København
    Ukendt
    1900-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Dok
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    B&W Flydedok nr. 1 under bugsering fra Refshaleøen til 10 meter bassin , den 13. maj 1954 . Her ses M/S YMER af København sammen med PAN Derudover assisterede FRODE og HUGIN også i flytningen.
  • M/S BRÜSSELS af Antwerpen
    Ukendt
    1900-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Dok
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Bugsering af det belgiske tankskib M/S BRÜSSELS den 8. februar 1960 til B & W, tørdok I. Assisteret af PLUTO, TYR, YMER og PAN. Tekst fra album. Kommentar fra Michael Jamni Nielsen, 30.11.2023: Fotoet er ikke taget i København. Det er taget ved Kockums i Malmø. Skibet blev bygget ved Kockums (derfor har det svensk flag på fotoet). Det blev leveret i 1960. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • B & W Skibsværft A/S
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Dok
    Fartøj
    Kran
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Skibsbygning
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Flydedokken i tørdokken, den 20. juni 1957. Den blev bugseret over om natten kl. 2 af TYR, PLUTO, FRODE og YMER. Tekst fra album
  • M/S FRODE (I) af København
    Søhistorisk Registratur
    Bugsering
    Fartøj
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Havnevæsen
    Havn
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    B&W Flydedok nr. 1 under bugsering fra Refshaleøen til 10 meter bassin , den 13. maj 1954 . Her ses M/S FRODE (I) af København. Derudover assisterede YMER, PAN OG HUGIN også i flytningen.
  • M/S FRODE (I) af København
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bugsering
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    Topografi
    København
    Skibsbygning
    Dok
    Havnevæsen
    Havn
    B&W Flydedok nr. 1 under bugsering fra Refshaleøen til 10 meter bassin , den 13. maj 1954 . Her ses M/S FRODE (I) af København. Derudover assisterede YMER, PAN OG HUGIN også i flytningen.
  • S/S TYR (I) af København
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bugsering
    Dampskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Værft i Danmark
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Bugserbåd TYR (I) bugserer en flydedok på strækningen København - Aalborg for regning til Aalborg Vært, august 1945, (Afskrift af tekst ved fotoet)
  • S/S TYR (I) af København
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Bugsering
    Fartøj
    Dampskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Værft i Danmark
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Bugserbåd TYR (I) bugserer en flydedok på strækningen København - Aalborg for regning til Aalborg Vært, august 1945, (Afskrift af tekst ved fotoet)
  • M/S PLUTO (II)
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Værft i Danmark
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Bulkcarrier
    Orlogsmarine
    Søbefæstning
    Bugserbåd M/S PLUTO (II) assisterer ved afløb for bulkcarrier M/S STOVE TRANSPORT, der er bygget på B&W skibsværft i den nye byggedok på østsiden af Refshaleøen. Foruden PLUTO (II) deltog TYR OG YMER også i bugseringen til Refshaleøen den 15. december 1960, T.H. ses Middelgrundsfortet.
  • Charlotte Amalie, Skt. Thomas
    1900-tallet
    Dansk Vestindien
    Havn og red i kolonierne
    Kolonier
    Kolonihistorie
    Kronologi
    Mellemamerika
    Skt. Thomas
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Skibsbygning
    Dok
    Handel og Søfart
    Rederi
    Flydedokken på værftet i Charlotte Amalia, Skt. Thomas i baggrunden og Kulstation HAL i forgrunden. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • S/S CITY OF SYDNEY
    Hester, Wilhelm, San Francisco
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Barkentine
    Sejlskib
    Kronologi
    Topografi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Ombygning
    Værft i udlandet
    Nordamerika
    6 mastet jern barkentine S/S CITY OF SYDNEY (PACIFIC MAIL LINE), bygget 1875. Ombygget fra dampskib til 6 mastet barkentine 1919 ved Moore Shipbuilding, Oakland, AUS. Oplagt fra 1924, solgt til Japan, men blev fundet i for dårlig stand til at sejle turen. Blev istedet brændt udfor Californien. I tørdok 1919
  • S/S CITY OF SYDNEY
    Hester, Wilhelm, San Francisco
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Barkentine
    Sejlskib
    Kronologi
    Topografi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Ombygning
    Værft i udlandet
    Nordamerika
    6 mastet jern barkentine S/S CITY OF SYDNEY (PACIFIC MAIL LINE), bygget 1875. Ombygget fra dampskib til 6 mastet barkentine 1916 ved Moore Shipbuilding, Oakland. Oplagt fra 1924, solgt til Japan, men blev fundet i for dårlig stand til at sejle turen. Blev istedet brændt udfor Californien. I tørdok 1919.
  • Et liv til søs i 40 år
    1900-tallet
    Bulkcarrier
    Fartøj
    Jernskib
    Konstruktion
    Kronologi
    Motorskib
    Skibsbygning
    Skibsdetaljer
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    Dok
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Søhistorisk Registratur
    Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    1900-tallet
    Bulkcarrier
    Fartøj
    Jernskib
    Konstruktion
    Kronologi
    Motorskib
    Skibsbygning
    Skibsdetaljer
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    Dok
    Skibsdetaljer
    Skrue
    Søhistorisk Registratur
    Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    1900-tallet
    Bulkcarrier
    Fartøj
    Jernskib
    Konstruktion
    Kronologi
    Motorskib
    Skibsbygning
    Skibsdetaljer
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    Dok
    Søhistorisk Registratur
    Bygning af Bulkcarrier HEERING CHRISTEL (II) på B&W skibsværft, 1974 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    1900-tallet
    Danmark
    Dok
    Kronologi
    Militær
    Orlogsmarine
    Orlogsmarine
    Orlogsmarine
    Orlogsskib
    Orlogsværftet
    Sjælland
    Skibsbygning
    Topografi
    Undervandsbåd
    Søhistorisk Registratur
    Orlogsværftet med undervandsbåd i dokken . Danmark rådede over 3 engelske u- både på daværende; SPRINGEREN; STØREN OG SÆLEN. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    1900-tallet
    Danmark
    Kronologi
    Militær
    Sjælland
    Topografi
    Orlogsmarine
    Orlogsværftet
    Orlogsmarine
    Orlogsmarine
    Orlogsskib
    Undervandsbåd
    Skibsbygning
    Dok
    Søhistorisk Registratur
    Orlogsværftet med undervandsbåd i dokken . Danmark rådede over 3 engelske u- både på daværende; SPRINGEREN; STØREN OG SÆLEN. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Nakskov skibsværft ny tørdok
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Topografi
    Danmark
    Kronologi
    1900-tallet
    Lolland-Falster
    Dok
    Dokvæggen under støbning. 176x27.4m.; kapacitet 20.000 tons.
  • StabelaffløbningNakskov skibsværft
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Topografi
    Danmark
    Kronologi
    1900-tallet
    Lolland-Falster
    Dok
    Søsætning og stabelafløbning
    Fartøj
    Motorskib
    Containerskib
    Stabelafløbning af M/S SIMBA, ØK. November 1978, byg.nr. 220.
  • Nakskov skibsværft ny tørdok
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Topografi
    Danmark
    Kronologi
    1900-tallet
    Lolland-Falster
    Dok
    Dokvæggen færdigstøbt.