S/S LIBAU af København. Skibet blev skruet ned i isen og sank under isgang i Øresund den 16. februar, 1897. Ulykken skete på Lillegrunden syd for Dragør. Her ses LIBAU forfra, liggende tildels hævet mellem Svitzers bjergningsdampere S/S HELSINGØR og S/S SKANDINAVIEN. S/S KATTEGAT og S/S KASTRUP deltog også i bjergningen.
Svitzer S/S DROGDEN under bjergning af Galease ANNA ELINE ( ANNA OLIVIA se under notabene) af Köpstadsö efter kollision ud for Skovshoved, den 18. februar 1897.
Flotbragt af Svitzer bjergningsdamperene KATTEGAT, SKANDINAVIEN, DROGDEN og kastrup
S/S LIBAU af København. Skibet blev skruet ned i isen og sank under isgang ved Lillegrund i Øresund den 16. februar, 1897. Flotbragt af Svitzer bjergningsfartøjerne S/S KATTEGAT, S/S HELSINGØR. S/S SKANDINAVIEN og S/S KASTRUP den 01. maj 1897.
S/S JENNY af Danzig. Strandet 1897-02-16 på Holmetunge (Saltholm) og flotbragt 1897-02-22 af Svitzer dampbjergningsfartøj S/S KATTEGAT og S/S SKANDINAVIEN.
S/S KOTKA af Hull sidder fast i isen ved Nordre Røsse. Her sad skibet fra den 6. februar 1897 til 14. februar 1897. Det blev flotbragt af Svitzer bjergningsfartøjerne S/S KATTEGAT, S/S HELSINGØR og S/S KASTRUP
3 mst. bark VANJA (WANJA) af Helsingborg (fot. som 3-mst skonnert JENNY af Åbo).
(1932) ombygget til M/Skonnert JENNY af Åbo.
Sprang læk ud for Utö i Østersøen p.r. Kotka - Danmark 28/9 1947 og blev forladt af besætningen.
Generalarrangement
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
Spanterids for
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
Ladeplan
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
Rørarrangement
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
Middelspant tegning
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
Spanterids agt
Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom.
Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom.
Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom.
Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom.
Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt.
Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør.
Her er det: matros Jens Thomsen og kok Helge Nicolaysen.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt.
Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør.
Her er det: 4. mester Jacobsen og 2. mester Fleckenstein.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt.
Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør.
Her er det: matros Bielefeldt , ingeniør Christoffersen og 3. styrmand Meyer.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.