• S/S LIBAU af København
    Bauer, V.C., København
    1800-tallet
    Bjergningsaktion
    Bjergningsfartøj
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Danmark
    Fartøj
    Farvande
    Issejlads
    Isvinter
    Kronologi
    Redningsaktion
    Redningsvæsen
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Vintersøfart
    Øresund
    S/S LIBAU af København. Skibet blev skruet ned i isen og sank under isgang i Øresund den 16. februar, 1897. Ulykken skete på Lillegrunden syd for Dragør. Her ses LIBAU forfra, liggende tildels hævet mellem Svitzers bjergningsdampere S/S HELSINGØR og S/S SKANDINAVIEN. S/S KATTEGAT og S/S KASTRUP deltog også i bjergningen.
  • S/S HYDRA af West Hartlepool - Stranding
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Europa
    Fartøj
    Fragtskib
    Grundstødning
    Havari og forlis
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    S/S HYDRA af West Hartlepool. Grundstødt 1902 på Gabessas, Tarifa, Spanien. Flotbragt af Svitzer.
  • S/S HYDRA af West Hartlepool - Stranding
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Europa
    Fartøj
    Fragtskib
    Grundstødning
    Havari og forlis
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    S/S HYDRA af West Hartlepool. Grundstødt 1902 på Gabessas, Tarifa, Spanien. Flotbragt af Svitzer.
  • S/S HYDRA af West Hartlepool - Stranding
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Europa
    Fartøj
    Fragtskib
    Grundstødning
    Havari og forlis
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    S/S HYDRA af West Hartlepool. Grundstødt 1902 på Gabessas, Tarifa, Spanien. Flotbragt af Svitzer.
  • S/S ADAM ROBERTSON af Newcastle - Stranding
    1900-tallet
    Bjergningsaktion
    Bjergningsfartøj
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Europa
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    S/S ADAM ROBERTSON af Newcastle grundstødt ved Gibraltar, 1902.
  • S/S JUPITER af La Rochelle - Stranding
    1900-tallet
    Bjergningsaktion
    Bjergningsfartøj
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Afrika
    S/S jupiter af La Rochelle grundstødt ved Alger, 1901 Bjergningdamper fra Svitzer arbjeder med bjergningen,
  • S/S DROGDEN i bjergningsopgave
    1800-tallet
    Bjergningsfartøj
    Dampskib
    FARTØJ
    Farvande
    Fragtskib
    Galease
    Havari og forlis
    Kollision
    Kronologi
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Øresund
    Svitzer S/S DROGDEN under bjergning af Galease ANNA ELINE ( ANNA OLIVIA se under notabene) af Köpstadsö efter kollision ud for Skovshoved, den 18. februar 1897. Flotbragt af Svitzer bjergningsdamperene KATTEGAT, SKANDINAVIEN, DROGDEN og kastrup
  • S/S LIBAU af København - Stranding
    1800-tallet
    Bjergningsaktion
    Bjergningsfartøj
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Danmark
    Fartøj
    Farvande
    Fragtskib
    Issejlads
    Isvinter
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Vintersøfart
    Øresund
    S/S LIBAU af København. Skibet blev skruet ned i isen og sank under isgang ved Lillegrund i Øresund den 16. februar, 1897. Flotbragt af Svitzer bjergningsfartøjerne S/S KATTEGAT, S/S HELSINGØR. S/S SKANDINAVIEN og S/S KASTRUP den 01. maj 1897.
  • S/S JENNY af Danzig - Stranding
    Ukendt
    1800-tallet
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Grundstødning
    Havari og forlis
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Farvande
    Øresund
    S/S JENNY af Danzig. Strandet 1897-02-16 på Holmetunge (Saltholm) og flotbragt 1897-02-22 af Svitzer dampbjergningsfartøj S/S KATTEGAT og S/S SKANDINAVIEN.
  • S/S KOTKA af Hull - Stranding
    Ukendt
    1800-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Farvande
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Isbjerge
    Kronologi
    Stranding
    Søhistorisk Registratur
    Øresund
    S/S KOTKA af Hull sidder fast i isen ved Nordre Røsse. Her sad skibet fra den 6. februar 1897 til 14. februar 1897. Det blev flotbragt af Svitzer bjergningsfartøjerne S/S KATTEGAT, S/S HELSINGØR og S/S KASTRUP
  • 3 mst. bark VENDEÉ af Nantes
    Ukendt
    Topografi
    Europa
    Hjulskib
    Dampskib
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    1900-tallet
    3 mst. bark VENDEÉ af Nantes.
  • 3 mst. bark VANJA af Helsingborg
    Ukendt
    1900-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Skonnert
    3-mastet skonnert
    Hjulskib
    Dampskib
    3 mst. bark VANJA (WANJA) af Helsingborg (fot. som 3-mst skonnert JENNY af Åbo). (1932) ombygget til M/Skonnert JENNY af Åbo. Sprang læk ud for Utö i Østersøen p.r. Kotka - Danmark 28/9 1947 og blev forladt af besætningen.
  • S/S LULEÅ
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
  • S/S LULEÅ
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Spanterids for Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
  • S/S LULEÅ
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Ladeplan Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
  • S/S LULEÅ
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Rørarrangement Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
  • S/S LULEÅ
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Middelspant tegning Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
  • S/S LULEÅ
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Spanterids agt Skibet er bygget på Helsingør Skibs & Maskinbyggeri 1902 som nybygning nr 92. Skibet blev bygget til en tysk reder og senere solgt til et Stockholmsk rederi. !940 solgt til den tyske flåde, 1945 overtaget af England som krigserstatning. Solgt Stockholm i 1947.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Gjørling, Sven (1902-81)
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt. Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør. Her er det: matros Jens Thomsen og kok Helge Nicolaysen. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Gjørling, Sven (1902-81)
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt. Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør. Her er det: 4. mester Jacobsen og 2. mester Fleckenstein. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Gjørling, Sven (1902-81)
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt. Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør. Her er det: matros Bielefeldt , ingeniør Christoffersen og 3. styrmand Meyer. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.