Kapacitetsplan.
Skibet var et af 18 søsterskibe bygget på Sønderborg Skibsværft A/S i perioden 1961-68. Serien blev kaldt Slesvig-typen. Værftet havde købt tegningerne af en tysk skibsingeniør Adolf Weselmann. Typen fik et uheldigt ry fordi 8 ud af 18 skibe forliste, -uden sammenhængende årsag. Der sejler dog mindst et skib af typen i 2025 -nyb 47, nu SANDFRAKT.
Generalarrangement
Skibsreder Niels Blæsbjerg, Århus havde i slut 60erne, en tæft for at laste specielle/ tunge laste på små skibe. TITAN SCAN blev det første specialskib han byggede. Skibsingeniør Leif Berg opfandt et støttebens arrangement der kunne forhindre skibet i at vælte ved rigtig tunge løft. Skibet blev kontraheret ved Sønderborg Værft 1968 og var først færdig i 1970. Ud over 2x 75 tons bomme var skibet udstyret med bovport og en rampe der kunne tage 300 ton ro-ro last.
Generalarrangement
Skibet er bygget i 1969 til Vognmand Frode Petersen, Vejen med Blæsbjerg & Co som korresponderende reder. Dette var en ener fra Sønderborg Skibsværft (ingen søsterskibe). Den er et nyere design og indførelsen af shelterdæk -en metode til at få mere lastevolumen uden at få højere tonnagemål, der betales afgifter etc af tonnagen.
Generalarrangement
Skibet var et af 18 søsterskibe bygget på Sønderborg Skibsværft A/S i perioden 1961-68. Serien blev kaldt Slesvig-typen. Værftet havde købt tegningerne af en tysk skibsingeniør Adolf Weselmann. Typen fik et uheldigt ry fordi 8 ud af 18 skibe forliste, -uden sammenhængende årsag. Der sejler dog mindst et skib af typen i 2025 -nyb 47, nu SANDFRAKT.
Kapacitetsplan
Skibet var et af 18 søsterskibe bygget på Sønderborg Skibsværft A/S i perioden 1961-68. Serien blev kaldt Slesvig-typen. Værftet havde købt tegningerne af en tysk skibsingeniør Adolf Weselmann. Typen fik et uheldigt ry fordi 8 ud af 18 skibe forliste, -uden sammenhængende årsag. Der sejler dog mindst et skib af typen i 2025 -nyb 47, nu SANDFRAKT.
Generalarrangement
GA for et af 18 søsterskibe bygget på Sønderborg Skibsværft A/S i perioden 1961-68. Serien blev kaldt Slesvig-typen. Værftet havde købt tegningerne af en tysk skibsingeniør Adolf Weselmann. Typen fik et uheldigt ry fordi 8 ud af 18 skibe forliste, -uden sammenhængende årsag. Der sejler dog mindst et skib af typen i 2025 -nyb 47, nu SANDFRAKT.
Middelspant tegning
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Klædningstegning
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PEP NAUTIC blev afleveret 1973 til rederiet Pepnautica, Kbh.
Generalarrangement
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Ståltegning Agterskib
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Projekttegning: Forslag til forlængelse med 13,2m
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PETER STÆRKE blev afleveret 1971 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Tegningen er fra 1978. Dette år blev skibet solgt til Rederiet Folmer, og næ PETER ALBA. i 1978 blev skibet ombygget til container. Styrehuset blev løftert 2 dæk og midtermasten fjernet. Skibet blev ikke forlænget.
Generalarrangement
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
DANALITH blev afleveret nov. 1976 til Jespergård, Ærøskøbing
Generalarrangement
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
NIELS STÆRKE blev afleveret marts 1975 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
Kapacitetsplan
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
SATELITH blev afleveret juni 1976 til Jespergård, Ærøskøbing
Generalarrangement
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
KAREN BECH blev bygget som #66 og afleveret i til Rederiet Bech i Horsens 1972
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
ULLA BECH blev afleveret nov 1972 til Bech Rederierne i Horsens
Skibet er næsten færdigudrustet langs kaj ved værftet
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
ULLA BECH blev afleveret nov 1972 til Bech Rederierne i Horsens
Skibet er næsten færdigudrustet langs kaj ved værftet
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
ULLA BECH blev afleveret nov 1972 til Bech Rederierne i Horsens
Ligger ved udrustningskajen, næsten klar til aflevering
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
ULLA BECH blev afleveret nov 1972 til Bech Rederierne i Horsens
Skibet er næsten færdigudrustet langs kaj ved værftet
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
ULLA BECH blev afleveret nov.1972 til Bech Rederierne i Horsens
Skibet er næsten færdigudrustet langs kaj ved værftet.
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PEP NAUTIC, #68 blev afleveret marts 1973 til et partrederi og korresponderende reder: Pepnautica, København.
Åbent lastrum -under bygning 1972
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PEP NAUTIC, #68 blev afleveret marts 1973 til et partrederi og korresponderende reder: Pepnautica, København.
Under udrustning langs kaj ved værftet, 1973
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PEP NAUTIC, #68 blev afleveret marts 1973 til et partrederi og korresponderende reder: Pepnautica, København.
Agterskib med stillads -under bygning 1972
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
PEP NAUTIC, #68 blev afleveret marts 1973 til et partrederi og korresponderende reder: Pepnautica, København.
Kig over hoveddækket, skroget ligger på beddingen 1972.
Fra 1970 til 1976 blev der bygget en serie 499brt coaster på Sønderborg Værft.
NIELS STÆRKE blev afleveret marts 1975 til skibsreder Robert Stærke Kristensen, Marstal.
De første store klædningssektioner er på plads på tanktoppen. Skroget under bygning på beddingen