3-mst. bark SIGYN af Åbo.
Bygget i Göteborg, sejlede under svensk flag fra 1877 til 1927, først fra Göteborg, senere Halmstad og Raa.
Efter forlis i 1913 ombygget til skonnert.
Museumskib i Åbp fra 1939.
Se også :
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sigyn_(1887)
Turbåd M/S SAGAFJORD af Roskilde i hjemhavnen, den 3. april 2025.
Sejlads på Roskilde Fjord med spisning ombord; sommertrafik på Roskilde Fjord fra 1989
Restaurant i Nyhavn, København i perioden 1. november 1990 - 31. marts 1995)
Kapacitet
150 passagerer, 9 personbiler (1957)
150 passagerer, ingen personbiler (1994)
( kilde: Færgelejet)
3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen.
Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage.
(læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen.
Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage.
(læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen.
Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage.
(læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen.
Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage.
(læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
B&W Skibsværft; Personalefest.
Kaffebordet var opdækket blev indtaget ved småborde.
Årsag ukendt - men en redningskrans påtryk KATRINE K.M.K er i fokus - muligvis Københavns Motorbådsklub
B&W Skibsværft; Personalefest.
Kaffebordet var opdækket blev indtaget ved småborde.
Årsag ukendt - men en redningskrans påtryk KATRINE K.M.K er i fokus - muligvis Københavns Motorbådsklub
B&W Skibsværft; Personalefest.
Kaffebordet var opdækket blev indtaget ved småborde.
Årsag ukendt - men en redningskrans påtryk KATRINE K.M.K er i fokus - muligvis Københavns Motorbådsklub