• STORESAND
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1800-tallet
    Topografi
    Norden
    Norge
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    1900-tallet
    3-mst. bark STORESAND, deltog i 1. Verdenskrig.
  • STORKEN
    1900-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Norden
    Norge
    Kronologi
    1800-tallet
    3-mst. bark STORKEN.
  • SERAPIS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    3-mst. bark SERAPIS i Sydney havn 1905.
  • SERAPIS af Fanø
    Edwardes, A.D., Tennant Creek, Glenunga, Australien
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    3-mst. bark SERAPIS i Sydney havn 1901.
  • SEVERN af Glasgow
    Gruelund, P.A.
    Søhistorisk Registratur
    1900-tallet
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Europa
    Dampskib
    3-mst. bark SEVERN af Glasgow
  • SHAKESPEARE af Liverpool
    Kornitzer, Erwin, Hamburg
    Søhistorisk Registratur
    1900-tallet
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Europa
    3-mst. bark SHAKESPEARE af Liverpool
  • SIGNAL af Stavanger
    Kronologi
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Værft i udlandet
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Norden
    Norge
    3-mst. bark SIGNAL af Stavanger i flydedok på Moss værft, NOR.
  • SIGurd af Ystad
    Kronologi
    Topografi
    Skåne
    Søhistorisk Registratur
    Norden
    Sverige
    1800-tallet
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    3-mst. bark SIGURD af Ystad
  • SIGYN af Åbo
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Finland
    Kronologi
    1900-tallet
    1800-tallet
    3-mst. bark SIGYN af Åbo. Bygget i Göteborg, sejlede under svensk flag fra 1877 til 1927, først fra Göteborg, senere Halmstad og Raa. Efter forlis i 1913 ombygget til skonnert. Museumskib i Åbp fra 1939. Se også : https://sv.wikipedia.org/wiki/Sigyn_(1887)
  • SILVERSTREAM af Belfast
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Topografi
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Sejlskib
    Europa
    3-mst. bark SILVERSTREAM af Belfast.
  • SIVAH af Svendborg
    Boden, Aitta
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Sejlskib
    3-mst. bark SIVAH af Svendborg.
  • SIVAH af Svendborg
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Topografi
    Sejlskib
    Kronologi
    1900-tallet
    3-mst. bark SIVAH af Svendborg.
  • M/F STRYNØ af Rudkøbing
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Færge
    Kronologi
    Kyst
    landskab
    Motorskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    M/F STRYNØ under sejlads mod Rudkøbing, den 8. april 2025
  • Fiskekvase AGNETE af Aalsgaarde
    Friis, Lise
    1800-tallet
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Kronologi
    Modelskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    En model af fiskekvasen AGNETE af Aalsgaarde udstillet på Hammermøllen i Hellebæk, den 8. april 2023.
  • Fiskekvase AGNETE af Aalsgaarde
    Friis, Lise
    1800-tallet
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Kronologi
    Modelskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Oplysninger om fiskekvasen AGNETE af Aalsgaarde udstillet på Hammermøllen i Hellebæk, den 8. april 2023.
  • M/S SAGAFJORD af Roskilde
    Stejlborg, Michael
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Turbåd
    Turbåd M/S SAGAFJORD af Roskilde i hjemhavnen, den 3. april 2025. Sejlads på Roskilde Fjord med spisning ombord; sommertrafik på Roskilde Fjord fra 1989 Restaurant i Nyhavn, København i perioden 1. november 1990 - 31. marts 1995) Kapacitet 150 passagerer, 9 personbiler (1957) 150 passagerer, ingen personbiler (1994) ( kilde: Færgelejet)
  • Roskilde Havn
    Stejlborg, Michael
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Kuf
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Stemningsfoto med en Kuf i Roskilde Havn, den 3. april 2025
  • SIVAH af Svendborg
    Fyn
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Topografi
    Danmark
    3-mst. bark SIVAH af Svendborg.
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Europa
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Europa
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Ventilation
    Rig
    Danmark
    Europa
    Takkelage
    Redningsbåd
    4-mastet bark
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Europa
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • B&W Skibsværft; Personalefest
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Flag
    Kronologi
    København
    Redningskrans
    Sjælland
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    B&W Skibsværft; Personalefest. Kaffebordet var opdækket blev indtaget ved småborde. Årsag ukendt - men en redningskrans påtryk KATRINE K.M.K er i fokus - muligvis Københavns Motorbådsklub
  • B&W Skibsværft; Personalefest
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Flag
    Kronologi
    København
    Redningskrans
    Sjælland
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    B&W Skibsværft; Personalefest. Kaffebordet var opdækket blev indtaget ved småborde. Årsag ukendt - men en redningskrans påtryk KATRINE K.M.K er i fokus - muligvis Københavns Motorbådsklub
  • B&W Skibsværft; Personalefest
    Ukendt
    1900-tallet
    Danmark
    Flag
    Kronologi
    København
    Redningskrans
    Sjælland
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    B&W Skibsværft; Personalefest. Kaffebordet var opdækket blev indtaget ved småborde. Årsag ukendt - men en redningskrans påtryk KATRINE K.M.K er i fokus - muligvis Københavns Motorbådsklub