Sejltegning, mærket sejlmagermester Petersen.
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.
Apteringstegning
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med ca 63 elever hvert år.
Linietegning, spanterrids -konstruktionsspanter
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.
Rigningstegning
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.
Linietegning og spanterids til fiskeyawl med dam.
50 tons fiskeyawl tegnet 1886
40 tons fiskefartøj tegmnet 1890
E.C.Benzon (1825-1912)Skibsbygmester Nykøbing Falster i perioden 1848 til 1895. Han tegnede fiskefartøjer der blev bygget på andre værfter, f.eks Frederikshavn og Esbjerg. Benzon var en moderne designer der udviklede velsejlende sejlfartøjer, og disse kunne også bruges som fiskefartøj.
Linietegning og spanterids til fiskeyawl med dam.
50 tons fiskeyawl tegnet 1886
40 tons fiskefartøj tegmnet 1890
E.C.Benzon (1825-1912)Skibsbygmester Nykøbing Falster i perioden 1848 til 1895. Han tegnede fiskefartøjer der blev bygget på andre værfter, f.eks Frederikshavn og Esbjerg. Benzon var en moderne designer der udviklede velsejlende sejlfartøjer, og disse kunne også bruges som fiskefartøj.
Linietegning og spanterids til fiskeyawl med dam.
50 tons fiskeyawl tegnet 1886
40 tons fiskefartøj tegmnet 1890
E.C.Benzon (1825-1912)Skibsbygmester Nykøbing Falster i perioden 1848 til 1895. Han tegnede fiskefartøjer der blev bygget på andre værfter, f.eks Frederikshavn og Esbjerg. Benzon var en moderne designer der udviklede velsejlende sejlfartøjer, og disse kunne også bruges som fiskefartøj.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen er bygget ved Århus Flydedok A/S 1967 til DSBs overfart H-H.
Den var den første af en række søsterskibe der blev bygget på forskellige værfter frem til 1976.
Generalarrangement
Færgen er bygget ved Århus Flydedok A/S 1967 til DSBs overfart H-H.
Den var den første af en række søsterskibe der blev bygget på forskellige værfter frem til 1976.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri i 1916 til DSB. Færgen sejlede Orehoved-Masnedø 1916-1937, oplagt og Korsør-Nyborg 1937-1946. Helsingør-Helsingborg 1946-1970.
Næ. 1950 til KÄRNAN (I) Ombygget ved HSM 194
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri i 1916 til DSB. Færgen sejlede Orehoved-Masnedø 1916-1937, oplagt og Korsør-Nyborg 1937-1946. Helsingør-Helsingborg 1946-1970.
Næ. 1950 til KÄRNAN (I) Ombygget ved HSM 194
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri i 1916 til DSB. Færgen sejlede Orehoved-Masnedø 1916-1937, oplagt og Korsør-Nyborg 1937-1946. Helsingør-Helsingborg 1946-1970.
Næ. 1950 til KÄRNAN (I) Ombygget ved HSM 194
Generalarrangement, plan
Færgen er bygget ved Svendborg Skibsværft i 1970 og har sejlet hele sin danske tid ved Helsingør-Helsingborg overfarten. Efter salg og navne ændring til CALYPSO sejlede færgen mellem øen Malta og Gozo.
Generalarrangement
Færgen er bygget ved Svendborg Skibsværft i 1970 og har sejlet hele sin danske tid ved Helsingør-Helsingborg overfarten. Efter salg og navne ændring til CALYPSO sejlede færgen mellem øen Malta og Gozo.
Linietegning, bemærk: skibet er ens i begge ender, derfor er kun den ene halvdel vist.
Færgen er bygget ved Svendborg Skibsværft i 1970 og har sejlet hele sin danske tid ved Helsingør-Helsingborg overfarten. Efter salg og navne ændring til CALYPSO sejlede færgen mellem øen Malta og Gozo.
Generalarrangement til M/S HELSINGØR; promenadedæk, vogndæk, mellemdæk og tankplan. Færge på ruten Helsingør - Helsingborg. 1000 passagerer, 55 personbiler.
Generalarrangement til M/S HELSINGØR; set fra siden og plan over styrehustop og bådedæk. Færge på ruten Helsingør - Helsingborg. 1000 passagerer, 55 personbiler.