B O A C fly der bragte Poul Bang fra Bangkog til Singapore.
Afrejst til Singapore den 3. august med ankomst samme dag. 9 ugers arbejde med beklædning af båddæk og poop dæk med kanvas og gangriste, Hjemme igen omkring 01. oktober 1956
Udrejse til Bangkok den 31. juli 1956-ankom der den 2.auguast 1956. Afrejst til Singapore den 3. august med ankomst samme dag. 9 ugers arbejde med beklædning af båddæk og poop dæk med kanvas og gangriste, Hjemme igen omkring 01. oktober 1956
Udklip fra et postkort med M/S TREIN MÆRSK.
General arrangement, ombygget
Skibet blev tegnet og bygget i Holland ved N.V Scheepswerft, Appingedam. Rederiet var Scan Carib Cruise, Cph som krydstogtskib med sejl. 1976 blev skibet købt af Handelsministeriet og ombygget til navigations-træningsskib,
General arrangement
Skibet blev tegnet og bygget i Holland ved N.V Scheepswerft, Appingedam. Rederiet var Scan Carib Cruise, Cph som krydstogtskib med sejl. 1976 blev skibet købt af Handelsministeriet og ombygget til navigations-træningsskib,
Sejlarrangement, "Tuigplan"
Skibet blev tegnet og bygget i Holland ved N.V Scheepswerft, Appingedam. Rederiet var Scan Carib Cruise, Cph som krydstogtskib med sejl. 1976 blev skibet købt af Handelsministeriet og ombygget til navigations-træningsskib,
General arrangement, ombygget
Skibet blev søsat 1939 ved Odense Stålskibsværft som bygn 87. Det var en tanker kontraheret af Anders Jahre, Sandfjord Norge. Skibet blev færdig 1942 men Konfiskeret af den tyske besættelsesmagt og næ HOLSTIEN. Tegningen viser det ombyggede fartør der skulle bruges som U-båd støtteskib og udrustet til forsyninger og soldater.1945 blev skibet tilbageleveret til Norge.
Foto fra en ekspedition til Sydpolen med M/S OLUF SVEN der var chartret af den britiske regering.
Stemningsbilleder fra afsejling sansk havn. Chartret til britisk ekspedition.
Linietegning
Tegnet ca 1916 og bygget frem til 1922 blev der bygget 5stk 4 mastede sletskonnerter hos I Koefoeds Skibsbyggeri i Faxe Ladeplads. Det var store moderne skibe (lvl: 130') og billige i drift, krævede ikke så stor besætning som rå-riggede skibe.
4 stk blev bygget til Dannevirke A/S København
Opstalt, plan og rignings detailer. Skibsinspektørens anmærkninger til konstruktionen er givet.
Tegnet ca 1916 og bygget frem til 1922 blev der bygget 5stk 4 mastede sletskonnerter hos I Koefoeds Skibsbyggeri i Faxe Ladeplads. Det var store moderne skibe (lvl: 130') og billige i drift, krævede ikke så stor besætning som rå-riggede skibe.
4 stk blev bygget til Dannevirke A/S København
Sejltegning
Tegnet ca 1916 og bygget frem til 1922 blev der bygget 5stk 4 mastede sletskonnerter hos I Koefoeds Skibsbyggeri i Faxe Ladeplads. Det var store moderne skibe (lvl: 130') og billige i drift, krævede ikke så stor besætning som rå-riggede skibe.
4 stk blev bygget til Dannevirke A/S København
Sejltegning
Tegnet ca 1916 og bygget frem til 1922 blev der bygget 5stk 4 mastede sletskonnerter hos I Koefoeds Skibsbyggeri i Faxe Ladeplads. Det var store moderne skibe (lvl: 130') og billige i drift, krævede ikke så stor besætning som rå-riggede skibe.
Sejltegning
Tegnet ca 1916 og bygget frem til 1922 blev der bygget 5stk 4 mastede sletskonnerter hos I Koefoeds Skibsbyggeri i Faxe Ladeplads. Det var store moderne skibe (lvl: 130') og billige i drift, krævede ikke så stor besætning som rå-riggede skibe.
4 stk blev bygget til Dannevirke A/S København
Sejltegning
Tegnet ca 1916 og bygget frem til 1922 blev der bygget 5stk 4 mastede sletskonnerter hos I Koefoeds Skibsbyggeri i Faxe Ladeplads. Det var store moderne skibe (lvl: 130') og billige i drift, krævede ikke så stor besætning som rå-riggede skibe.
4 stk blev bygget til Dannevirke A/S København
Linietegning
Aage Utzon tegnede Helsingørjollen i 1946 som en modernisering af Aalborgjollen. Helsingørjollen var mere skarp i linjerne og med dybere køl, og jollen blev rigget med en moderne bermudarig.
Lige som Ålborgjollen kunne der frit bygges til klassen.
Helsingørjollen er i mindre omfang brugt som øvelsesbåd, men de fleste er bygget til privat ejer.
Helsingørjollen ses stadig på vandet.
Byggetegning
Aage Utzon tegnede Helsingørjollen i 1946 som en modernisering af Aalborgjollen. Helsingørjollen var mere skarp i linjerne og med dybere køl, og jollen blev rigget med en moderne bermudarig.
Lige som Ålborgjollen kunne der frit bygges til klassen.
Helsingørjollen er i mindre omfang brugt som øvelsesbåd, men de fleste er bygget til privat ejer.
Helsingørjollen ses stadig på vandet.
3 mst. bark THORALF på bedding. (THOLAF?)
Forlist 1918 - Ved forliset gik besætningen i egne både og roede mod land. Efter at have roet de ca. 20 sm var de skibbrudne tæt på fyrskibet, der afgav signal til passerende damper om at optage de skibbrudne, og næste dag blev de landsat i Queenstown.