General arrangement, ombygget
Skibet blev tegnet og bygget i Holland ved N.V Scheepswerft, Appingedam. Rederiet var Scan Carib Cruise, Cph som krydstogtskib med sejl. 1976 blev skibet købt af Handelsministeriet og ombygget til navigations-træningsskib,
General arrangement
Skibet blev tegnet og bygget i Holland ved N.V Scheepswerft, Appingedam. Rederiet var Scan Carib Cruise, Cph som krydstogtskib med sejl. 1976 blev skibet købt af Handelsministeriet og ombygget til navigations-træningsskib,
Sejlarrangement, "Tuigplan"
Skibet blev tegnet og bygget i Holland ved N.V Scheepswerft, Appingedam. Rederiet var Scan Carib Cruise, Cph som krydstogtskib med sejl. 1976 blev skibet købt af Handelsministeriet og ombygget til navigations-træningsskib,
3 mst. bark VIDAR af Kolding i Goole Dock, GBR.
Forlist 1900-10-25 i Atlanten. Afgik 1900-09-17 fra Newport News på rejse til Rosario. Med vand i lasten og synkende forlod besætningen skibet og blev bjærget af fuldskibet BRISTOL af Windsor.
3 mst. bark VIGANELLA af Hamburg.
Opbragt af engelsk krydser 6.1.1915 HMS BACCANTE vest for den engelske kanal og erklæret som prise. Solgt til A/S Transatlantic Motorship Co, ved Chr. Hannevig, Horten, NOR og fik nyt navn, TRANS I.
3 mst. bark VIGANELLA af Hamburg.
Opbragt af engelsk krydser 6.1.1915 HMS BACCANTE vest for den engelske kanal og erklæret som prise. Solgt til A/S Transatlantic Motorship Co, ved Chr. Hannevig, Horten, NOR og fik nyt navn, TRANS I.
3 mst. bark Villy af Kolding.
(Krigsforlis 1914-1918) nr.251. Forlisposition ca. 39.40 N og 018.00 W. Mandskabet fordelt i to både, som ubåden tog på slæb indtil næste morgen på position ca. 39.30 N og 015.00 W. Bådene satte sejl og kurs mod Cap Roca og Lissabon, men kom bort fra hinanden. Fra den ene blev de skibbrudne taget op af spansk skonnertbrig og senere på engelsk orlogsskib og landsat Gibraltar. Den anden båd blev taget op af svensk brig ZEIMA af Kalmar og landsat i Göteborg.