• 2 mst. skonnert DITMAN af Marstal
    Melchior, B.
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Kronologi
    Skonnert
    2-mastet skonnert
    Danmark
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Bom
    Personalia
    Uidentificerede personer
    2 mst. bramsejlsskonnert DITMAN af Marstal.
  • 2 mst. skonnert BALTICA af Stockholm
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Topografi
    Kronologi
    Skonnert
    2-mastet skonnert
    Danmark
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Personalia
    Uidentificerede personer
    2 mst. skonnert BALTICA af Stockholm.
  • 2 mst. skonnert BALTICA af Stockholm
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Topografi
    Kronologi
    Skonnert
    2-mastet skonnert
    Danmark
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Personalia
    Uidentificerede personer
    2 mst. skonnert BALTICA af Stockholm.
  • 2 mst. skonnert ANDREAS af Æreskøbing
    Schleimann, Thomas, Svendborg
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Topografi
    Kronologi
    Skonnert
    2-mastet skonnert
    1800-tallet
    Danmark
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Bom
    2 mst. skonnert ANDREAS af Æreskøbing.
  • FYRSKIB XVII GEDSER REV
    Ukendt
    Fartøj
    Fyrskib
    Motorskib
    Fyrvæsen
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Gruppebillede
    FYRSKIB XVII GEDSER REV i Gedser havn isvinter feb. 1956. Bådskibsfører Hans Nielsen med frue og skibsfører Trondal i midten
  • FYRSKIB XVII GEDSER REV
    Ukendt
    Fartøj
    Fyrskib
    Motorskib
    Fyrvæsen
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Gruppebillede
    Lolland-Falster
    FYRSKIB XVII GEDSER REV i Gedser havn i isvinter feb. 1956 Fra ve. Matros XXXXX Christensen, København Maskin???? Tømmernand F. Dahløgård, København.
  • FYRSKIB XVII GEDSER REV
    Ukendt
    Fartøj
    Fyrskib
    Motorskib
    Fyrvæsen
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    Helsingør
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Kahyt, lukaf og kammer
    Personalia
    Portræt
    FYRSKIB XVII GEDSER REV efter reparationen i Nyborg 1955. Maskinist Valdemar Christensen på dæk.
  • Havundersøgelsesskib DANA i Frederikshavn
    Ukendt
    Havnevæsen
    Havn
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Dampskib
    Redningsbåd
    Personalia
    Redningsvæsen
    Redningskrans
    Havundersøgelsesskib DANA i Frederikshavn. Forlænget 1939, til: 165,0 x 28,0 x 13,5 feet.
  • Havundersøgelsesskib DANA i Frederikshavn
    Ukendt
    Havnevæsen
    Havn
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Dampskib
    Personalia
    Portræt
    Havundersøgelsesskib DANA i Frederikshavn. Forlænget 1939, til: 165,0 x 28,0 x 13,5 feet. Messedrengen William på dækket.
  • Havundersøgelsesskib DANA i Frederikshavn
    Ukendt
    Havnevæsen
    Havn
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Dampskib
    Redningsbåd
    Personalia
    Havundersøgelsesskib DANA i Frederikshavn. Forlænget 1939, til: 165,0 x 28,0 x 13,5 feet. Messedrengen William under redningsbåden.
  • Gedser - Warnemünde færgen
    Arthur
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Færge
    Topografi
    Farvande
    Østersøen
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Passagerer på dækket af færgen mellem Gedser og Warnemünde.
  • 3 mst. bark THORVALDSEN (KGH)
    Ukendt
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Barkentine
    Topografi
    Vintersøfart
    Personalia
    Uidentificerede personer
    3 mst. bark THORVALDSEN. Første KGH-rejse til Grønland 1871 og sidste rejse blev afsluttet 1925. Foretog 1871 til 1925 18 dobbelte og 36 enkelte rejser til Grønland. Overvintrede 1902 i Sukkertoppen. Opbragt 1915-11-03 af engelske styrker og bragt til Lerwick, frigivet igen 1915-12-13 og på to rejser i 1916 indbragt til Shetlandsøerne for undersøgelse. Sidste rejse til Grønland afsluttet i 1925, solgt til Koivisto - Finland i 1928 og omrigget til barkentine. Beslaglagt af Rusland under vinterkrigen 1939-40.
  • 3 mst. bark SØRINE af Fanø
    Ukendt
    Danmark
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Agterspejl
    Personalia
    Uidentificerede personer
    3 mst. bark SØRINE af Fanø Havareret i storm 1909-12-17 på Nordatlanten, mistede ror og formast og ankergrejer. Riggede nødmast m.m. og klarede sig til Falmouth under kaptajn Andersen og styrmand Kallesen. Barken fik rejse til Hudson Bay i 1910, hvor den forliste ved Charlton Island og blev kondemneret 1910-09-20. (Fred.) p.453. (BogID3499) p.27: Foto af skibet i isen i Hudson Bay. (JM) Oplysninger på sitet "mitfanoe" forklarer begivenhederne: Tre mand hjemsendtes i eftråret. Resten af besætningen overvintrede og rejste hjem 1911 og kom til København 1911-08-02 med OSCAR II.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Ukendt
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 pga. minesprægning ifm. med kabelarbejde i den finske bugt. 16 mand omkom. Her kommer det overlevende mandskab til Havnegade, København, fra Helsingborg, iklædt russiske uniformer, da de blev reddede af russiske minestrygere, som de arbejdede med, og sejlet til Tallinn. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Gjørling, Sven (1902-81)
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt. Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør. Her er det: matros Jens Thomsen og kok Helge Nicolaysen. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Gjørling, Sven (1902-81)
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt. Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør. Her er det: 4. mester Jacobsen og 2. mester Fleckenstein. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • Overlevende mandskab fra S/S KARLAs forlis
    Gjørling, Sven (1902-81)
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Krigssøfart
    Havari og forlis
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S KARLA forliste den 1.1. 1947 på kabelarbejde i den finske bugt. Overlevende mandskab fotograferet den 10.1. 1947 ifm. søforhør. Her er det: matros Bielefeldt , ingeniør Christoffersen og 3. styrmand Meyer. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • 3 mst. bark SUSANNE af Marstal
    Ukendt
    Rig
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsdetaljer
    Takkelage
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Personalia
    Dæk
    Skibsbygning
    3 mst. bark SUSANNE af Marstal i høj sø. Bygget i Whitehaven, England 1875 til tysk reder, som ROUTENBECK. 1896 er ejer J. Davidson & Son, Whitehaven. Solgt 1898 til J. Wimmer & Co., Hamburg, nyt navn BELLAS. Beslaglagt 1914-1922 i Canada under WW1 og 1922 tildelt Canada som krigsskadeerstatning og reg. som BELLAS (TMKE Reg.nr. 138.081). Købt 1922 til partrederi i Marstal med BR. hos Kæmner Rasmus Kromann Boye. Hovedkapital fra Pappas & Presser, Le Havre, næ. til SUSANNE og hjs. Marstal.
  • 3 mst. bark SUSANNE af Marstal
    Ukendt
    Rig
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsdetaljer
    Takkelage
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Dæk
    Skibsbygning
    Sejlmageri
    Livet om bord
    Skibsmandsarbejde
    Sejlsyning
    3 mst. bark SUSANNE af Marstal. Sejlmageren syr sejl på dækket. Bygget i Whitehaven, England 1875 til tysk reder, som ROUTENBECK. 1896 er ejer J. Davidson & Son, Whitehaven. Solgt 1898 til J. Wimmer & Co., Hamburg, nyt navn BELLAS. Beslaglagt 1914-1922 i Canada under WW1 og 1922 tildelt Canada som krigsskadeerstatning og reg. som BELLAS (TMKE Reg.nr. 138.081). Købt 1922 til partrederi i Marstal med BR. hos Kæmner Rasmus Kromann Boye. Hovedkapital fra Pappas & Presser, Le Havre, næ. til SUSANNE og hjs. Marstal.
  • 3 mst. bark SUSANNE af Marstal
    Ukendt
    Rig
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsdetaljer
    Takkelage
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Dæk
    Skibsbygning
    Sejlmageri
    Livet om bord
    Skibsmandsarbejde
    Sejlsyning
    3 mst. bark SUSANNE af Marstal. Rorgængeren på plads ved rattet og mand syr sejl på dækket. Bygget i Whitehaven, England 1875 til tysk reder, som ROUTENBECK. 1896 er ejer J. Davidson & Son, Whitehaven. Solgt 1898 til J. Wimmer & Co., Hamburg, nyt navn BELLAS. Beslaglagt 1914-1922 i Canada under WW1 og 1922 tildelt Canada som krigsskadeerstatning og reg. som BELLAS (TMKE Reg.nr. 138.081). Købt 1922 til partrederi i Marstal med BR. hos Kæmner Rasmus Kromann Boye. Hovedkapital fra Pappas & Presser, Le Havre, næ. til SUSANNE og hjs. Marstal.
  • 3 mst. bark SUSANNE af Marstal
    Ukendt
    Rig
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsdetaljer
    Takkelage
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Dæk
    3 mst. bark SUSANNE af Marstal. Bygget i Whitehaven, England 1875 til tysk reder, som ROUTENBECK. 1896 er ejer J. Davidson & Son, Whitehaven. Solgt 1898 til J. Wimmer & Co., Hamburg, nyt navn BELLAS. Beslaglagt 1914-1922 i Canada under WW1 og 1922 tildelt Canada som krigsskadeerstatning og reg. som BELLAS (TMKE Reg.nr. 138.081). Købt 1922 til partrederi i Marstal med BR. hos Kæmner Rasmus Kromann Boye. Hovedkapital fra Pappas & Presser, Le Havre, næ. til SUSANNE og hjs. Marstal.
  • 3 mst. bark SUSANNE af Marstal
    Ukendt
    Rig
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Sejlskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsdetaljer
    Takkelage
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Dæk
    3 mst. bark SUSANNE af Marstal. Bygget i Whitehaven, England 1875 til tysk reder, som ROUTENBECK. 1896 er ejer J. Davidson & Son, Whitehaven. Solgt 1898 til J. Wimmer & Co., Hamburg, nyt navn BELLAS. Beslaglagt 1914-1922 i Canada under WW1 og 1922 tildelt Canada som krigsskadeerstatning og reg. som BELLAS (TMKE Reg.nr. 138.081). Købt 1922 til partrederi i Marstal med BR. hos Kæmner Rasmus Kromann Boye. Hovedkapital fra Pappas & Presser, Le Havre, næ. til SUSANNE og hjs. Marstal.