• M/S SIGYN
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Bugserbåden M/S SIGYN af Kalundborg i Esbjerg Havn, den 12. maj 2024 SIGYN har et pæletræk på 53 T.
  • M/S SIGYN
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Bugserbåden M/S SIGYN af Kalundborg i Esbjerg Havn, den 12. maj 2024 SIGYN har et pæletræk på 53 T.
  • E/F GROTTE af Esbjerg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyrvæsen
    Færge
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Sømærker
    Topografi
    Fanølinjens El-færge GROTTE under sejlads mod Esbjerg, den 11. maj 2024 Besejler ruten Esbjerg-Nordby (Fanø). Kapacitet: 300 passagerer, 35 personbiler
  • E/F GROTTE af Esbjerg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyrvæsen
    Færge
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Sømærker
    Topografi
    Fanølinjens El-færge GROTTE under sejlads mod Esbjerg, den 11. maj 2024 Besejler ruten Esbjerg-Nordby (Fanø). Kapacitet: 300 passagerer, 35 personbiler
  • E/F GROTTE af Esbjerg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyrvæsen
    Færge
    Jylland
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Sømærker
    Topografi
    Fanølinjens El-færge GROTTE under sejlads mod Esbjerg, den 11. maj 2024 Besejler ruten Esbjerg-Nordby (Fanø). Kapacitet: 300 passagerer, 35 personbiler
  • M/T GIJON KNUTSEN af København
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    M/T GIJON KNUTSEN under losning ved pier E, Kalundborg Refinery, den 26. juni 2023.
  • M/T GIJON KNUTSEN af København
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    M/T GIJON KNUTSEN under losning ved pier E, Kalundborg Refinery, den 26. juni 2023.
  • M/T GIJON KNUTSEN af København
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    M/T GIJON KNUTSEN under losning ved pier E, Kalundborg Refinery, den 26. juni 2023.
  • M/S THUN GARLAND
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Det hollandske tankskib M/S THUN GARLND ved kaj 10 Kalundborg østhavn, den 12. oktober 2025 Det ligger ved Kalundborg Tank Terminal (KTT). De hvide tanke man ser i baggrunden tilhører KTT. Kalundborg Tank Terminal A/S foretager kort- og langtidsopbevaring af flydende produkter for kunderne. Det sker i Kalundborg østhavn, hvor KTT's tanke ligger direkte ud til kaj 10 og 11. Kaj 11 (som også omtales som "Oliebroen") tager skibslængder op til 160 meter og har en vanddybde på 9 meter. Kaj 10 kan tage skibslængder op til 200 meter og har en vanddybde på 8 meter. KTT er et 50/50 joint venture Schultz Shipping A/S og Kalundborg Havn. KIlde: Michael Nielsen
  • M/S THUN GARLAND
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Det hollandske tankskib M/S THUN GARLND ved kaj 10 Kalundborg østhavn, den 12. oktober 2025 Det ligger ved Kalundborg Tank Terminal (KTT). De hvide tanke man ser i baggrunden tilhører KTT. Kalundborg Tank Terminal A/S foretager kort- og langtidsopbevaring af flydende produkter for kunderne. Det sker i Kalundborg østhavn, hvor KTT's tanke ligger direkte ud til kaj 10 og 11. Kaj 11 (som også omtales som "Oliebroen") tager skibslængder op til 160 meter og har en vanddybde på 9 meter. Kaj 10 kan tage skibslængder op til 200 meter og har en vanddybde på 8 meter. KTT er et 50/50 joint venture Schultz Shipping A/S og Kalundborg Havn. KIlde: Michael Nielsen
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement efter ombygning 1991 Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Skrueakselarrangement for-agter VP-skruer (variabel pitch) Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Artikel i SIGNALPOSTEN 1993 Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement efter ombygn. 1991, Fredericia Skibsværft. Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S MARSTAL
    Friis, Lise
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Færgehavn
    Færgeleje
    Færgevæsen
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Ro-Ro
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Ro-ro færgen M/S MARSTAL anduver færgelejet i Ærøskøbing, den 25. september 2025.
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SCANDINAVIA af Aalborg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Tankskib M/S SCANDINAVIA af Ålborg ved Oliebroen, Kaj 11 Kalundborg Sydhavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SCANDINAVIA af Aalborg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Tankskib M/S SCANDINAVIA af Ålborg ved Oliebroen, Kaj 11 Kalundborg Sydhavn, den 12. oktober 2025
  • Skoleskib GEORG STAGE II
    Skoleskib
    Fuldskib
    Fartøj
    Motorskib
    Sejlskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Sejltegning, mærket sejlmagermester Petersen. Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W) Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger. Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.
  • Skoleskib GEORG STAGE II
    Skoleskib
    Fuldskib
    Fartøj
    Motorskib
    Sejlskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Apteringstegning Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W) Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger. Skibet sejler stadig (2025) togter med ca 63 elever hvert år.
  • Skoleskib GEORG STAGE II
    Skoleskib
    Fuldskib
    Fartøj
    Motorskib
    Sejlskib
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Linietegning, spanterrids -konstruktionsspanter Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W) Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger. Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.