• M/F STRYNØ af Rudkøbing
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Færge
    Kronologi
    Kyst
    landskab
    Motorskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    M/F STRYNØ under sejlads mod Rudkøbing, den 8. april 2025
  • M/S SVITZER MALTBY
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Bugsering
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbåd M/S SVITZER MALTBY i Fredericia Havn, den9. april 2025.
  • M/S SAGAFJORD af Roskilde
    Stejlborg, Michael
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Turbåd
    Turbåd M/S SAGAFJORD af Roskilde i hjemhavnen, den 3. april 2025. Sejlads på Roskilde Fjord med spisning ombord; sommertrafik på Roskilde Fjord fra 1989 Restaurant i Nyhavn, København i perioden 1. november 1990 - 31. marts 1995) Kapacitet 150 passagerer, 9 personbiler (1957) 150 passagerer, ingen personbiler (1994) ( kilde: Færgelejet)
  • M/S NAKKEHAGE af Hundested
    Nielsen, Michael Jamni
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Sjælland
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Ombord på M/S NAKKEHAGE i Hundested Havn, den 28. december 2024. Her ses vogndækket og et juletræ på soldækket.
  • M/S NAKKEHAGE af Hundested
    Nielsen, Michael Jamni
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Sjælland
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Ror
    Ombord på M/S NAKKEHAGE i Hundested Havn, den 28. december 2024. Her på broen med rattet.
  • M/S NAKKEHAGE af Hundested
    Nielsen, Michael Jamni
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Sjælland
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    M/S NAKKEHAGE i Hundested Havn, den 28. december 2024
  • M/S NAKKEHAGE af Hundested
    Nielsen, Michael Jamni
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Sjælland
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Ombord på M/S NAKKEHAGE i Hundested Havn, den 28. december 2024. Her maskinrummet
  • M/S NAKKEHAGE af Hundested
    Nielsen, Michael Jamni
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Færge
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Sjælland
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Ombord på M/S NAKKEHAGE i Hundested Havn, den 28. december 2024. Her maskinrummet
  • M/S VINA af struer
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lægter
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    M/S VINA af Struer ved kaj 6 i Kalundborg Østhavn, den 4. januar 2025.
  • SWITZER SLÆBERE - 3 på række
    iVAR sVANE
    2000-tallet
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    SWITZER SLÆBERE - 3 på række i Frederikshavn havn, den 1. april 2025. Fra venstre: GARM bygget 1974 på Limfjords -Værftet A/S SVAVA bygget 1977 på Aalborg Værft A/S HUGIN bygget 1980 på Aalborg Værft A/S
  • M/S MALIK ARCTICA
    Ivar Svane
    2000-tallet
    Containerskib
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    M/S MALIK ARCTICA I Frederikshavn, den 01. april 2025. (Muligvis ved værftet - ikke oplyst)
  • M/S VERA BAGER af Marstal, Byggeforløb
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Byggeforløb: Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S VERA BAGER af Marstal; Model
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S VERA BAGER af Marstal, Model
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Modelskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Model af M/S VERA BAGER af Marstal bygget af lods Ivar Svane.
  • M/S KONGEDYBET
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S KONGEDYBET af Rønne. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, opstalt Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Middelspants arrangement Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, Plan 1 Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, skorsten Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, opstalt Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrum, Sektion vist i 3D Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan, komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, Plan Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan, komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996