Turbåd M/S SAGAFJORD af Roskilde i hjemhavnen, den 3. april 2025.
Sejlads på Roskilde Fjord med spisning ombord; sommertrafik på Roskilde Fjord fra 1989
Restaurant i Nyhavn, København i perioden 1. november 1990 - 31. marts 1995)
Kapacitet
150 passagerer, 9 personbiler (1957)
150 passagerer, ingen personbiler (1994)
( kilde: Færgelejet)
SWITZER SLÆBERE - 3 på række i Frederikshavn havn, den 1. april 2025.
Fra venstre:
GARM bygget 1974 på Limfjords -Værftet A/S
SVAVA bygget 1977 på Aalborg Værft A/S
HUGIN bygget 1980 på Aalborg Værft A/S
M/S KONGEDYBET af Rønne.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Maskinrums arrangement, opstalt
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Middelspants arrangement
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
General arrangement, Plan 1
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, skorsten
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
General arrangement, opstalt
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, plan
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrum, Sektion vist i 3D
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, plan, komponentliste
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
General arrangement, Plan
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
Maskinrums arrangement, plan, komponentliste
Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996