Linjetegning
A.W.Bonnesen tegnede lodsbåden i 1898 og den blev bygget med Bonnesen som bygmester til tjeneste i Slipshavn. De samme tegninger blev modificeret til Hals Lodseri som modtog båden HALS 1899 fra værftet O Bannleber i København. Noter om HALS båden er tilført tegningerne.
Foreningen Skibstømrehuset renoverer den oprindelige Hals nu LODSEN II i Hobro.
Spanterids
A.W.Bonnesen tegnede lodsbåden i 1898 og den blev bygget med Bonnesen som bygmester til tjeneste i Slipshavn. De samme tegninger blev modificeret til Hals Lodseri som modtog båden HALS 1899 fra værftet O Bannleber i København. Ændringer til Hals er noteret på tegningerne.
Foreningen Skibstømrehuset renoverer den oprindelige Hals nu LODSEN II i Hobro.
Lodsfartøj DanPilot JULIET i Københavns Havn, den 18. maj 2024.
PÅ skroget er navnet bemalet DanPilot JULIETT - et T for meget skibsregisteret har indført den med enkelt T.
Fra venstre: Lods Ivar Svane, midt bagerst modelskib samt original LODSEN II, ex HALS, sidstnævnte i gang med at blive restaureret på Hobro værft, midt forrest lods Lars Toft og til højre skibstømrer Peter Leth, der driver Hobro værft.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Her zoomet ind på det klassiske Mærsk-logo, fotograferet af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
M/S SAN NICOLAS MÆRSK, det tidligere Hamburg Süd-skib, CAP SAN NICOLAS. Skibet kom til Rotterdam med nye farver og nyt navn fra ophold i tørdok i Tyrkiet.
Fotografiet er taget af velfærdsmedarbejder for SEA HEALTH & WELFARE, Belinda Hoff, i Rotterdam Havn, den 29.04.2023.
Flere af Cap San-skibene er på vej i tørdok for at blive malet om.
Mærsk købte Hamburg Süd i 2017. Hamburg Süd har eksisteret i 150 år og er verdensberømte for deres rejser og handel mellem Europa og Sydamerika.
Crude Oil Tanker M/S MERBABU af Valetta i svajebassinet ved Asnæsværket, den 21. juli 2022
"Den 244 meter lange maltesiske crude oil tanker MERBABU (IMO 9388364) svaje rundt i forbindelse med afsejlingen fra kaj A ved Kalundborg Refinery den 21. juli 2022. Ved afsejlingen blev den assisteret af Svitzers bugserbåde SVITZER MARS (IMO 9292852) og SVITZER TRYM (IMO 9548354).
Til venstre ses lodsbåden DANPILOT DELTA i venteposition, mens MARBABU svajer rundt i svajebassinet udfor Asnæsværket. " Oplyst af Michael Jamni Nielsen
Crude Oil Tanker M/S MERBABU af Valetta, Kalundborg Fjord, den 21. juli 2022.
"På fotoet ses transitlodsen på vej op ad lodslejderen på den 244 meter lange maltesiske crude oil tanker MERBABU (IMO 9388364), efter at være blevet påsat fra lodsbåden DANPILOT DELTA på Kalundborg fjord den 21. juli 2022.
DANPILOT DELTA holder positionen, mens transitlodsen afløser havnelodsen på broen af MERBABU. Når havnelodsen er blevet afløst, tager lodsbåden ham ombord og sejler ham tilbage til Kalundborg. Transitlodsen blev selv afløst samme dag, af en anden transitlods udfor Spodsbjerg. Afløseren blev bragt ud til MERBABU af lodsbåden DANPILOT ECHO, der er et søsterskib til DANPILOT DELTA. MERBABU fortsatte til Tallinn i Estland, hvortil den ankom to dage senere, den 23. juli 2022." Oplyst af Michael Jamni Nielsen
Crude Oil Tanker M/S MERBABU af Valetta i svajebassinet ved Asnæsværket, den 21. juli 2022
"Den 244 meter lange maltesiske crude oil tanker MERBABU (IMO 9388364) i gang med at svaje rundt i svajebassinet ved Asnæsværket i forbindelse med afsejlingen fra kaj A ved Kalundborg Refinery den 21. juli 2022. På fotoet ses bugserbådene SVITZER MARS (IMO 9292852) (th) og SVITZER TRYM (IMO 9548354) (tv) assistere under manøvren.
I forgrunden ses lodsbåden DANPILOT DELTA i venteposition, mens MERBABU svajes rundt. Lodsbåden skal senere afhente havnelodsen og påsætte transitlodsen. " Oplyst af Michael Jamni Nielsen
Crude Oil Tanker M/S MERBABU af Valetta, Kalundborg Fjord, den 21. juli 2022.
"Den 244 meter lange maltesiske crude oil tanker MERBABU
(IMO 9388364) afsejle fra Kalundborg Refinery den 21. juli 2022. Forinden er skibet blevet svajet rundt udfor Asnæsværket med assistance fra Svitzers bugserbåde SVITZER MARS (IMO 9292852) og SVITZER TRYM (IMO 9548354).
På fotoet ses SVITZER MARS returnere til Kalundborg vesthavn, mens lodsbåden DANPILOT DELTA bringer sig i position til påsætning af transitlodsen samt afhentning af havnelodsen. " Oplyst af Michael Jamni Nielsen
Tamkskib M/S EAGLE BRASILIA af Singapore under lodsning fra Kalundborg til Skagen.
I Kattegat ud for Grenå fandt et lodsskifte sted, den 4. december 2022.
Læs Notabene på udrejsen faldt en mand overbord og druknede ved *Skagen.
Tamkskib M/S EAGLE BRASILIA af Singapore under lodsning fra Kalundborg til Skagen.
I Kattegat ud for Grenå fandt et lodsskifte sted, den 4. december 2022.
Læs Notabene på udrejsen faldt en mand overbord og druknede ved *Skagen.
Tamkskib M/S EAGLE BRASILIA af Singapore under lodsning fra Kalundborg til Skagen.
I Kattegat ud for Grenå fandt et lodsskifte sted, den 4. december 2022.
Læs Notabene på udrejsen faldt en mand overbord og druknede ved *Skagen.