Linjetegning
Skibet blev bygget på Burmeister & Wain, København til en tysk reder: H.M.Gehrckens Rederi, Hamborg.
Skibet forliste på rejse til Lagos 1894
Generalarrangement
Skibet blev bygget på Burmeister & Wain, København til en tysk reder: H.M.Gehrckens Rederi, Hamborg.
Skibet forliste på rejse til Lagos 1894
Rig og sejltegning
Skibet blev bygget på Burmeister & Wain, København til en tysk reder: H.M.Gehrckens Rederi, Hamborg.
Skibet forliste på rejse til Lagos 1894
Generalarrangement
Skibet blev bygget på B&W, København 1892 til tysk rederi H.M.Gehrens Rederi, Hamborg.
Skibet forliser på rejse til Lagos, Afrika 1994.
Hydrostatiske kurver
Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet.
Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
Linietegning
Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet.
Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
Udfoldet klædningstegning
Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet.
Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
Generalarrangement
Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet.
Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
Middelspant
Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet.
Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
Generalarrangement efter ombygning 1991
Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt.
Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
Skrueakselarrangement for-agter VP-skruer (variabel pitch)
Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt.
Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
Artikel i SIGNALPOSTEN 1993
Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt.
Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
Generalarrangement efter ombygn. 1991, Fredericia Skibsværft.
Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt.
Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
Generalarrangement
Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt.
Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten