• S/S SÖDERHAMN
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Linjetegning Skibet blev bygget på Burmeister & Wain, København til en tysk reder: H.M.Gehrckens Rederi, Hamborg. Skibet forliste på rejse til Lagos 1894
  • S/S SÖDERHAMN
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet blev bygget på Burmeister & Wain, København til en tysk reder: H.M.Gehrckens Rederi, Hamborg. Skibet forliste på rejse til Lagos 1894
  • S/S SÔDERHAMN
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Rig og sejltegning Skibet blev bygget på Burmeister & Wain, København til en tysk reder: H.M.Gehrckens Rederi, Hamborg. Skibet forliste på rejse til Lagos 1894
  • S/S SÖDERHAMN
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet blev bygget på B&W, København 1892 til tysk rederi H.M.Gehrens Rederi, Hamborg. Skibet forliser på rejse til Lagos, Afrika 1994.
  • S/S RUSLAND
    Fartøj
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Rig og sejltegning Skibet er bygget i 1890 på Burmeister & Wain til D/S Nordsøen, København.
  • S/S RUSLAND
    Fartøj
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Middelspantsarrangement Skibet er bygget i 1890 på Burmeister & Wain til D/S Nordsøen, København.
  • S/S RUSLAND
    anonymous
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet er bygget i 1890 på Burmeister & Wain til D/S Nordsøen, København.
  • S/S RUSLAND
    anonymous
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Linjetegning Skibet er bygget i 1890 på Burmeister & Wain til D/S Nordsøen, København.
  • S/S RUSLAND
    Fartøj
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Gennemskåret opstalt Skibet er bygget i 1890 på Burmeister & Wain til D/S Nordsøen, København.
  • S/S RUSLAND
    Fartøj
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    General arrangement, Opstalt Skibet er bygget i 1890 på Burmeister & Wain til D/S Nordsøen, København.
  • S/S RUSLAND
    Fartøj
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    GA kapacitetsplan Skibet er bygget i 1890 på Burmeister & Wain til D/S Nordsøen, København.
  • Patruillebåd KVINTUS
    Fartøj
    Dampskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    København
    Søbefæstning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Hydrostatiske kurver Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet. Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
  • Patruillebåd KVINTUS
    Fartøj
    Dampskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    København
    Søbefæstning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Linietegning Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet. Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
  • Patruillebåd KVINTUS
    Fartøj
    Dampskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    København
    Søbefæstning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Udfoldet klædningstegning Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet. Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
  • Patruillebåd KVINTUS
    Fartøj
    Dampskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    København
    Søbefæstning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet. Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
  • Patruillebåd KVINTUS
    Fartøj
    Dampskib
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    København
    Søbefæstning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Middelspant Skibet er bygget på Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft til Marineministeriet. Den skulle bruges som patruljebåd for Københavns Søbefæstning.
  • S/S TITANIA
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Linietegning Skibet er bygget på B&W 1871 til Stettin-Kjøbenhavnske D/S, Stettin Polen.
  • S/S TITANIA
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Hydrostatiske kurver Skibet er bygget på B&W 1871 til Stettin-Kjøbenhavnske D/S, Stettin Polen.
  • S/S TITANIA
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Middelspant Skibet er bygget på B&W 1871 til Stettin-Kjøbenhavnske D/S, Stettin Polen.
  • S/S TITANIA
    Fartøj
    Fragtskib
    Dampskib
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet er bygget på B&W 1871 til Stettin-Kjøbenhavnske D/S, Stettin Polen.
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement efter ombygning 1991 Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Skrueakselarrangement for-agter VP-skruer (variabel pitch) Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Artikel i SIGNALPOSTEN 1993 Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement efter ombygn. 1991, Fredericia Skibsværft. Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten
  • M/S HOLGER DANSKE
    Færge
    Motorskib
    Jernbanefærge
    Fartøj
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement Skibet blev bygget på Aalborg Værft i 1976 som det sidste af 4 søsterskibe. Alle bygget til Helsingør-Helsingborg overfarten. Færgen blev i 1991 bygget om til Kalundborg-Kolby Kås. Hoveddækket blev lukket i forskibet og bovvisiret blev vandtæt. Sejlede i mange år som natfærge-farligt gods på Rødby-Puttgarten