• M/S BELTSUPPLY af Kalundborg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Passagerskib
    Forsyningsskib M/S BELT SUPPLY af Kalundborg i hjemhavnen, den 12. februar 2023. MMSI:  219010873 Længde: 16 m Bredde: 5 m
  • M/S BELTSUPPLY af Kalundborg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Passagerskib
    Forsyningsskib M/S BELT SUPPLY af Kalundborg i hjemhavnen, den 12. februar 2023. MMSI:  219010873 Længde: 16 m Bredde: 5 m
  • M/S BELTSUPPLY af Kalundborg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Passagerskib
    Forsyningsskib M/S BELT SUPPLY af Kalundborg i hjemhavnen, den 12. februar 2023. MMSI:  219010873 Længde: 16 m Bredde: 5 m
  • M/T GIJON KNUTSEN af København
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    M/T GIJON KNUTSEN under losning ved pier E, Kalundborg Refinery, den 26. juni 2023.
  • M/T GIJON KNUTSEN af København
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    M/T GIJON KNUTSEN under losning ved pier E, Kalundborg Refinery, den 26. juni 2023.
  • M/T GIJON KNUTSEN af København
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    M/T GIJON KNUTSEN under losning ved pier E, Kalundborg Refinery, den 26. juni 2023.
  • 3-mst Skonnert REGINA MARIS, 2025
    Friis, Lise
    2000-tallet
    3-mastet skonnert
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Skibsbygning
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Den hollandske skonnert REGINA MARIS, den 24. september 2025 i Marstal Havn. Bovsprydet. I baggrunden ses bygningen, der tidligere tilhørte HCC Skibsværft. "Bygget som fisketrawler i 1970 på Søby Motorfabrik & Stålskibsværft i Søby på Ærø (byggenummer 38). Det skete under navnet DROT med Hundested som hjemsted (kontrolnummer H103). Kaldesignal OUMG. Skibet var på 149,54 tons brutto I 1975 blev DROT købt af et partrederi i Esbjerg v/Jørgen Jensen, Hjerting og Bent Kolding, Esbjerg. I den forbindelse skiftede skibet hjemsted til Esbjerg og kontrolnummer til E130. i 1982 blev DROT igen handlet. Denne gang til et partrederi v/Karl Børge Jensen, Frank Sørensen, Leif Reinholdt Jeppesen, Thisted og Svend Aage Jensen, Hvidbjerg. I forbindelse med salget skiftede trawleren navn til RAMONA, Hanstholm som hjemsted (kontrolnummer H 675). I 1989 står skibets status ændret til lastskib i DAS. Samme år har det tilsyneladende haft navnet SPERLING. Skibet blev i 1990 solgt til hollandske interesser som efterfølgende fik det bygget om til tremastet skonnert i Polen. Kilde Michael Nielsen
  • 3-mst Skonnert REGINA MARIS, 2025
    Friis, Lise
    2000-tallet
    3-mastet skonnert
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Den hollandske skonnert REGINA MARIS, den 24. september 2025 i Marstal Havn. Skibssiden med navnet. "Bygget som fisketrawler i 1970 på Søby Motorfabrik & Stålskibsværft i Søby på Ærø (byggenummer 38). Det skete under navnet DROT med Hundested som hjemsted (kontrolnummer H103). Kaldesignal OUMG. Skibet var på 149,54 tons brutto I 1975 blev DROT købt af et partrederi i Esbjerg v/Jørgen Jensen, Hjerting og Bent Kolding, Esbjerg. I den forbindelse skiftede skibet hjemsted til Esbjerg og kontrolnummer til E130. i 1982 blev DROT igen handlet. Denne gang til et partrederi v/Karl Børge Jensen, Frank Sørensen, Leif Reinholdt Jeppesen, Thisted og Svend Aage Jensen, Hvidbjerg. I forbindelse med salget skiftede trawleren navn til RAMONA, Hanstholm som hjemsted (kontrolnummer H 675). I 1989 står skibets status ændret til lastskib i DAS. Samme år har det tilsyneladende haft navnet SPERLING. Skibet blev i 1990 solgt til hollandske interesser som efterfølgende fik det bygget om til tremastet skonnert i Polen. Kilde Michael Nielsen
  • M/S THUN GARLAND
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Det hollandske tankskib M/S THUN GARLND ved kaj 10 Kalundborg østhavn, den 12. oktober 2025 Det ligger ved Kalundborg Tank Terminal (KTT). De hvide tanke man ser i baggrunden tilhører KTT. Kalundborg Tank Terminal A/S foretager kort- og langtidsopbevaring af flydende produkter for kunderne. Det sker i Kalundborg østhavn, hvor KTT's tanke ligger direkte ud til kaj 10 og 11. Kaj 11 (som også omtales som "Oliebroen") tager skibslængder op til 160 meter og har en vanddybde på 9 meter. Kaj 10 kan tage skibslængder op til 200 meter og har en vanddybde på 8 meter. KTT er et 50/50 joint venture Schultz Shipping A/S og Kalundborg Havn. KIlde: Michael Nielsen
  • M/S THUN GARLAND
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Det hollandske tankskib M/S THUN GARLND ved kaj 10 Kalundborg østhavn, den 12. oktober 2025 Det ligger ved Kalundborg Tank Terminal (KTT). De hvide tanke man ser i baggrunden tilhører KTT. Kalundborg Tank Terminal A/S foretager kort- og langtidsopbevaring af flydende produkter for kunderne. Det sker i Kalundborg østhavn, hvor KTT's tanke ligger direkte ud til kaj 10 og 11. Kaj 11 (som også omtales som "Oliebroen") tager skibslængder op til 160 meter og har en vanddybde på 9 meter. Kaj 10 kan tage skibslængder op til 200 meter og har en vanddybde på 8 meter. KTT er et 50/50 joint venture Schultz Shipping A/S og Kalundborg Havn. KIlde: Michael Nielsen
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SVITZER EDDA
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Isbryder
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Slæbe- og bugserbåd
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Slæbebåd M/S SVITZER EDDA under anløb til Kaj 2 i Kalundborg Gl. Vesthavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SCANDINAVIA af Aalborg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Tankskib M/S SCANDINAVIA af Ålborg ved Oliebroen, Kaj 11 Kalundborg Sydhavn, den 12. oktober 2025
  • M/S SCANDINAVIA af Aalborg
    Nielsen, Michael Jamni
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Tankskib M/S SCANDINAVIA af Ålborg ved Oliebroen, Kaj 11 Kalundborg Sydhavn, den 12. oktober 2025
  • Marstal Havn, 2025
    Friis, Lise
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Færge
    Færgehavn
    Færgeleje
    Færgevæsen
    Galease
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Søhistorisk Registratur
    Stemningsfoto fra havnen i Marstal, den 24. september 2025. T.v. ses el-færgen ÆRØXPRESSEN i lejet og t.h. den hollandske galease REGINA MARIS.
  • Galease FORTUNA
    Friis, Lise
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Galease
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Den tyske galease FORTUNA på gæstevisit i Marstal Havn, den 24. september 2025.
  • Esbjerg 2025-Tall Ships Races
    Friis, Lise
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fuldskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Motorskib
    Redningsbåd
    Sejlskib
    Sjælland
    Skibsdetaljer
    Skoleskib
    Stævn
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Skoleskibet GEORG STAGE (II) af København -træning imed roning i redningsbåd, Esbjerg Havn, den 9. august.
  • Esbjerg 2025-Tall Ships Races
    Friis, Lise
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fuldskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Motorskib
    Redningsbåd
    Sejlskib
    Sjælland
    Skibsdetaljer
    Skoleskib
    Stævn
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Skoleskibet GEORG STAGE (II) af København - efter endt træning 2 mand dastgør surres redningdsåden Esbjerg Havn, den 9. august.
  • Esbjerg 2025-Tall Ships Races
    Friis, Lise
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fuldskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sejlskib
    Skoleskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Det polske skoleskib; fuldriggeren DAR MLODZIEZY i Esbjerg havn, den 9. august 2025. Sejlplan for The Tall Ships Races 2025 Le Havre, Frankrig: 4. juli - 7. juli 2025 Dunkerque, Frankrig: 10. juli - 13. juli 2025 Aberdeen, Skotland: 19. juli - 22. juli 2025 Kristiansand, Norge: 30. juli - 2. august 2025 Esbjerg, Danmark: 6. august - 9. august 2025
  • Esbjerg 2025-Tall Ships Races
    Friis, Lise
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Flag og signal
    Fuldskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Signalflag
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Takkelage
    Topografi
    Stemningsfoto med signalflag i masterne i Esbjerg under afslutningen på Tall Ships Races 2025. Sejlplan for The Tall Ships Races 2025 Le Havre, Frankrig: 4. juli - 7. juli 2025 Dunkerque, Frankrig: 10. juli - 13. juli 2025 Aberdeen, Skotland: 19. juli - 22. juli 2025 Kristiansand, Norge: 30. juli - 2. august 2025 Esbjerg, Danmark: 6. august - 9. august 2025
  • Esbjerg 2025-Tall Ships Races
    Friis, Lise
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fuldskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sejlskib
    Skoleskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Det polske skoleskib; fuldriggeren DAR MLODZIEZY i Esbjerg havn, den 9. august 2025. Sejlplan for The Tall Ships Races 2025 Le Havre, Frankrig: 4. juli - 7. juli 2025 Dunkerque, Frankrig: 10. juli - 13. juli 2025 Aberdeen, Skotland: 19. juli - 22. juli 2025 Kristiansand, Norge: 30. juli - 2. august 2025 Esbjerg, Danmark: 6. august - 9. august 2025
  • M/S ØRASUND
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fyn
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Olie-og kemikalie tanker M/S ØRASUND i Svendborg Havn, den 7. oktober 2025
  • Model af ERIK BOYE af Marstal
    Svane, Ivar
    Fartøj
    Fragtskib
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Byggeforløb af coaster M/S ERIK BOYE af Marstal. Modellen er udført af lods Ivar Svane og er skænket til Marstal Søfartsmuseum.