Bjergningsfartøj anløber Frederikshavn havn.
Kommentar fra Henk de Winde, 24.07.2025:
GARM [1] pictured in Frederikshavn.
In service: 1925–1953
Owner: A/S Em.Z. Svitzer’s Bjergning-Enterprise (Em.Z.Svitzers Salvage Co. Ltd.) - Frederikshavn
Built: Launched August 1919; delivered March (other source: January) 1920
Yard: Day, Summer & Co. Ltd. - Southampton
Yard number: 181
Dimensions: 43.62 x 41.07 x 8.86 x 4.93 x 4.42 m
Tonnage: 433 GRT; 330 dwt
Callsign: N.G.D.T. / O.Y.Q.B.
Lloyds/IMO: 10395 Lloyds Register 1950/1951; 1144365
Engine: 3-cylinder Triple Expansion shipyard ship, 18 ¼”x28 ½”x48 ¼”:28”
Power: 1,200 ihp
Speed: 14 knots (another source stated 12.5 knots)
Purchased: June 9, 1925 (another source stated September 2, 1925) as SAINT ENODER from the Admiralty - London
Sold: In December 1953 to H.I. Hansen - Odense for scrapping
Notes: She was on the slipway as SAINT OSYTH.
In March 1920, she was transferred to the British Navy as SAINT ENODER.
Kirkeskibet ANNA af Skarrild fra Skarrild kirke.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Kirkeskibet ANNA af Skarrild fra Skarrild kirke.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Kirkeskibet ANNA af Skarrild fra Skarrild kirke.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne.
Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.