Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen er bygget ved Århus Flydedok A/S 1967 til DSBs overfart H-H.
Den var den første af en række søsterskibe der blev bygget på forskellige værfter frem til 1976.
Generalarrangement
Færgen er bygget ved Århus Flydedok A/S 1967 til DSBs overfart H-H.
Den var den første af en række søsterskibe der blev bygget på forskellige værfter frem til 1976.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri i 1916 til DSB. Færgen sejlede Orehoved-Masnedø 1916-1937, oplagt og Korsør-Nyborg 1937-1946. Helsingør-Helsingborg 1946-1970.
Næ. 1950 til KÄRNAN (I) Ombygget ved HSM 194
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri i 1916 til DSB. Færgen sejlede Orehoved-Masnedø 1916-1937, oplagt og Korsør-Nyborg 1937-1946. Helsingør-Helsingborg 1946-1970.
Næ. 1950 til KÄRNAN (I) Ombygget ved HSM 194
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri i 1916 til DSB. Færgen sejlede Orehoved-Masnedø 1916-1937, oplagt og Korsør-Nyborg 1937-1946. Helsingør-Helsingborg 1946-1970.
Næ. 1950 til KÄRNAN (I) Ombygget ved HSM 194
Generalarrangement, plan
Færgen er bygget ved Svendborg Skibsværft i 1970 og har sejlet hele sin danske tid ved Helsingør-Helsingborg overfarten. Efter salg og navne ændring til CALYPSO sejlede færgen mellem øen Malta og Gozo.
Generalarrangement
Færgen er bygget ved Svendborg Skibsværft i 1970 og har sejlet hele sin danske tid ved Helsingør-Helsingborg overfarten. Efter salg og navne ændring til CALYPSO sejlede færgen mellem øen Malta og Gozo.
Linietegning, bemærk: skibet er ens i begge ender, derfor er kun den ene halvdel vist.
Færgen er bygget ved Svendborg Skibsværft i 1970 og har sejlet hele sin danske tid ved Helsingør-Helsingborg overfarten. Efter salg og navne ændring til CALYPSO sejlede færgen mellem øen Malta og Gozo.
Generalarrangement til M/S HELSINGØR; promenadedæk, vogndæk, mellemdæk og tankplan. Færge på ruten Helsingør - Helsingborg. 1000 passagerer, 55 personbiler.
Generalarrangement til M/S HELSINGØR; set fra siden og plan over styrehustop og bådedæk. Færge på ruten Helsingør - Helsingborg. 1000 passagerer, 55 personbiler.
Generalarrangement, plan
Skibet er bygget på HSM til DSB. Skibet er den første skruedamper til DSB. Skibet sejlede hovedsagligt mellem Helsingør og Helsingborg, men senere Ny.M. og Mommark, afløser på Helsingør. Den var aktiv op til 1960erne
Generalarrangement opstalt
Skibet er bygget på HSM til DSB. Skibet er den første skruedamper til DSB. Skibet sejlede hovedsagligt mellem Helsingør og Helsingborg, men senere Ny.M. og Mommark, afløser på Helsingør. Den var aktiv op til 1960erne
Middelspant
Skibet er bygget på HSM til DSB. Skibet er den første skruedamper til DSB. Skibet sejlede hovedsagligt mellem Helsingør og Helsingborg, men senere Ny.M. og Mommark, afløser på Helsingør. Den var aktiv op til 1960erne
Linietegning
Skibet er bygget på HSM til DSB. Skibet er den første skruedamper til DSB. Skibet sejlede hovedsagligt mellem Helsingør og Helsingborg, men senere Ny.M. og Mommark, afløser på Helsingør. Den var aktiv op til 1960erne
Dampfærgen GLYNGØRE, ex. S/S HELSINGBORG. Danske Statsbaner 1902 indsat på ruten Helsingør/Helsingborg. Fra 1946 indsat på Glyngøre-ruten.
Ved kaj i Glyngøre.
Dampfærgen S/S GLYNGØRE for fuld damp, ex. S/S HELSINGBORG. Danske Statsbaner 1902 indsat på ruten Helsingør/Helsingborg. Fra 1946 indsat på Glyngøre-ruten.
Ved kaj i Glyngøre.
Jernbanefærgen M/S KNUDSHOVED. Om bord var der plads til 30 godsvogne, 200 personbiler og 1500 passagerer. M/S KNUDSHOVED sejlede blandt andet på ruten Halsskov - Knudshoved og Korsør - Nyborg.
Jernbanefærgen M/S KNUDSHOVED. Om bord var der plads til 30 godsvogne, 200 personbiler og 1500 passagerer. M/S KNUDSHOVED sejlede blandt andet på ruten Halsskov - Knudshoved og Korsør - Nyborg.