M/S CAT 1 bugserer en lægter med en kran igennem havnen, den 9. december 2025.
Fotograferet fra Kalvebod Brygge 24.
Fartøjerne er lige ud for Badezone Halvdansgade. I den disede baggrund ses Hans Tausens Kirke
Den norske turbåd M/S LYNGHOLMEN i en snedækket Helsingør Havn med Kronborg i baggrunden, den 29. november 2023
"M/S "Ofredal" , senere "Lyngholmen" , er et kombineret fragt- og passagerskib, bygget på Lars Tveits bådeværft i Sunde i Sunnhordland i 1955 for Jørgen Offerdal i Årdalstangen. [ 1 ] [ 2 ]
Båden blev bygget som en fragt- og passagerbåd på 72 fod med en 2-cylindret Wicmann (Rubb) 90/120HK, der giver en fart på omkring 8,5 knob. Hun blev chartret samme år til rutefart for Amtsbådene i Sogn og Fjordane på ruten Fjærland-Balestrand-Vik.
Senere tog hun på forskellige mælkeruter i Vestnorge, såsom:
Kroken-Solvoren-Årdalstangen
Vik-Framfjord-Arnafjord-Finden
Bjordal-Ortnevik-Høyanger
Hyen-Sandane-Nordfjordeid
Florø-Dalsfjorden-Førdefjorden
Båden blev solgt i starten af 1970'erne til Silda . Hun sejlede dertil i et par år mellem Måløy og Silda. Senere endte hun på Hvaler under navnet "Hvaler 2".
Båden var en charterbåd i Oslo med navnet "Lyngholmen" og endte senere i Lyngdal med samme navn." Kilde Wikipedia
E/F TYRFING i Svendborg havn, hvor den skal på værft, den 25. november 2025
"Molslinjens nye elfærge Tyrfing, er efter en lang sejlads i hårdt vejr fra Tyrkiet ankommet til Svendborg Værft, hvor der nu er foretaget de sidste justeringer inden færgen, 14 dage senere end planlagt, indsættes på ruten mellem Ballen og Kalundborg," Kilde: Maritime Danmark
Lodsbåden DANPILOT DELTA af Svendborg den 23. marts 2023.
Lods Ivar Svane ses på agterdækket.
"Billederne er taget i forbindelse med en havnelodsning på Kalundborg havn, hvor han skulle lods et lille tankskib ind til "Oliebroen i Kalundborg sydhavn. Han blev samlet op af lodsbåden, som derefter sejlede ham ud til tankskibet og satte ham ombord." Kilde Michael Jamni Nielsen
Lodsbåden DANPILOT DELTA af Svendborg den 23. marts 2023.
Lods Ivar Svane ses på agterdækket.
"Billederne er taget i forbindelse med en havnelodsning på Kalundborg havn, hvor han skulle lods et lille tankskib ind til "Oliebroen i Kalundborg sydhavn. Han blev samlet op af lodsbåden, som derefter sejlede ham ud til tankskibet og satte ham ombord." Kilde Michael Jamni Nielsen
Sundbussernes Terminal, den 31. juli 2023 set stik øst
Fra midten af 1990èrne holdt Sundbusserne flyttedag fra Søndre Mole til Færgevej 24
"En mole der ville være den direkte forlængelse af selve byen. En mole til de små "færger" der var placeret direkte der hvor torvet ved Sveasøjlen stopper - nemlig før de store Sverigesfærger. Som den direkte adgang til Sundbusserne blev molen bygget på en pælebåren halvø, og terminalen blev udformet som store asymetriske vinger, i hvidlakeret aluminium og glas. En landgangsbro fra selve terminalen til land blev også etableret... maritimt som bare ....... Alt i alt et spændende skue som gjorde arkitekterne ære." KIlde Helsingør Leksikon
Sundbussernes Terminal, den 23. maj 2022 set mod nordøst.
Fra midten af 1990èrne holdt Sundbusserne flyttedag fra Søndre Mole til Færgevej 24
"En mole der ville være den direkte forlængelse af selve byen. En mole til de små "færger" der var placeret direkte der hvor torvet ved Sveasøjlen stopper - nemlig før de store Sverigesfærger. Som den direkte adgang til Sundbusserne blev molen bygget på en pælebåren halvø, og terminalen blev udformet som store asymetriske vinger, i hvidlakeret aluminium og glas. En landgangsbro fra selve terminalen til land blev også etableret... maritimt som bare ....... Alt i alt et spændende skue som gjorde arkitekterne ære." KIlde Helsingør Leksikon
Sundbuss M/S PERNILLE under afsejling efter endt bakke-vende manøvre i havnen, den 7. maj 2025.
Flagene vajer på Søndre Møle i anledning af Kongeskibet Dannebrog ventes til havnen. Hvert år åbnes ommersæsonen med at runde Kronborg, hvor der saluteres.
Stemningsfoto fra havnefronten i Helsingør. M/S MERCANDIA IV er oplagt i havnen den 29. september 2021 .
En del trafik i forgrunden med biler og HHG banen. Fairbairns svingkran ses til venstre i billedet
Den norske turbåd M/S LYNGHOLMEN i Helsingør Havn den 21. april 2024.
"M/S "Ofredal" , senere "Lyngholmen" , er et kombineret fragt- og passagerskib, bygget på Lars Tveits bådeværft i Sunde i Sunnhordland i 1955 for Jørgen Offerdal i Årdalstangen. [ 1 ] [ 2 ]
Båden blev bygget som en fragt- og passagerbåd på 72 fod med en 2-cylindret Wicmann (Rubb) 90/120HK, der giver en fart på omkring 8,5 knob. Hun blev chartret samme år til rutefart for Amtsbådene i Sogn og Fjordane på ruten Fjærland-Balestrand-Vik.
Senere tog hun på forskellige mælkeruter i Vestnorge, såsom:
Kroken-Solvoren-Årdalstangen
Vik-Framfjord-Arnafjord-Finden
Bjordal-Ortnevik-Høyanger
Hyen-Sandane-Nordfjordeid
Florø-Dalsfjorden-Førdefjorden
Båden blev solgt i starten af 1970'erne til Silda . Hun sejlede dertil i et par år mellem Måløy og Silda. Senere endte hun på Hvaler under navnet "Hvaler 2".
Båden var en charterbåd i Oslo med navnet "Lyngholmen" og endte senere i Lyngdal med samme navn." Kilde Wikipedia
Den ombyggede snorrevodskutter ANNA ELISE af København ligger på siden af BJØRN under Øresund på Langs 2024, den 10. august 2024. I sagens anledning er signalflagene hejst ombord på BJØRN.
På kajen til venstre ses Marineforeningens Shanty kor. (De hvide skjorter)