2 mst. skonnert DANMARK af Marstal ud for Helsingør.
Maleri af L.Petersen & Holm, 1869. Kapt. N.J.Pii
Ved forliset i 1885 blev besætningen bjærget. Skibsvraget blev bjærget af dampskib og lokal lods og solgt i Spanien.
2 mst. skonnert BRITA LETH af Aarhus.
1911-12 Skonnert Brita A/S, Svendborg ved skibsbygmester Anders Jensen, Svendborg (Flg. 1915). Solgt 1915-10-09 R. til Kaptajn Kay K. Steensen Christensen, Mariager.
1942-57 Indfl. 1942-10-09 R. som vrag til partrederi med BR. Gunnar Flyvbjerg, Hirtshals. Genopbygget som galease, i drift med Gunnar Flyvbjerg 1942-1943. Sejlet 1943-09-00 til Sverige med jødiske flygtninge.
1957-72 Solgt 1957-08-19 R. til stenfisker Alfred Sørensen, Århus, og næ. til HILFRED
1972-2012> Solgt 1972-10-20 R. Forstander Jens Carl Leth, Ikast, omrigget til skonnert. Næ. 1973-01-09 R. til BRITA LETH af Århus og omdannet til lejrskoleskib.
L'ARTEMISE af Calais? (fører Calais' flag agter) med Malta i Baggrunden.
Angivet til at være malet af Frederic Roux (født 1806 ?), kunne måske været malet af Peabody i stedet.
S/S LIBAU af København. Skibet blev skruet ned i isen og sank under isgang i Øresund den 16. februar, 1897. Ulykken skete på Lillegrunden syd for Dragør. Her ses LIBAU forfra, liggende tildels hævet mellem Svitzers bjergningsdampere S/S HELSINGØR og S/S SKANDINAVIEN. S/S KATTEGAT og S/S KASTRUP deltog også i bjergningen.
Svitzer S/S DROGDEN under bjergning af Galease ANNA ELINE ( ANNA OLIVIA se under notabene) af Köpstadsö efter kollision ud for Skovshoved, den 18. februar 1897.
Flotbragt af Svitzer bjergningsdamperene KATTEGAT, SKANDINAVIEN, DROGDEN og kastrup
S/S LIBAU af København. Skibet blev skruet ned i isen og sank under isgang ved Lillegrund i Øresund den 16. februar, 1897. Flotbragt af Svitzer bjergningsfartøjerne S/S KATTEGAT, S/S HELSINGØR. S/S SKANDINAVIEN og S/S KASTRUP den 01. maj 1897.
S/S JENNY af Danzig. Strandet 1897-02-16 på Holmetunge (Saltholm) og flotbragt 1897-02-22 af Svitzer dampbjergningsfartøj S/S KATTEGAT og S/S SKANDINAVIEN.
S/S KOTKA af Hull sidder fast i isen ved Nordre Røsse. Her sad skibet fra den 6. februar 1897 til 14. februar 1897. Det blev flotbragt af Svitzer bjergningsfartøjerne S/S KATTEGAT, S/S HELSINGØR og S/S KASTRUP
Færgen M/S MERCANDIA IV som afløser på overfarten mellem Fynshav og Bøjden, den 30. maj 2025.
"Fynshav- Bøjden overfarten blev indtil 31. oktober 2024 betjent af to færger FRIGG SYDFYN og FYNSHAV. Den 1. november 2024 blev FYNSHAV overført til Kalundborg- Kolby Kaas overfarten som afløser, da man manglede en færge på denne rute. I foråret 2025 blev det for lidt med én færge på Fynshav- Bøjden. Derfor blev MERCANDIA IV hentet fra Helsingør- Helsingborg overfarten til Fynshav- Bøjden, hvor afløser indtil FYNSHAV vender tilbage ca. 15. juni 2025." Oplyst af Michael Nielsen
Færgen M/S MERCANDIA IV som afløser på overfarten mellem Fynshav og Bøjden, den 30. maj 2025.
"Fynshav- Bøjden overfarten blev indtil 31. oktober 2024 betjent af to færger FRIGG SYDFYN og FYNSHAV. Den 1. november 2024 blev FYNSHAV overført til Kalundborg- Kolby Kaas overfarten som afløser, da man manglede en færge på denne rute. I foråret 2025 blev det for lidt med én færge på Fynshav- Bøjden. Derfor blev MERCANDIA IV hentet fra Helsingør- Helsingborg overfarten til Fynshav- Bøjden, hvor afløser indtil FYNSHAV vender tilbage ca. 15. juni 2025." Oplyst af Michael Nielsen
Færgen M/S MERCANDIA IV som afløser på overfarten mellem Fynshav og Bøjden, den 30. maj 2025.
"Fynshav- Bøjden overfarten blev indtil 31. oktober 2024 betjent af to færger FRIGG SYDFYN og FYNSHAV. Den 1. november 2024 blev FYNSHAV overført til Kalundborg- Kolby Kaas overfarten som afløser, da man manglede en færge på denne rute. I foråret 2025 blev det for lidt med én færge på Fynshav- Bøjden. Derfor blev MERCANDIA IV hentet fra Helsingør- Helsingborg overfarten til Fynshav- Bøjden, hvor afløser indtil FYNSHAV vender tilbage ca. 15. juni 2025." Oplyst af Michael Nielsen
Færgen M/S MERCANDIA IV som afløser på overfarten mellem Fynshav og Bøjden, den 30. maj 2025.
"Fynshav- Bøjden overfarten blev indtil 31. oktober 2024 betjent af to færger FRIGG SYDFYN og FYNSHAV. Den 1. november 2024 blev FYNSHAV overført til Kalundborg- Kolby Kaas overfarten som afløser, da man manglede en færge på denne rute. I foråret 2025 blev det for lidt med én færge på Fynshav- Bøjden. Derfor blev MERCANDIA IV hentet fra Helsingør- Helsingborg overfarten til Fynshav- Bøjden, hvor afløser indtil FYNSHAV vender tilbage ca. 15. juni 2025." Oplyst af Michael Nielsen
Færgen M/S MERCANDIA IV som afløser på overfarten mellem Fynshav og Bøjden, den 30. maj 2025.
"Fynshav- Bøjden overfarten blev indtil 31. oktober 2024 betjent af to færger FRIGG SYDFYN og FYNSHAV. Den 1. november 2024 blev FYNSHAV overført til Kalundborg- Kolby Kaas overfarten som afløser, da man manglede en færge på denne rute. I foråret 2025 blev det for lidt med én færge på Fynshav- Bøjden. Derfor blev MERCANDIA IV hentet fra Helsingør- Helsingborg overfarten til Fynshav- Bøjden, hvor afløser indtil FYNSHAV vender tilbage ca. 15. juni 2025." Oplyst af Michael Nielsen