• M/S KIRA OLDENDORFF
    Stejlborg, Michael
    2000-tallet
    Bulkcarrier
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Kronologi
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Den liberiske M/S KIRA OLDENDORFF under sejlads. Fotograferet fra M/F LOLLAND den 27. april 2025
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, opstalt Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Middelspants arrangement Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, Plan 1 Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, skorsten Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, opstalt Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrum, Sektion vist i 3D Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan, komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    General arrangement, Plan Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, plan, komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S FUTURA
    Motorskib
    Tankskib
    Bulkcarrier
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Værft i Danmark
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Maskinrums arrangement, Plan, Komponentliste Skibet er en OBO-carrier. Den kan laste henholdsvis Olie, Bulk og Ore (malm). En kombination af forskellige lastetyper, der skulle give en bedre fleksibilitet mellem udbudet og fragtraterne. Skibet var det første af 4 søsterskibe bygget på B&W 1992. Typen blev kaldt BCT70-OBO, og var designet om et skrog og en bygge metode der skulle medvirke til at værftet kunne bygge gode skibe i konkurrence med fjernøsten. Det lykkedes ikke på den lange bane -B&W måtte lukke i 1996
  • M/S YI PENG 3
    Svane, Ivar
    2000-tallet
    Bulkcarrier
    Danmark
    Fartøj
    Farvande
    Kattegat
    Kronologi
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Den kinesiske bulkcarrier M/S YI PENG 3 under sejlads ved Røsnæs, den 19. november 2024 Fartøjet er under mistanke om at have kappet nogle teleledninger i Østersøen. Her den 26. november liger det for anker ud for Grenå i internatonalt farvand stærkt bevogtet af danske, svenske og tyske kystvagtskibe.
  • M/S LINDA OLDENDORFF af Monrovia
    Nielsen, Ove
    1900-tallet
    Bugsering
    Bulkcarrier
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Helsingør
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Skibsbygning
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Værft i Danmark
    Slæbe- og bugserbåd
    Nybygnngen fra B&W M/S LINDA OLDENDORFF bugseres ud i havnen til en prøvetur den 15. juli 1995 inden afleveringen den 26. juli 1995.
  • M/S TROPICAL STAR af Bahama
    Nielsen, Ove
    1900-tallet
    Bugsering
    Bulkcarrier
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Køleskib
    Motorskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Køleskib M/S TROPICAL STAR af Bahama under bugsering (se trosse fra forskibet) mod København, den 5. november 1994
  • M/S FUTURA af Monrovia
    Nielsen, Ove
    1900-tallet
    Bulkcarrier
    Danmark
    Fartøj
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    København
    Motorskib
    Sjælland
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Topografi
    Værft i Danmark
    Olie/Bulkcarrier M/S FUTURA af Monrovia i København evetuelt ved B&W, den 28. juni 1992. Bygget af b&W Skibsværft og afleveret i juni 1992.
  • M/S FP CONVEYOR
    Mak, Eugene Q.
    Fragtskib
    Bulkcarrier
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    M/S FP CONVEYOR. Tidligere, og senere, M/S PONDEROSA, ØK. Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
  • M/S BISCAYA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Bulkcarrier
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Kapacitetsplan. Bygget til Det Danske Kulkompagni, København. Skibet er bygget 1963 på Aalborg Værft. BISCAYA blev bygget til sejlads med kul og andet bulk.
  • M/S BISCAYA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Bulkcarrier
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    1900-tallet
    Kronologi
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Generalarrangement. Bygget til Det Danske Kulkompagni, København. Skibet er bygget 1963 på Aalborg Værft. BISCAYA blev bygget til sejlads med kul og andet bulk
  • M/S HOLTHAV af Oslo, hovedmaskinen hejss på plads
    Ukendt
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Skibsbygning
    Fartøj
    1900-tallet
    Maskine
    Bulkcarrier
    Dok
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Hovedmaskinen hejses på plads i byggedokken, B&W nr. 817, 1968. 29989 brt, 50850 tdw.
  • M/S HOLTHAV af Oslo, hjælpemaskiner
    Ukendt
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Skibsbygning
    Fartøj
    1900-tallet
    Maskine
    Bulkcarrier
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    B&W nr. 817, 1968. 29989 brt, 50850 tdw.
  • M/S DANITA af Grimstad, top af hovedmotor set oppefra
    Ukendt
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Skibsbygning
    Fartøj
    1900-tallet
    Maskine
    Bulkcarrier
    B&W nr. 816, 1967. Bygget til Ugland-rederiet på B&W. T.h. ved skottet ses reserve udstødsventiler og et topstykke.
  • M/S LONG HOPE af Oslo, rør og spærreventiler, ventilbrønd
    Ukendt
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Skibsbygning
    Fartøj
    1900-tallet
    Maskine
    Bulkcarrier
    B&W nr. 815, 1967. Bygget til Einer Lange, Oslo. 29.711 brt, 50900 tdw.
  • M/S LONG HOPE af Oslo, side af hovedmotorer mellemdæk
    Ukendt
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Skibsbygning
    Fartøj
    1900-tallet
    Maskine
    Bulkcarrier
    B&W nr. 815, 1967. Bygget til Einer Lange, Oslo. 29.711 brt, 50900 tdw.
  • M/S LONG HOPE af Oslo, side af hovedmotorer mellemdæk
    Ukendt
    Skibsdetaljer
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Skibsbygning
    Fartøj
    1900-tallet
    Maskine
    Bulkcarrier
    B&W nr. 815, 1967. Bygget til Einer Lange, Oslo. 29.711 brt, 50900 tdw.