2 mst. skonnert ADMAR af Hjelsminde.
Reder 1897 Kaptajn P.W. Andersen, Stubbekøbing.
Ejer 1913 kaptajn P. Hansen, Strynø.
Solgt 1914 til kaptajn Christian P.H. Larsen, Ballen Samsø.
Solgt 1918-03-09 R. til kaptajn Christen Peter Nielsen, Lohals.
Solgt 1931-05-05 R. til kaptajn Viktor Boje Nielsen, Lohals.
Solgt 1935-01-25 R. til kaptajn Arnold Goltermann Hansen, Lohals.
Solgt 1937-06-18 R. til kaptajn Aage Hjalmar Eggert, Lohals.
Solgt 1953-02-17 R. til kaptajn Anders Olav Sørensen, Strandhuse.
Solgt 1959-05-12 R. til vognmand Ove C. Larsen, Nakskov, uden næ. Omb. til STEN.
Solgt 1969-08-20 R. til udlandet.
2 mst. skonnert ADMAR af Hjelsminde.
Reder 1897 Kaptajn P.W. Andersen, Stubbekøbing.
Ejer 1913 kaptajn P. Hansen, Strynø.
Solgt 1914 til kaptajn Christian P.H. Larsen, Ballen Samsø.
Solgt 1918-03-09 R. til kaptajn Christen Peter Nielsen, Lohals.
Solgt 1931-05-05 R. til kaptajn Viktor Boje Nielsen, Lohals.
Solgt 1935-01-25 R. til kaptajn Arnold Goltermann Hansen, Lohals.
Solgt 1937-06-18 R. til kaptajn Aage Hjalmar Eggert, Lohals.
Solgt 1953-02-17 R. til kaptajn Anders Olav Sørensen, Strandhuse.
Solgt 1959-05-12 R. til vognmand Ove C. Larsen, Nakskov, uden næ. Omb. til STEN.
Solgt 1969-08-20 R. til udlandet.
Skrueaksel tegninger. Tegninger nødvendig for at forberede og udføre et skrueakseltræk.
Skrueaksetræk formodentlig foretaget ved Odense Stålskibsværft i 1944. Skibet er bygget ved Bremer Vulcan, Vegesack og afleveret 1943. Iflg Marcussen er det det første færdigbygget Hansa type B (Dw 5.280t)
Af tegningerne fremgår to byggenummer: 763 s/s HAUSSA 0g 764 s/s WANGEROOGE. Det kan ikke fra tegningerne udledes hvilket skib der var i Odense og fik udboret stævnrøret. OSV-tegninger er dateret 11/2-1944
Skrueaksel tegninger. Tegninger nødvendig for at forberede og udføre et skrueakseltræk.
Skrueaksetræk formodentlig foretaget ved Odense Stålskibsværft i 1944. Skibet er bygget ved Bremer Vulcan, Vegesack og afleveret 1943. Iflg Marcussen er det det første færdigbygget Hansa type B (Dw 5.280t)
Af tegningerne fremgår to byggenummer: 763 s/s HAUSSA 0g 764 s/s WANGEROOGE. Det kan ikke fra tegningerne udledes hvilket skib der var i Odense og fik udboret stævnrøret. OSV-tegninger er dateret 11/2-1944
Skrueaksel tegninger. Tegninger nødvendig for at forberede og udføre et skrueakseltræk.
Skrueaksetræk formodentlig foretaget ved Odense Stålskibsværft i 1944. Skibet er bygget ved Bremer Vulcan, Vegesack og afleveret 1943. Iflg Marcussen er det det første færdigbygget Hansa type B (Dw 5.280t)
Af tegningerne fremgår to byggenummer: 763 s/s HAUSSA 0g 764 s/s WANGEROOGE. Det kan ikke fra tegningerne udledes hvilket skib der var i Odense og fik udboret stævnrøret. OSV-tegninger er dateret 11/2-1944
Skrueaksel tegninger. Tegninger nødvendig for at forberede og udføre et skrueakseltræk.
Skrueaksetræk formodentlig foretaget ved Odense Stålskibsværft i 1944. Skibet er bygget ved Bremer Vulcan, Vegesack og afleveret 1943. Iflg Marcussen er det det første færdigbygget Hansa type B (Dw 5.280t)
Af tegningerne fremgår to byggenummer: 763 s/s HAUSSA 0g 764 s/s WANGEROOGE. Det kan ikke fra tegningerne udledes hvilket skib der var i Odense og fik udboret stævnrøret. OSV-tegninger er dateret 11/2-1944
Skrueaksel tegninger. Tegninger nødvendig for at forberede og udføre et skrueakseltræk.
Skrueaksetræk formodentlig foretaget ved Odense Stålskibsværft i 1944. Skibet er bygget ved Bremer Vulcan, Vegesack og afleveret 1943. Iflg Marcussen er det det første færdigbygget Hansa type B (Dw 5.280t)
Af tegningerne fremgår to byggenummer: 763 s/s HAUSSA 0g 764 s/s WANGEROOGE. Det kan ikke fra tegningerne udledes hvilket skib der var i Odense og fik udboret stævnrøret. OSV-tegninger er dateret 11/2-1944
Skrueaksel tegninger. Tegninger nødvendig for at forberede og udføre et skrueakseltræk.
Skrueaksetræk formodentlig foretaget ved Odense Stålskibsværft i 1944. Skibet er bygget ved Bremer Vulcan, Vegesack og afleveret 1943. Iflg Marcussen er det det første færdigbygget Hansa type B (Dw 5.280t)
Af tegningerne fremgår to byggenummer: 763 s/s HAUSSA 0g 764 s/s WANGEROOGE. Det kan ikke fra tegningerne udledes hvilket skib der var i Odense og fik udboret stævnrøret. OSV-tegninger er dateret 11/2-1944
Generalarrangement Opstalt
Skibet blev afleveret den 8/10-1944 fra Odense Stålskibsværft.
Kontraheret i Hansa-programmet af Schiffahrt-Treuhand GmbH., Hamburg i samarbejde med danske stat til levering til dansk reder. Havareret 1944-08-10 i Odense havn ved sabotage.
Hævet og rep. Fingeret grundstødning 1945-04-09 ved Ven, hvor Svitzers slæbebåde samledes og sammen med skibet flygtede til Sverige.
Tegningen er en B&Wtegn for nr.678 ASNÆS og OSV nr 102 RØSNÆS dateret 25/3-1944
Tegningen viser et fragtskib uden krigs-indretning.