• STORESAND
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1800-tallet
    Topografi
    Norden
    Norge
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    1900-tallet
    3-mst. bark STORESAND, deltog i 1. Verdenskrig.
  • STORKEN
    1900-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Norden
    Norge
    Kronologi
    1800-tallet
    3-mst. bark STORKEN.
  • SIAM
    Hauch, H.
    Kunst
    Maleri
    1800-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    3-mst. bark SIAM. (Kinamaleri)
  • S.G.WILDER af San Francisco
    Nordamerika
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    3-mst. bark S.G.WILDER af San Francisco
  • SIGNAL af Stavanger
    Kronologi
    1800-tallet
    Skibsbygning
    Dok
    Værft i udlandet
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Norden
    Norge
    3-mst. bark SIGNAL af Stavanger i flydedok på Moss værft, NOR.
  • SIGurd af Ystad
    Kronologi
    Topografi
    Skåne
    Søhistorisk Registratur
    Norden
    Sverige
    1800-tallet
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    3-mst. bark SIGURD af Ystad
  • SIGYN af Åbo
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Sejlskib
    Topografi
    Finland
    Kronologi
    1900-tallet
    1800-tallet
    3-mst. bark SIGYN af Åbo. Bygget i Göteborg, sejlede under svensk flag fra 1877 til 1927, først fra Göteborg, senere Halmstad og Raa. Efter forlis i 1913 ombygget til skonnert. Museumskib i Åbp fra 1939. Se også : https://sv.wikipedia.org/wiki/Sigyn_(1887)
  • SILVERSTREAM af Belfast
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Topografi
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Sejlskib
    Europa
    3-mst. bark SILVERSTREAM af Belfast.
  • Fiskekvase AGNETE af Aalsgaarde
    Friis, Lise
    1800-tallet
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Kronologi
    Modelskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    En model af fiskekvasen AGNETE af Aalsgaarde udstillet på Hammermøllen i Hellebæk, den 8. april 2023.
  • Fiskekvase AGNETE af Aalsgaarde
    Friis, Lise
    1800-tallet
    1900-tallet
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fiskefartøj
    Kronologi
    Modelskib
    Sjælland
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Oplysninger om fiskekvasen AGNETE af Aalsgaarde udstillet på Hammermøllen i Hellebæk, den 8. april 2023.
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Europa
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Europa
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Ventilation
    Rig
    Danmark
    Europa
    Takkelage
    Redningsbåd
    4-mastet bark
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • SIXTUS af Fanø
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Europa
    3-mst. bark SIXTUS af Fanø var med sine 1817 Tons br. det største Skib, som nogen Sinde havde hjemme på Fanø. Den hed tidligere Swanmare og byggedes 1886 i Belfast hos Harland & Wuff til W. J. Myers & Søn, Liverpool. Skibet købtes i Liverpool den 22. Maj 1896 for 8300 Pund Sterling af ,,Rederiaktieselskabet Sixtus' med Skibsreder Casper P. Holm som korresponderende Reder og blev ført af Kaptajnerne H. P. Lassen og W. Eriksen. Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage. (læs mere på https://lohfert.dk/Fano/Sixtus.htm)
  • THETIS
    Gavnholdt Jakobsen, Henriette
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Fregat
    Fuldskib
    Topografi
    1800-tallet
    Kunst
    Maleri
    Sejlskib
    Maleri af C. Dahl, 1851: THETIS til højre, til venstre fregat samt koffardiskib.
  • SJURSJØ
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Norge
    3-mst. bark SJURSJØ.
  • SKARV
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Norge
    Krigssøfart
    Neutralitetsbemaling
    3-mst. bark SKARV
  • SKARV
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Norge
    Krigssøfart
    Neutralitetsbemaling
    3-mst. bark SKARV
  • SKOMEDAL
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Norge
    3-mst. bark SKOMEDAL
  • SKOMVÆR af Porsgrunn
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Norge
    3-mst. bark SKOMVÆR af Porsgrunn.
  • SLEIPNER af Dragør
    Friedrich, P.
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    Kunst
    Akvarel
    Tegning
    3-mst. bark SLEIPNER af Dragør.
  • STAR of Iceland
    Norden
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Island
    3-mst. bark STAR of Iceland
  • SOCOTRA
    Norden
    Norge
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Krigssøfart
    Neutralitetsbemaling
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    3-mst. bark SOCOTRA. Deltog i 1. Verdenskrig.
  • SOCOTRA af Glasgow
    Edwardes, A.D., Tennant Creek, Glenunga, Australien
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    Topografi
    Europa
    3-mst. bark SOCOTRA ved kaj. Deltog i 1. Verdenskrig.
  • SOCOTRA
    Norden
    Norge
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Krigssøfart
    Neutralitetsbemaling
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    3-mst. bark SOCOTRA. Deltog i 1. Verdenskrig.