Sejltegning, mærket sejlmagermester Petersen.
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.
Apteringstegning
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med ca 63 elever hvert år.
Linietegning, spanterrids -konstruktionsspanter
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.
Rigningstegning
Skibet blev bygget i 1935 som skoleskib og afløser til GEORG STAGE I ( 1882, B&W)
Tegningerne er Frederikshavn Skibsværft, byggetegninger.
Skibet sejler stadig (2025) togter med elever hvert år.
Linietegning og spanterids til fiskeyawl med dam.
50 tons fiskeyawl tegnet 1886
40 tons fiskefartøj tegmnet 1890
E.C.Benzon (1825-1912)Skibsbygmester Nykøbing Falster i perioden 1848 til 1895. Han tegnede fiskefartøjer der blev bygget på andre værfter, f.eks Frederikshavn og Esbjerg. Benzon var en moderne designer der udviklede velsejlende sejlfartøjer, og disse kunne også bruges som fiskefartøj.
Linietegning og spanterids til fiskeyawl med dam.
50 tons fiskeyawl tegnet 1886
40 tons fiskefartøj tegmnet 1890
E.C.Benzon (1825-1912)Skibsbygmester Nykøbing Falster i perioden 1848 til 1895. Han tegnede fiskefartøjer der blev bygget på andre værfter, f.eks Frederikshavn og Esbjerg. Benzon var en moderne designer der udviklede velsejlende sejlfartøjer, og disse kunne også bruges som fiskefartøj.
Linietegning og spanterids til fiskeyawl med dam.
50 tons fiskeyawl tegnet 1886
40 tons fiskefartøj tegmnet 1890
E.C.Benzon (1825-1912)Skibsbygmester Nykøbing Falster i perioden 1848 til 1895. Han tegnede fiskefartøjer der blev bygget på andre værfter, f.eks Frederikshavn og Esbjerg. Benzon var en moderne designer der udviklede velsejlende sejlfartøjer, og disse kunne også bruges som fiskefartøj.
Det polske skoleskib; fuldriggeren DAR MLODZIEZY i Esbjerg havn, den 9. august 2025.
Sejlplan for The Tall Ships Races 2025
Le Havre, Frankrig: 4. juli - 7. juli 2025
Dunkerque, Frankrig: 10. juli - 13. juli 2025
Aberdeen, Skotland: 19. juli - 22. juli 2025
Kristiansand, Norge: 30. juli - 2. august 2025
Esbjerg, Danmark: 6. august - 9. august 2025
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen blev bygget på Aarhus Flydedok 1973, til DSB. Den sejlede på H-H overfarten indtil 1991. Derefter sejlede den afløser på bl.a. Bøjden-Fynshav, Kolby Kås-Kalundborg. 1996 blev den malet sort og sejlede som udstillingsskib for Kulturby 1996.
Generalarrangement
Færgen er bygget ved Århus Flydedok A/S 1967 til DSBs overfart H-H.
Den var den første af en række søsterskibe der blev bygget på forskellige værfter frem til 1976.