Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Søfolk om bord
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Gruppebillede
    Beklædning om bord
    Fartøj
    Fragtskib
    Søfolk om bord på et skib i 1946. Den ene sømand har en due på skulderen.
  • Marinesoldater 1921
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Orlogsmarine
    Marineuniform
    Orlogsværftet
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Gruppebillede
    Søhistorisk Registratur
    Gruppefoto af marinesoldater, 1921 med en hund i forgrunden. De står foran indgangsdøren til marinekasernen på Holmen. På huebåndet står der ORLOGSVÆRFTET. Fotoet stammer fra en ukendt sømands album. Se linket under Nota Bene.
  • M/S ARGENTINA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Beklædning om bord
    Mandskab
    Opstillede mandskabsbilleder
    Redningsbåd
    Personalia
    Gruppebillede
    Søhistorisk Registratur
    Gruppefoto af besætningen ombord på M/S ARGENTINA opstillet på dækket.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Cargoliner
    M/S FIONIA under besøg i Kiel 1912. Fra venstre ØKs grundlægger H.N. Andersen, general Tirpitz, kejser Wilhelm og admiral Richelieu inspicerer skibet. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Cargoliner
    Kejser Wilhelm om bord på M/S FIONIA i 1912. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S FIONIA under besøg i Kiel 1912. Fra venstre ses admiral de Richelieu, admiral Tirpitz, feltmarskal von Hindenburg og Kejser Wilhelm på dækket. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S SELANDIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Fartøj
    Motorskib
    Aptering
    Personalia
    Portræt
    Containerskib
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Tekniske installationer
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Kaptajn F. Bech på broen. I baggrunden Chefingeniør P. Laut. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • M/S SELANDIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Fartøj
    Motorskib
    Personalia
    Portræt
    Containerskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Kaptajn F. Bech og chefingeniør P. Laut. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • Maskinrummet
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Maskinrum
    Fartøj
    Motorskib
    Aptering
    Personalia
    Portræt
    Containerskib
    Skibsdetaljer
    Tekniske installationer
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Chefingeniør P. Laut i maskinrummet på M/S SELANDIA. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • Korsør Skibsværft
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Skibsbygning
    Værft i Danmark
    Værftsarbejdere
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Korsør Skibsværfts ejer og arbejdere fotograferet i 1919.
  • Kompasmagerværksted
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Navigation
    Nautiske instrumenter
    Kompas
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Industri
    Håndværk
    Kompasmagerværksted hos Iver C. Weilbach & Co. (K. Prahl & C. Sølver) omkring 1921.
  • Dannebrog hejses
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Mellemamerika
    Kolonier
    Dansk Vestindien
    Christiansted
    Havnevæsen
    Havn
    Ceremoni og tradition
    Ceremoni
    Flag og signal
    Flag
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kolonihistorie
    Overdragelsen af de Vestindiske øer
    Skt. Croix
    Havn og red i kolonierne
    Havnepladsen i Christiansted, Skt. Croix. Dannebrog hejses for første gang siden 1917, under fuld honnør, mens orkestret spiller "Der er et yndigt land" i anledning af 50-års jubilæet. Fotograferet den 1. april 1967.
  • Fort Christiansborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kolonier
    Dansk Guinea
    Forter
    Danske forter
    Slavehandel
    Topografi
    Afrika
    Personalia
    Militær og gendarm
    Fort Christiansborg, nu Osu Castle, var det største danske støttepunkt på Guldkysten i det nuværende Ghana, og var udskibningshavn for den danske slavehandel til sukkerplantagerne i Caribien. Fortet blev bygget i 1661 og var det meste af kolonitiden på danske hænder. Det oprindelige fort blev ombygget flere gange. I 1850 solgte Danmark sine kolonier i Afrika og bygningen blev senere hovedsæde for den britiske koloniadministration i Gold Coast Colony. Bygningen anvendes i dag som Ghanas præsidentplads. Nogle fotografier af Fort Christiansborg, i 1935. Her et fotografi af indgangen til fortet fra vest, med den engelske guvenørens livvagt.
  • Fort Christiansborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kolonier
    Dansk Guinea
    Forter
    Danske forter
    Slavehandel
    Topografi
    Afrika
    Militær og gendarm
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Fort Christiansborg, nu Osu Castle, var det største danske støttepunkt på Guldkysten i det nuværende Ghana, og var udskibningshavn for den danske slavehandel til sukkerplantagerne i Caribien. Fortet blev bygget i 1661 og var det meste af kolonitiden på danske hænder. Det oprindelige fort blev ombygget flere gange. I 1850 solgte Danmark sine kolonier i Afrika og bygningen blev senere hovedsæde for den britiske koloniadministration i Gold Coast Colony. Bygningen anvendes i dag som Ghanas præsidentplads. Et par fotografier af Fort Christiansborg, i 1929. Her et fotografi af fortet set mod hovedindgangen. En gruppe mænd og militæret står foran.
  • Fort Christiansborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Afrika
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Danske forter
    Forter
    Dansk Guinea
    Kolonier
    Slavehandel
    Personalia
    Fort Christiansborg, nu Osu Castle, var det største danske støttepunkt på Guldkysten i det nuværende Ghana, og var udskibningshavn for den danske slavehandel til sukkerplantagerne i Caribien. Fortet blev bygget i 1661 og var det meste af kolonitiden på danske hænder. Det oprindelige fort blev ombygget flere gange. I 1850 solgte Danmark sine kolonier i Afrika og bygningen blev senere hovedsæde for den britiske koloniadministration i Gold Coast Colony. Bygningen anvendes i dag som Ghanas præsidentplads. Nogle fotografier af Fort Christiansborg, i 1935. Her nordfronten af fortet, bygget af englænderne. Over porten står GR (Georgius Rex) 1921. Manden i forgrunden er N. Thomsen, repræsentant for Kolding Andels Svineslagteri i Kairo.