Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Færgen M/S KORSØR; Danmarks 1. motorfærge under sejlads på Storebælt, september 1965.
Færgen sejlede på Storebæltsfarten, men blev også anvendt, som afløserfærge København-Malmo i perioden 1949-28. maj 1980.
Kilde: Færgelejet
Færgen M/S NYBORG under sejlads over Storebælt, september 1965.
Færgen besejlede ruten Nyborg-Korsør i perioden 21. september 1931- 28. marts 1974 med passagerer og gods, herefter blev den nedklasset til godsfærge. Sejlede sin sidste tur med godsvogne den 10. marts 1978 og blev herefter oplagt i Nyborg til 7. januar 1980. Kilde: Færgelejet
Fragtskibet M/S ARIZONA befandt sig i Vitória, Brasilien, da Danmark blev besat af tyskerne, den 9. april 1940 og skibet blev derfor oplagt på denne position i en rum tid. Senere tvangssolgt til Brasilien den 25. marts 1942.
Fotoene stammer fra en ukendt sømands album.
Fragtskib M/S ARIZONA bugseres ind i en ukendt havn.
M/S FIONIA under besøg i Kiel 1912. Fra venstre ØKs grundlægger H.N. Andersen, general Tirpitz, kejser Wilhelm og admiral Richelieu inspicerer skibet.
Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
Kejser Wilhelm om bord på M/S FIONIA i 1912.
Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
M/S FIONIA under besøg i Kiel 1912. Fra venstre ses admiral de Richelieu, admiral Tirpitz, feltmarskal von Hindenburg og Kejser Wilhelm på dækket.
Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
Containerskibet M/S SELANDIA set fra luften.
Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget.
Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.