Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • S/S EKLIPTIKA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    Kronologi
    1800-tallet
    1900-tallet
    S/S EKLIPTIKA af København. Alfred Christensens egen konstruktion. Sank 15. december 1902 efter grundstødning ved Paternosterskæret på den svenske vestkyst p.r. Blyth - Korsør med kul. Blev bjerget 17. september 1903 og derefter repareret på Moss værft i 1903-04.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S FIONIA i 1912. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S FIONIA under besøg i Kiel 1912. Fra venstre ØKs grundlægger H.N. Andersen, general Tirpitz, kejser Wilhelm og admiral Richelieu inspicerer skibet. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S FIONIA (II)
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S FIONIA (II). 1940-45: oplagt i Danmark.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Kejser Wilhelm om bord på M/S FIONIA i 1912. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Livet om bord
    Maskinrum
    Aptering
    Kronologi
    1900-tallet
    Maskinrummet på M/S FIONIA i 1912. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S FIONIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Livet om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S FIONIA under besøg i Kiel 1912. Fra venstre ses admiral de Richelieu, admiral Tirpitz, feltmarskal von Hindenburg og Kejser Wilhelm på dækket. Skibet blev samme år solgt til Hamburg-Amerika Linie og senere beslaglagt af Italien under første verdenskrig.
  • M/S SELANDIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Containerskib
    Luftfoto
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Containerskibet M/S SELANDIA set fra luften. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • M/S SELANDIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Containerskib
    Luftfoto
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Containerskibet M/S SELANDIA set fra luften. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • M/S SELANDIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Containerskib
    Luftfoto
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Containerskibet M/S SELANDIA på åbent hav. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • Maskinrummet
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Motorskib
    Containerskib
    Luftfoto
    Skibsbygning
    Udrustning
    Havnevæsen
    Havn
    Værft i Danmark
    Kran
    Havneanlægning
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Containerskibet M/S SELANDIA set fra luften. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • M/S SELANDIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Fartøj
    Motorskib
    Aptering
    Personalia
    Portræt
    Containerskib
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Tekniske installationer
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Kaptajn F. Bech på broen. I baggrunden Chefingeniør P. Laut. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.
  • M/S SELANDIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Fartøj
    Motorskib
    Personalia
    Portræt
    Containerskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Fragtskib
    Kaptajn F. Bech og chefingeniør P. Laut. Containerskibet M/S SELANDIA var sammen med søsterskibet M/S JUTLANDIA det hurtigste fragtskib i verden da det blev bygget. Skibet kunne sejle 24 knob og havde plads til 2821 TEU containere efter ombygning i 1984.