Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Konstruktionstegning: Sidetegning, linjetegning, spanterids og middelspant til 3-mastet jagtskonnert M/S JUTLANDIA af Aalborg, Rasmus Møllers Værft i Fåborg.
Bygningen af M/S ENGLAND. Svejsning på skibets vogndæk.
Dateret 30. april 1964.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S ECUADOR, DFDS, med et lille uheld i Arica. Der var meget strøm i havnen, så tre slæbebåde måtte holde skibet til kaj. ECUADOR ligger for anker og venter på at komme til kaj.
M/S SELANDIA af København. Skibet var med i den første serie af store motorskibe bygget til ØK. Skibet havde ud over fragtfunktionen aptering for 22 passagerer, der derved kunne rejse med til skibets primære mål, Fjernøsten. Forlist på skær ud for Japan 1942.
M/S MARGARET CORD.
Slettet fra register 14.05.2012, ved ikke om skibet eksisterer.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S JILL CORD
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
S/S IMPERATOR NICOLAI II med flag i masterne.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S SELANDIA i tørdok efter ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting.
Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9.1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.
M/S SELANDIA i dok under ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea. Her er skibets skrog i gang med at blive forlænget. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting. Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9. 1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.
M/S SELANDIA i dok under ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea. Her er skibets skrog i gang med at blive forlænget. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting. Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9. 1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.
M/S SELANDIA i dok under ombygning på Hyandai MIPO værft i Ulsan, Korea, den 30.8.1984. Her ses skibet efter forlængelsen af skroget. Derudover blev motoren modificeret og skibet blev repareret for småting. Skibet lå i dok fra 8.8. - 11.9. 1984.
Herefter kom M/S JUTLANDIA til, fra 12.9. - 16.10.1984.
Lille tegning fundet blandt Chr. Nielsens skibsmodelsfotografier: Kronborg, Øresund og skibe i sundet.
Tegningen er fra før 1659, da der stadig er tårn på Kronborgs telegraftårn.