Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Poreyar
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kolonier
    Dansk Ostindien
    Trankebar
    Topografi
    Asien
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Gruppebillede
    Uidentificerede personer
    Ruiner i Poreyar.
  • Suez Kanalen ryddes
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Havari og forlis
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Krigsforlis
    Søhistorisk Registratur
    Firma
    Bjergningsfartøj
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kæntring
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise deltager i rydningen af Suez Kanalen januar og februar 1957. Fotografiet stammer fra en serie med 43 fotos. Tekst bag på fotografiet: "Salvage work in the Suez Canal is proceeding at a normal rate. A temporary channel for the transit of ships up to 10,000 tons should be opened early in March, and the Canal should be cleared of all its obstructions in May, as anticipated by General Wheeler (US), who organized and supervises the clearance operation for the U.N. This picture, taken on 10. January, shows the U.N. salvage vessels working on the wreck of the sunken Egyptian landing craft "Akka", which went down with a cargo of cement and is considered one of the most serious obstacles facing the U.N. fleet in the Canal. The U.N. vessels "Switzer" (SVITZER), "Ausdauer", "Energie", "Wotan" and "Hermes" were placing small cables under the sunken ship. (At a later stage heavier cables for lifting will be pulled through; in addition, a sand dredger will dig on one side of the ship to create a pocket so as to straighten the vessel; then "camels" - which are large tanks full of air - will be placed around the ship; with the buoyancy created, cranes will then go to work to lift it.)"
  • Suez Kanalen ryddes
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Havari og forlis
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Krigsforlis
    Søhistorisk Registratur
    Firma
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Livet om bord
    Mandskab
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise deltager i rydningen af Suez Kanalen januar og februar 1957. Fotografiet stammer fra en serie med syv fotos: "Peluse No. 5".
  • Suez Kanalen ryddes
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Havari og forlis
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Krigsforlis
    Søhistorisk Registratur
    Firma
    Dykkermateriel
    Dykkerdragt
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Livet om bord
    Mandskab
    Dykkervæsen
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise deltager i rydningen af Suez Kanalen januar og februar 1957. Fotografiet stammer fra en serie med otte fotos: "Louis Perrier No. 26".
  • S/S PETWORTH
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Bjergningsvæsen
    Firma
    Fartøj
    Bjergningsfartøj
    Dampskib
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Stranding
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprises nytårskort fra 1. januar 1920: S/S PETWORTH af London, strandet i nærheden af Mazagan, bjerget af S/S E. Z. SVITZER i marts 1919 efter ca. fem måneders arbejde.
  • S/S ZVIR
    Ukendt
    Bjergningsaktion
    Bjergningsfartøj
    Bjergningsskib
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Fartøj
    Havari og Forlis
    Stranding
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Mandskab
    Personalia
    Uidentificerede personer
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprises nytårskort fra 1. januar 1913: S/S ZVIR af Fiume strandet på øen Porquerolles ved Toulon juli 1912. Bjergningsskibet S/S VALKYRIEN er i aktion. På klipperne en fisker og en hvidklædt kvinde.
  • S/S JOHAN SIEM
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Personalia
    Slæbebåd
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Firma
    Bjergningsvæsen
    Bjergningsaktion
    Bjergningsfartøj
    Kæntring
    Handel og søfart
    Kronologi
    1800-tallet
    S/S JOHAN SIEM sunket og kæntret den 8. september 1896 i Nord-Østersøkanalen og bjerget af "Northern Salvage Company" af Hamburg og EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise i fællesskab. Skibet er slæbt i havn af S/S KATTEGAT, S/S HELSINGØR, S/S ALBATROS og S/S HERTHA samt bjergningsprammene OSTSEE og NORDSEE og hævet et stykke over vandet den 5. oktober 1896.
  • Svitzers 125 jubilæum
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Bjergningsvæsen
    Personalia
    Gruppebillede
    Uidentificerede personer
    Firma
    Handel og søfart
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Fotografi stammende fra fotoalbum i forbindelse med A/S EM.Z. SVITZERs 125 års jubilæum den 3. marts 1958.
  • S/S MANCHESTER SPINNER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    Dok
    Fartøj
    Havari og forlis
    Ror
    Skibsbygning
    Skibsdetaljer
    Skrue
    Søhistorisk Registratur
    Værftsarbejdere
    Værft i Danmark
    Værft i udlandet
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Stranding
    Firma
    Handel og søfart
    Det engelske dampskib MANCHESTER SPINNER strandet nær Varberg i februar 1910. Fotograferet på værft efter bjergning af Em.Z. Svitzers Bjergnings Entreprise.
  • MANCHESTER SPINNER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Dampskib
    Fartøj
    Havari og forlis
    Livet om bord
    Maskinrum
    Søhistorisk Registratur
    Aptering
    Arbejdsredskaber
    Skibsdetaljer
    Tekniske installationer
    Mandskab
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Stranding
    Firma
    Handel og søfart
    Et kig ind i maskinrummet på det forliste S/S MANCHESTER SPINNER efter bjergningen af Em.Z. Svitzers Bjergnings Entreprise.. Skibet forliste ved Varberg i februar 1910.
  • S/S INTERNATIONAL
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Bjergningsvæsen
    Dykkermateriel
    Dykkerdragt
    Livet om bord
    Mandskab
    Opstillede mandskabsbilleder
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Beklædning om bord
    Arbejdsredskaber
    Vagt
    Vedligeholdelse
    Fartøj
    Dampskib
    Bjergningsfartøj
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Stranding
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Firma
    Dykkervæsen
    Hjelmdykning
    Handel og søfart
    Kronologi
    1800-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    S/S INTERNATIONAL af Newcastle undersøgt og tætnet på Københavns Red, den 2. maj 1895 af dykker I. Danielsen, S/S HERTHA. Fotografiet stammer fra et fotoalbum tilhørende A. Gottlieb, i alt 68 fotografier.
  • Zar Nikolaj II
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Infrastruktur
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1800-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Zar Nikolaj II på besøg i Københavns Havn. billede dateret til 1890-1900.
  • Brofoged
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Infrastruktur
    Bro
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Billede af brofogeder. Måske ved Langebro eller Knippelsbro i København.
  • H/S HEBE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Hjulskib
    Passagerskib
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Kaj
    Havnevæsen
    Skonnertbrig
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Sejlskib
    H/S HEBE af København fotograferet ved udsejling fra København.
  • Singapore pakhus
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Handelshus
    Gods og varer
    Pakhus
    Havnevæsen
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Industri
    Kinafart og Ostindienfart
    Handel og søfart
    Singapore pakhus set fra hjørnet.
  • Singapore pakhus
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Handelshus
    Gods og varer
    Pakhus
    Havnevæsen
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Industri
    Kinafart og Ostindienfart
    Handel og søfart
    Indre af Singapore produktpakhus. Coprah fyldes i sække.
  • Singapore pakhus
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Handelshus
    Gods og varer
    Pakhus
    Havnevæsen
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Industri
    Kinafart og Ostindienfart
    Handel og søfart
    Øvre etage i Singapore produktpakhus. Kineserkvinder sorterer hvid peber.
  • S/S MANCHURIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib
    Brand
    Havari og forlis
    Havn
    Havnevæsen
    Uidentificerede personer
    Personalia
    1900-tallet
    Kronologi
    Afrika
    Topografi
    Agterskibet af S/S MANCHURIA af Sct. Petersborg efter brand i Port Said 1902. Fartøjet blev efter nødreparation sejlet til Danmark. Her i Frihavnen, København. Over den udbrændte poopbygning til højre for nr. 2 mast på billedet, ses toppen af den karakteristiske rødstensbygning på Indiakaj 6. Arbejderne, er ved at rydde op. ( kilde: bruger K.B. Hansen)