Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • M/S ØSTERSØEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Danmark
    Bornholm
    Søhistorisk Registratur
    Færgen M/S ØSTERSØEN ved kaj i Sydhavnen, Rønne i perioden 1960 -1970.
  • M/S DANA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    2000-tallet
    Radar
    Søhistorisk Registratur
    DTU´s havundersøgelsesskib M/S DANA ved kaj i Rønne Havn set gennem et trådhegn den 17. november 2018.
  • Rønne Havn
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Specialskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    Topografi
    Danmark
    Bornholm
    Søhistorisk Registratur
    Vue over Rønne Havn. På den modsatte kaj ligger DTU´s havundersøgelsesskib DANA stævn mod stævn med bornholmerfærgen M/S POVL ANKER den 17. november 2018.
  • M/S EXPRESS 1
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Ro-Ro
    Katamaran
    Motorskib
    Passagerskib
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Bornholm
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Færgevæsen
    Færgehavn
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Søhistorisk Registratur
    Katamaranfærgen M/S EXPRESS 1 ved kaj i Rønne Havn den 17. november 2018.
  • M/S EXPRESS1
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Ro-Ro
    Katamaran
    Motorskib
    Passagerskib
    2000-tallet
    Topografi
    Topografi
    Danmark
    Bornholm
    Søhistorisk Registratur
    Katamaranfærgen M/S EXPRESS 1 anløber Rønne Havn den 17. november 2018.
  • M/S EXPRESS 1
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Ro-Ro
    Katamaran
    Motorskib
    Passagerskib
    2000-tallet
    Topografi
    Norden
    Sverige
    Skåne
    Færgevæsen
    Færgehavn
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Skibsdetaljer
    Agterspejl
    Søhistorisk Registratur
    Katamaranfærgen M/S EXPRESS 1 ved kaj i Ystad Havn den 16. november 2018.
  • M/S POVL ANKER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Færgehavn
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Bornholm
    Redningsbåd
    Skibsdetaljer
    Skorsten
    Søhistorisk Registratur
    Styrbordsside af bornholmerfærgen M/S POVL ANKER ved kaj i Rønne Havn den 17. november 2018.
  • M/S POVL ANKER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Færgehavn
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Bornholm
    Søhistorisk Registratur
    Agterskibet af bornholmerfærgen M/S POVL ANKER ved kaj i Rønne Havn den 17. november 2018.
  • Kaptajn Andre Jensen
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Officerer
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Søhistorisk Registratur
    Kaptajn Andre Jensen stående på broen ombord i ro/ro fragtskib M/S SURREY.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Søhistorisk Registratur
    Ro/ro fragtskib M/S SURREY går til kaj i Esbjerg Havn.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Farvande
    Nordsøen
    Ro/Ro fragtskib M/S SURREY sejler i Nordsøen under en hård storm.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Havnevæsen
    Kaj
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Livet om bord
    Mandskab
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Stævn
    Søhistorisk Registratur
    Ro/ro fragtskib M/S SURREY går gennem slusen i Grimsby, England. 4 besætningsmedlemmer befinder sig på fordækket.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Kaj
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Livet om bord
    Mandskab
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Bro og skanse
    Søhistorisk Registratur
    Ro/ro fragtskib M/S SURREY går gennem slusen i Grimsby. Skibets officerer følger passagen fra brovingen.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Sluse
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Søhistorisk Registratur
    Ro/ro fragtskib M/S SURREY går gennem slusen i Grimsby set fra brovingen,
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Havn
    Livet om bord
    Mandskab
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Dæk
    Søhistorisk Registratur
    Ro/ro fragtskib M/S SURREY går gennem slusen i Grimsby. Skibets officerer følger passagen fra brovingen.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Farvande
    Nordsøen
    Ro/ro fragtskib M/S SURREY med skader på overbygningen under en hård storm i Nordsøen.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Farvande
    Nordsøen
    Ro/ro fragtskib M/S SURREY med skader på overbygningen under en hård storm i Nordsøen.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Skafning
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Søhistorisk Registratur
    Mandskabet ombord i ro/ro fragtskib M/S SURREY spiser frokost ved opstillede borde på dækket.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Skafning
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Søhistorisk Registratur
    Mandskabet ombord i ro/ro fragtskib M/S SURREY spiser frokost ved opstillede borde på dækket.
  • M/S SURREY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Ro-Ro
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Højtid om bord
    Mandskab
    Messe
    Søhistorisk Registratur
    Julehygge ombord i ro/ro fragtskib M/S SURREY,
  • M/S KRONPRINS FREDERIK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Færge
    Motorskib
    Passagerskib
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Agterspejl
    Topografi
    Australien
    Danmark
    Sjælland
    København
    Søhistorisk Registratur
    Udsigt fra passagerskib KONG OLAV V, der er fortøjet til M/S KRONPRINS FREDERIK ved kajen på Larsens Plads. I øverste højre hjørne skimtes Refshaleøen og tankene på Prøvestenen.
  • Suez Kanalen ryddes
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Havari og forlis
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Krigsforlis
    Søhistorisk Registratur
    Firma
    Bjergningsfartøj
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Kæntring
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise deltager i rydningen af Suez Kanalen januar og februar 1957. Fotografiet stammer fra en serie med 43 fotos. Tekst bag på fotografiet: "Salvage work in the Suez Canal is proceeding at a normal rate. A temporary channel for the transit of ships up to 10,000 tons should be opened early in March, and the Canal should be cleared of all its obstructions in May, as anticipated by General Wheeler (US), who organized and supervises the clearance operation for the U.N. This picture, taken on 10. January, shows the U.N. salvage vessels working on the wreck of the sunken Egyptian landing craft "Akka", which went down with a cargo of cement and is considered one of the most serious obstacles facing the U.N. fleet in the Canal. The U.N. vessels "Switzer" (SVITZER), "Ausdauer", "Energie", "Wotan" and "Hermes" were placing small cables under the sunken ship. (At a later stage heavier cables for lifting will be pulled through; in addition, a sand dredger will dig on one side of the ship to create a pocket so as to straighten the vessel; then "camels" - which are large tanks full of air - will be placed around the ship; with the buoyancy created, cranes will then go to work to lift it.)"
  • Suez Kanalen ryddes
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Havari og forlis
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Krigsforlis
    Søhistorisk Registratur
    Firma
    Bjergningsfartøj
    Livet om bord
    Mandskab
    Dykkervæsen
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise deltager i rydningen af Suez Kanalen januar og februar 1957. Fotografiet stammer fra en serie med 43 fotos. Tekst bag på fotografiet: "Salvage work in the Suez Canal is proceeding at a normal rate. A temporary channel for the transit of ships up to 10,000 tons should be opened early in March, and the Canal should be cleared of all its obstructions in May, as anticipated by General Wheeler (US), who organized and supervises the clearance operation for the U.N. This picture, taken from the deck of the U.N. salvage vessel "Energie", preparing to go down to the bottom of the Canal to attach the vessel's block and tackle to a girder of the blown-up El Firdan Bridge. The eastern section of the bridge was lifted and removed on 4 January."
  • Suez Kanalen ryddes
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Havari og forlis
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Krigsforlis
    Søhistorisk Registratur
    Firma
    Havnevæsen
    Kran
    Havn
    Kæntring
    Slæbe- og bugserbåd
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise deltager i rydningen af Suez Kanalen januar og februar 1957. Fotografiet stammer fra en serie med 43 fotos. Tekst bag på fotografiet: "Salvage work in the Suez Canal is proceeding at a normal rate. A temporary channel for the transit of ships up to 10,000 tons should be opened early in March, and the Canal should be cleared of all its obstructions in May, as anticipated by General Wheeler (US), who organized and supervises the clearance operation for the U.N. As an example of the type of work done by the U.N. salvage fleet earlier this month six sunken tug boats were raised from the bottom of Port Said Harbour in eight days. Additional obstructions were also removed by the craft of the Anglo French fleet. This picture shows the Dutch floating crane "Arend" lifting the Egyptian tug "Barq" from the East part of the harbour on January 5, 1957."
  • Suez Kanalen ryddes
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Bjergningsaktion
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Havari og forlis
    Kanal
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Krigsforlis
    Søhistorisk Registratur
    Firma
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Livet om bord
    Mandskab
    Handel og søfart
    EM.Z. SVITZERs Bjergnings Entreprise deltager i rydningen af Suez Kanalen januar og februar 1957. Fotografiet stammer fra en serie med syv fotos: "Peluse No. 5".