Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • 3 mst. bark LYSGLIMT af Ålborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Sejlskib
    Fragtskib
    Bark
    3-mastet bark
    Skibsdetaljer
    Rig
    Sejl
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Personalia
    Uidentificerede personer
    3 mst. bark LYSGLIMT af Ålborg Besætning på råen for at gøre storsejl og luv nok fast ( beslår). .
  • M/S INGE TOFT af København fotograferet i Port Said
    Berlingske Tidende
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Kanal
    Livet om bord
    Beklædning om bord
    Justits og disciplin
    Mandskab
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Topografi
    Afrika
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Vagt
    Arbejde om bord
    M/S INGE TOFT af København fotograferet i Port Said. I 1959 forsøgte kaptajn Schultz at sejle skibet gennem blokerede Suezkanal med en last israelsk potaske til Fjernøsten. Skibet blev imidlertid opbragt og tilbageholdt af de ægyptiske myndigheder i Port Said, hvor skib og besætning måtte vente næsten 7 måneder. Besætningsmedlemmer og officials fotograferet 15/7 1959.
  • M/S INGE TOFT af København fotograferet i Port Said
    Berlingske Tidende
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Kanalvæsen og slusevæsen
    Kanal
    Livet om bord
    Beklædning om bord
    Justits og disciplin
    Mandskab
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Topografi
    Afrika
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Vagt
    Arbejde om bord
    M/S INGE TOFT af København fotograferet i Port Said. I 1959 forsøgte kaptajn Schultz at sejle skibet gennem blokerede Suezkanal med en last israelsk potaske til Fjernøsten. Skibet blev imidlertid opbragt og tilbageholdt af de ægyptiske myndigheder i Port Said, hvor skib og besætning måtte vente næsten 7 måneder. Matros Paul Jørgensen og egyptisk vagt på agterdækket.
  • M/S ESSO HERMOD
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Livet om bord
    Mandskab
    Motorskib
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Tankskib
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1900-tallet
    Vagt
    Arbejde om bord
    To sømænd om bord på M/S ESSO HERMOD igang med tankrensning.
  • Svitzers S/S GEIR.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Bjergningsvæsen
    Fartøj
    Bjergningsfartøj
    Dampskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Beklædning om bord
    Personalia
    Portræt
    Uidentificerede personer
    Skibsdetaljer
    Tekniske installationer
    Topografi
    Norden
    Island
    Vagt
    Vedligeholdelse
    Svitzers S/S GEIR. 2. maskinmester A.H. Christiansen (tv.) og 2. styrmand Peter Holm.
  • Maskinfolk reparerer skruen på den firmastede slettopskonnert DA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    4-mastet skonnert
    Fartøj
    Livet om bord
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    Sejlskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Vagt
    Arbejde om bord
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Øvelser
    Beklædning om bord
    Skibsdetaljer
    Ror
    Skrue
    Maskinfolk reparerer skruen på den firmastede slettopskonnert DANEKONGE.
  • Bådmanøvre på den firmastede slettopskonnert DANEKONGE.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    4-mastet skonnert
    Fartøj
    Livet om bord
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    Sejlskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Vagt
    Arbejde om bord
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Øvelser
    Beklædning om bord
    Bådmanøvre på den firmastede slettopskonnert DANEKONGE.
  • Husdyrhold om bord på den firmastede slettopskonnert DANEKONGE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    4-mastet skonnert
    Fartøj
    Livet om bord
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    Sejlskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Husdyr om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Personalia
    Portræt
    Uidentificerede personer
    Husdyrhold om bord på den firmastede slettopskonnert DANEKONGE. Grisen får en bajer.
  • Ung sømand vasker brofront ned på tysk coaster.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Coaster
    Livet om bord
    Beklædning om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Vedligeholdelse
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Ung sømand vasker brofront ned på tysk coaster.
  • Der vaskes ned ombord på norsk skib.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Vedligeholdelse
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Personalia
    Gruppebillede
    Uidentificerede personer
    Der vaskes ned ombord på norsk skib.
  • S/S ST. CROIX. Afroamerikanske dæksfolk arbejder på dækket.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    FARTØJ
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Topografi
    Mellemamerika
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Bom
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Vedligeholdelse
    Beklædning om bord
    Kronologi
    1900-tallet
    S/S ST. CROIX. Afroamerikanske dæksfolk arbejder på dækket, 13/5 1906, på vej fra St. Thomas til Havana.
  • Søfyrbøder under slejsning eller "slicening".
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Portræt
    Uidentificerede personer
    Skibsdetaljer
    Tekniske installationer
    Livet om bord
    Beklædning om bord
    Maskinrum
    Vagt
    Arbejde om bord
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Dampskib
    Søfyrbøder under slejsning eller "slicening". For slicening se SR protekol.
  • S/S ESTONIA. Maskinfolk på manøvredørken.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    FARTØJ
    Fragtskib
    Passagerskib
    Søhistorisk Registratur
    Skibsdetaljer
    Tekniske installationer
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Livet om bord
    Beklædning om bord
    Maskinrum
    Vagt
    Arbejde om bord
    S/S ESTONIA. Maskinfolk på manøvredørken.
  • Elever i luv rånok på skoleskibet DANMARK.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Motorskib
    Rig
    Skibsdetaljer
    Sejlskib
    Skoleskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fuldskib
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Sejl
    Elever i luv rånok på skoleskibet DANMARK.
  • Kontor
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Firma
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Handel og søfart
    Kronologi
    1900-tallet
    Kontorinteriør fra D/S Progress. Billedet er fra ca. 1909-18.
  • Knippelsbro
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Infrastruktur
    Bro
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Kronologi
    1900-tallet
    Billede taget oppe på Knippelsbro i 1925. Broen blev opført mellem 1906-08. Bemærk brofogeden.
  • Skole
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Navigationsskoler
    Undervisning
    Navigation
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Svendborg Navigationsskole i 1927.
  • Gruppebillede
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Gruppebillede
    Gruppebillede af elever og lærere foran Navigationsskolen på Fanø.
  • Gruppebillede
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Gruppebillede
    Kronologi
    1800-tallet
    Gruppebillede af afgangsklassen på Aalborg Navigationsskole. Formentlig fra 1898.
  • Gruppebillede
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Gruppebillede
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1800-tallet
    Gruppebillede af lærere og elever på Fanø Navigationsskole i 1880. I forgrunden en samling af nautiske instrumenter. Udvalgte personer i bagerste række fra venstre: Lærer Petersen, Christian Sørensen Nordby, Ole Thomsen Koldning.
  • Gruppebillede
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Gruppebillede
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Gruppeportræt af eleverne på Fanø Navigationsskole i år 1900.
  • Gruppebillede
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Gruppebillede
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1800-tallet
    Gruppeportræt af elever på Fanø Navigationsskole i 1880'erne.
  • Værftbesøg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Gruppebillede
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Gruppebillede af Søfartsteknik Forening på deres besøg på Helsingør Værft i 1916. "SØ FA R T S T E K N ISK F O R E N IN G Oprettelse af en forening for sølartsteknikere blev foreslået i sommeren 1915 og love vedtaget den 3. september s. å. Foreningens hjemsted er København, dens formål: 1. at samle skibs- og maskininspcktører, klassifikations- og assuranceselskabernes inspektører og eksperter, dispachører samt de ledende teknikere fra værfterne, dampskibsselskaberne og statens søfartstekniske institutioner, 2. at drøfte faglige spørgsmål samt ved foredrag og besøg etc. at gøre fremskridt og erfaringer på det søfartstekniske område bekendt for medlemmerne, 3. at optræde som repræsentant for søfartstekniske interesser, og 4. at søge indrettet foreningslokale, bibliotek m. m., såsnart forholdene tillader det. Som formand for bestyrelsen valgtes overingeniør, fra 1919 direktør, i Burmeister fe Wain H. H. Blache. Bestyrelsen valgtes — og vælges fremdeles — således, at såvidt mulig såvel skibsværfterne som rederiernes tekniske ledere, klassifikationsselskaberne, forsikringsselskaberne og statens skibstilsyn er repræsenteret. På grund af den voksende betydning, køleanlæg og navigationsmidler fik indenfor skibsbygning, blev der i 1936 vedtaget en tilføjelse til lovene, således at de ledende teknikere fra de med værfterne og dampskibsselskaberne forbundne virksomheder også kunne finde optagelse i foreningen Foreningens medlemsantal nåede det første år op på 85; det voksede hurtigt og har gennem en længere årrække været godt 200, nu 232. Foreningens formål: at samle medlemmerne til drøftelse af faglige spørgsmål samt ved foredrag og besøg at gøre dem bekendt med fremskridt på det søfartstekniske område, er fulgt gennem de forløbne 39 år. Der har, når lejlighed gaves, været aflagt besøg på værfter og i virksomheder med særlige tekniske nyheder eller driftsmåder og ombord i nyere skibe af speciel interesse. Desuden har der årligt været afholdt en række foredrag, i hovedsagen med emner vedrørende eller med tilknytning til skibs- og maskinbygning, skibsfart eller bjærgning, enkelte dog af almindelig underholdende art. Foreningen havde også sat sig som opgave at søge indrettet foreningslokaler, bibliotek m. m., så snart forholdene tillod det, men vanskeligheder med at skaffe lokaler til rimelig bekostning gjorde, at foreningen i 1941 lod Polyteknisk Læreanstalt udtage de værker, den ønskede, af foreningens da samlede bibliotek og skænkede den øvrige del til Søfartens Bibliotek. Foruden foreningens rent faglige betydning var et af formålene for dens oprettelse også at skaffe medlemmerne lejlighed til at lære hinanden nærmere at kende udenfor det daglige arbejde. Derfor er der også i foreningens virke indgået sammenkomster af selskabelig art, således en vinterfest med damer. Når Søfartsteknisk Forening gennem årene har erhvervet og opretholdt et så anset omdømme indenfor skibsfart og industri, skyldes det, at så godt som al sagkundskab indenfor de grene, foreningen omfatter, stedse har sluttet sig til og stedse har ydet den trofast støtte. Adresse: Sortedam Dossering 75, København ". Kilde. Hvem er hvem i Dansk Søfart
  • Gruppebillede
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Uidentificerede personer
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Gruppebillede
    Værftarbejdere på Rasmus Møllers værft i Faaborg. billede er fra 1929.
  • Gruppeportræt
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Gruppebillede
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Uidentificerede personer
    Kronologi
    1800-tallet
    Gruppeportræt fra rederiet H.G. Christensen, Marstal. billedet er ikke dateret. Måske fra 1860-70'erne.