Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • S/S M. DAVIDSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Dampskib
    Passagerskib
    Stykgodsskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Flag og signal
    Signalflag
    Livet om bord
    Passagerer
    Passagerer på dækket
    Skibsdetaljer
    Skorsten
    Stævn
    Bom
    Bro og skanse
    Søhistorisk Registratur
    Passager- og stykgodsdamper S/S M. DAVIDSEN af Hasle ved kaj i bornholmsk havn. Signalflagene er hejst og en del passagerer står på dækket.
  • S/S M.DAVIDSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Dampskib
    Passagerskib
    Stykgodsskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Flag og signal
    Flag over toppene
    Passagerer
    Passagerer på dækket
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Skorsten
    Stævn
    Bom
    Søhistorisk Registratur
    Passager- og stykgodsdamper S/S M. DAVIDSEN af Hasle.
  • M/S NORDBORNHOLM
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Stykgodsskib
    Flag og signal
    Signalflag
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Norden
    Sverige
    Skåne
    Søhistorisk Registratur
    Stykgods- og passagerskib M/S NORDBORNHOLM af Nexø ligger ved kaj i Simrishamn, Sverige med signalflagene oppe. Kapacitet: 450 passagerer - 12 personbiler Søsterskib til OZBR M/S ØSTBORNHOLM.
  • M/S AFRIKA.Bådmanøvre i Pt. Noire, Congo
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Skibsmandsarbejde
    Livet om bord
    Mandskab
    Arbejde om bord
    Vagt
    Øvelser
    Redningsbåd
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S AFRIKA. Bådmanøvre i Pt. Noire, Congo. Fotograferet den 12. juli 1969.
  • Fyrinspektionsskibet ARGUS
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Vagervæsen
    Fyrvæsen
    Søhistorisk Registratur
    Inspektionsskib
    Fartøj
    Motorskib
    Personalia
    Mandskab
    Livet om bord
    Kronologi
    1900-tallet
    Vagt
    Arbejde om bord
    Uidentificerede personer
    Topografi
    Farvande
    Øresund
    Fyrinspektionsskibet ARGUS. Efter brandøvelse bliver de tørrede slanger rullet sammen. På dækket en bjerget tønde fra Drogden, sommer 1956. En af en række fotos, optaget af fhv. styrmand Henning Thalund, Rydhave slots ungdomsskole, Vinderup (1965)
  • ARGUS
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Vagervæsen
    Fyrvæsen
    Søhistorisk Registratur
    Inspektionsskib
    Fartøj
    Motorskib
    Personalia
    Mandskab
    Livet om bord
    Kronologi
    1900-tallet
    Portræt
    Vagt
    Arbejde om bord
    Fyrinspektionsskibet ARGUS. Matros Lucassen vasker masten, sommeren 1955. En af en række fotos, optaget af fhv. styrmand Henning Thalund, Rydhave slots ungdomsskole, Vinderup (1965)
  • M/S AFRIKA. Bådmanøvre i Pt. Noire, Congo
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Skibsmandsarbejde
    Livet om bord
    Mandskab
    Arbejde om bord
    Vagt
    Øvelser
    Redningsbåd
    Kronologi
    1900-tallet
    Bådmanøvre i Pt. Noire, Congo. Fotograferet den 12. juli 1969. I baggrunden M/S AFRIKA.
  • Bådøvelse fra S/S ESTONIA.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Passagerskib
    Dampskib
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Livet om bord
    Vagt
    Øvelser
    Arbejde om bord
    Bådøvelse fra S/S ESTONIA.
  • M/S BANANA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Topografi
    Afrika
    Skibsdetaljer
    Bom
    Skorsten
    M/S BANANA af København ved Pointe-Noire i Congo. Bb redningsbåd er sat i vandet.
  • Udhaleren bødes på 3 m. skonnert VENUS af Ystad.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Skonnert
    3-mastet skonnert
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Topografi
    Norden
    Sverige
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Udhaleren bødes på 3 m. skonnert VENUS af Ystad.
  • S/S T.M. WERNER. Maskinassisten ved roret på skibets motorbåd.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Havnevæsen
    Havn
    Livet om bord
    Sikkerhed om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Rorgænger
    Topografi
    Afrika
    Personalia
    Portræt
    S/S T.M. WERNER. Maskinassisten ved roret på skibets motorbåd.
  • Sandskuring af agterdækket på CLAUDIA, bark af København.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    Fartøj
    Fragtskib
    Sejlskib
    1900-tallet
    Bark
    3-mastet bark
    Personalia
    Gruppebillede
    Skibsdetaljer
    Rig
    Dæk
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Vedligeholdelse
    Sandskuring af agterdækket på CLAUDIA, bark af København. Fra v. Kaj Ole Rasmussen,Odense, Karl Johan Faurschou, Randers og Helmuth Jensen, Marstal.
  • Skoleskibet DANMARK. Øvelse ved faldene.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Skoleskib
    Sejlskib
    Fuldskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Livet om bord
    Vagt
    Øvelser
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Beklædning om bord
    Skoleskibet DANMARK. Øvelse ved faldene.
  • Sejl manøvre. Søfolk i arbejde på dækket af Asiatisk Kompagnis f
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fregat
    Kronologi
    1700-tallet
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Kunst
    Tegning
    Sejl manøvre. Søfolk i arbejde på dækket af Asiatisk Kompagnis fregat NORGE
  • Bark VIKING. Elever haler redningsbåd.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    4-mastet bark
    Bark
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Skoleskib
    Mandskab
    Livet om bord
    Aptering
    Beklædning om bord
    Opstillede mandskabsbilleder
    Kronologi
    1900-tallet
    Sejlskib
    4-mastet bark VIKING af København. Den danske Handelsflådes skoleskib for Befalingsmænd. Elever haler redningsbåd.
  • Søfolk i arbejde på dækket af fregat ELISABETH MARIA af Bergen.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fregat
    Kronologi
    1700-tallet
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Kunst
    Tegning
    Søfolk i arbejde på dækket af fregat ELISABETH MARIA af Bergen.
  • Bark SUZANNE af Marstal. Skibsdreng Kaj Lund skurer dæk.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Livet om bord
    Vagt
    Arbejde om bord
    Fartøj
    Bark
    3-mastet bark
    Kronologi
    1900-tallet
    Topografi
    Sydamerika
    Rorgænger
    Beklædning om bord
    Personalia
    Portræt
    Bark SUZANNE af Marstal. Skibsdreng Kaj Lund skurer dæk.
  • M/S MÆRSK BLAZER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Livet om bord
    Mandskab
    Vagt
    Arbejde om bord
    Beklædning om bord
    Forsyningsskibet M/S MÆRSK BLAZER fotograferet fra dækket af MÆRSK TRAVELLER.
  • S/S ULVSUND
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    FARTØJ
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Havari og forlis
    Kronologi
    1900-tallet
    S/S ULVSUND af Stege. Fragt- og passagerdamper, der sejlede på ruten København-Nakskov. Den forliste under en nordlig orkan ud for Sjællands Odde den 24,10.1921. Årsag til forliset menes at være, at dækslasten, der bestod af jerndragere forskubbedes under orkanen. 20 personer omkom.
  • S/S OCEANA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Dampskib
    Kronologi
    1800-tallet
    Dampskibet OCEANA fra 1895. Ejet af Oceana Steamship Co., Glasgow, men indkøbt af ØK i 1905.
  • S/S REDANG
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Dampskib
    Fragtskibet S/S Redang. Bygget i 1908 til ØK, men overdraget til East Asiatic Company, Bangkok. Overgået til Siam Steam Navigation Company, Bangkok i 1908.
  • S/S MANCHURIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Dampskib
    Brand
    Havari og forlis
    1900-tallet
    Kronologi
    Afrika
    Topografi
    På grund af ildebrand i 1902 blev S/S MANCHURIA trukket ud af havnen i Port Said og sænket i Suez-kanalen for at slukke ilden. Vandet kunne dog ikke nå over rælingen og overdækket blev raseret af ilden. Efter en måneds reparationer kunne skibet dog sejle hjem til Danmark igen. Den 9. februar 1904 blev skibet opbragt af japanske krigsskibe: S/S KANTO MARU.
  • S/S PRINS VALDEMAR
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Dampskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib
    Fragtskibet PRINS VALDEMAR i Marseilles.
  • S/S PRINSESSE MARIE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søsætning og stabelafløbning
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib
    Fartøj
    Dampskib
    Søsætning af S/S PRINSESSE MARIE 15. maj 1902. Skibet blev sænket af en russisk krydser i 1905. Besætning og passagerer blev sat sikkert i land og den russiske regering udbetalte senere £ 96.950 som erstatning til ØK.
  • S/S MANCHURIA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Dampskib
    Vintersøfart
    Issejlads
    Fragtskibet MANCHURIA. Bygget til ØK, men overdraget til Russian East Asiatic Steamship Co. Opbragt af japanske krigsskibe ud for Port Arthur i 1904 og overtaget af den japanske regering under navnet S/S KANTO MARU.