Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Elefant om bord på M/S ELSE MÆRSK. Skibet havde været i Østen og er nu på vej tilbage fra sin halve års jordomsejling, for at losse elefanten i Genova. Skibet havde også sejlet et lokomotiv fra Japan til Bangkok.
Elefant om bord på M/S ELSE MÆRSK. Skibet havde været i Østen og er nu på vej tilbage fra sin halve års jordomsejling, for at losse elefanten i Genova. Skibet havde også sejlet et lokomotiv fra Japan til Bangkok.
Der fejres Lisbets toårige fødselsdag om bord på M/S NORDLAND SAGA. Hugo Lorentzens hustru Greta og datter Lisbet Lorentzen ses til højre i billedet i færd med at nyde bl.a. lagkage. Skibet var chartret til sydlandssejlads.
Fra venstre: Kaoptajn Hugo Lorentzen NORDLAND SAGA, kaptajn Jørgen Geleff NICO PW, kaptajn Niels Erik Løkkebø - formand for Cap Horn-foreningen, styrmand Preben Kildegaard NICO PW, Per Larsen - repræsentant fra Hempel, styrmand Jensen NORDLAND SAGA, ryggen til Per Larsens søster Hanne Larsen, skibshandler i Marseille.
Der er bådmanøvre om bord på M/S NORDLAND SAGA. Hugo Lorentzens hustru Greta og datter Lisbet Lorentzen sejlede med om bord og ses nederst til venstre i billedet. Skibet var chartret til sydlandssejlads.
Hesten Tiber bliver losset fra skibet M/S WILD FULMAR i Tokyo.
Den 10 år gamle hvide vallak Tiber blev transporteret fra Auckland, New Zealand, til Tokyo. Hesten kom om bord på skibet den 9. april 1977 og sejladsen tog 14 dage. Derefter skulle hesten i 14 dages karantæne, før den kunne afleveres som gave til Toshogu Templet i Nikko, som afløser for deres 26 årige gamle hvide hest Barry Lan. Gaven var fra New Zealand og rederiet J. Lauritzen havde chartret skibet og stod for transporten.
Hesten Tiber og kaptajn A.J. Field om bord på M/S WILD FULMAR før losning i Tokyo.
Den 10 år gamle hvide vallak Tiber blev transporteret fra Auckland, New Zealand, til Tokyo. Hesten kom om bord på skibet den 9. april 1977 og sejladsen tog 14 dage. Derefter skulle hesten i 14 dages karantæne, før den kunne afleveres som gave til Toshogu Templet i Nikko, som afløser for deres 26 årige gamle hvide hest Barry Lan. Gaven var fra New Zealand og rederiet J. Lauritzen havde chartret skibet og stod for transporten.
M/S WILD FULMAR ved kaj i Tokyo?. Skibet blev brugt til at transportere den 10 år gamle hvide vallak Tiber fra Auckland, New Zealand, til Tokyo. Hesten kom om bord på skibet den 9. april 1977 og sejladsen tog 14 dage. Derefter skulle hesten i 14 dages karantæne, før den kunne afleveres som gave til Toshogu Templet i Nikko, som afløser for deres 26 årige gamle hvide hest Barry Lan. Gaven var fra New Zealand og rederiet J. Lauritzen havde chartret skibet og stod for transporten.
Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012.
Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand.
Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012.
Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand.
Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012.
Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand.
Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012.
Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand.
Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012.
Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand.
Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 23.10.2012.
Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand.
Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 23.10.2012.
Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand.
Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.