Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • M/S CAP COLVILLE/MELVILLE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Konstruktionstegning
    Konstruktionstegning: Generalarrangement til M/S CAP COLVILLE/MELVILLE, OLAU PIL/ROLF. Tegningen viser skibets 2. og 3. dæk. Måleforhold 1:100.
  • Elefant om bord ELSE MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Livet om bord
    Aptering
    Arbejdsredskaber
    Mandskab
    Elefant om bord på M/S ELSE MÆRSK. Skibet havde været i Østen og er nu på vej tilbage fra sin halve års jordomsejling, for at losse elefanten i Genova. Skibet havde også sejlet et lokomotiv fra Japan til Bangkok.
  • Elefant om bord ELSE MÆRSK
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Livet om bord
    Aptering
    Arbejdsredskaber
    Mandskab
    Elefant om bord på M/S ELSE MÆRSK. Skibet havde været i Østen og er nu på vej tilbage fra sin halve års jordomsejling, for at losse elefanten i Genova. Skibet havde også sejlet et lokomotiv fra Japan til Bangkok.
  • Fødselsdag om bord M/S NORDLAND SAGA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Motorskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Aptering
    Beklædning om bord
    Besøg om bord
    Passagerer
    Medsejlende familie
    Personalia
    Kabys
    Mandskab
    Der fejres Lisbets toårige fødselsdag om bord på M/S NORDLAND SAGA. Hugo Lorentzens hustru Greta og datter Lisbet Lorentzen ses til højre i billedet i færd med at nyde bl.a. lagkage. Skibet var chartret til sydlandssejlads.
  • M/S NORDLAND SAGA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Motorskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Aptering
    Beklædning om bord
    Besøg om bord
    Kahyt, lukaf og kammer
    Mandskab
    Salon
    Personalia
    Gruppebillede
    Topografi
    Europa
    Fra venstre: Kaoptajn Hugo Lorentzen NORDLAND SAGA, kaptajn Jørgen Geleff NICO PW, kaptajn Niels Erik Løkkebø - formand for Cap Horn-foreningen, styrmand Preben Kildegaard NICO PW, Per Larsen - repræsentant fra Hempel, styrmand Jensen NORDLAND SAGA, ryggen til Per Larsens søster Hanne Larsen, skibshandler i Marseille.
  • M/S NORDLAND SAGA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Motorskib
    Fartøj
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Aptering
    Arbejdsredskaber
    Beklædning om bord
    Besøg om bord
    Passagerer
    Medsejlende familie
    Sikkerhed om bord
    Undervisning om bord
    Vagt
    Øvelser
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Redningsbåd
    Redningsvæsen
    Redningskrans
    Der er bådmanøvre om bord på M/S NORDLAND SAGA. Hugo Lorentzens hustru Greta og datter Lisbet Lorentzen sejlede med om bord og ses nederst til venstre i billedet. Skibet var chartret til sydlandssejlads.
  • Losning af hesten Tiber
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Vagt
    Arbejde om bord
    Aptering
    Arbejdsredskaber
    Beklædning om bord
    Skibsdetaljer
    Dæk
    Topografi
    Havnevæsen
    Lastning og losning
    Asien
    Hesten Tiber bliver losset fra skibet M/S WILD FULMAR i Tokyo. Den 10 år gamle hvide vallak Tiber blev transporteret fra Auckland, New Zealand, til Tokyo. Hesten kom om bord på skibet den 9. april 1977 og sejladsen tog 14 dage. Derefter skulle hesten i 14 dages karantæne, før den kunne afleveres som gave til Toshogu Templet i Nikko, som afløser for deres 26 årige gamle hvide hest Barry Lan. Gaven var fra New Zealand og rederiet J. Lauritzen havde chartret skibet og stod for transporten.
  • Tiber og kaptajn A.J. Field
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet om bord
    Mandskab
    Hesten Tiber og kaptajn A.J. Field om bord på M/S WILD FULMAR før losning i Tokyo. Den 10 år gamle hvide vallak Tiber blev transporteret fra Auckland, New Zealand, til Tokyo. Hesten kom om bord på skibet den 9. april 1977 og sejladsen tog 14 dage. Derefter skulle hesten i 14 dages karantæne, før den kunne afleveres som gave til Toshogu Templet i Nikko, som afløser for deres 26 årige gamle hvide hest Barry Lan. Gaven var fra New Zealand og rederiet J. Lauritzen havde chartret skibet og stod for transporten.
  • M/S WILD FULMAR
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S WILD FULMAR ved kaj i Tokyo?. Skibet blev brugt til at transportere den 10 år gamle hvide vallak Tiber fra Auckland, New Zealand, til Tokyo. Hesten kom om bord på skibet den 9. april 1977 og sejladsen tog 14 dage. Derefter skulle hesten i 14 dages karantæne, før den kunne afleveres som gave til Toshogu Templet i Nikko, som afløser for deres 26 årige gamle hvide hest Barry Lan. Gaven var fra New Zealand og rederiet J. Lauritzen havde chartret skibet og stod for transporten.
  • M/S ULLA DANIELSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    M/S ULLA DANIELSEN af København
  • M/S THEA DANIELSEN (I)
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Flag og signal
    Rederiflag
    M/S THEA DANIELSEN (I)
  • M/S LAURA DANIELSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S LAURA DANIELSEN
  • M/S KETTY DANIELSEN (I)
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Luftfoto
    M/S KETTY DANIELSEN (I) med dækket fuld af last.
  • M/S PACIFIC ORCA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Kran
    Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012. Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand. Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
  • M/S PACIFIC ORCA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Redningsbåd
    Kran
    Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012. Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand. Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
  • M/S PACIFIC ORCA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Anker
    Bro og skanse
    Redningsbåd
    Kran
    Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012. Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand. Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
  • M/S PACIFIC ORCA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Skibsdetaljer
    Stævn
    Kran
    Bro og skanse
    Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012. Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand. Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
  • M/S PACIFIC ORCA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Skibsdetaljer
    Bro og skanse
    Stævn
    Kran
    Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 24.10.2012. Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand. Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
  • M/S KETTY DANIELSEN (II)
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S KETTY DANIELSEN (II) af København.
  • M/S GITTE DANIELSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S GITTE DANIELSEN af København.
  • M/S DISKO
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Søhistorisk Registratur
    Motorskib
    Passagerskib
    Fartøj
    Stykgodsskib
    Grønland
    Kolonier
    Topografi
    Kronologi
    1900-tallet
    Erhverv i kolonierne
    M/S DISKO fotograferet til ankers ud for Maarmorilik, marmorbrud, 1937.
  • M/S PACIFIC ORCA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 23.10.2012. Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand. Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
  • M/S PACIFIC ORCA
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    2000-tallet
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Specialskib
    Motorskib
    Vindmølleinstallationsskibet M/S PACIFIC ORCA fotograferet ved Kvæsthusbroen i Københavns havn den 23.10.2012. Det enorme skib har påmonteret en 1200 tons tung kran med seks 105 meter høje ben. Det gør, at skibet kan hæves op til 17 meter over overfladen og ligge helt stille, når det er i færd med at bygge vindmøller på havet - og det er selv på 60 meter dybt vand. Skibet er designet af den danske konstruktør Knud E. Hansen.
  • M/S ELSE DANIELSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Flag og signal
    Flag over toppene
    Fragtskib
    Motorskib
    Prøvesejlads
    Signalflag
    Skibsbygning
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S ELSE DANIELSEN på sin jomfrurejse.
  • M/S ETLY DANIELSEN
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Skibsbygning
    Prøvesejlads
    M/S ETLY DANIELSEN af København fotograferet på sin prøvetur.