Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
M/S VINGAREN laster damplokomotiv i svensk havn.
lastning foregår med Uniton dækskran, opfundet af ASEA, Helsingborg. Denne med kapacitet op til 125 t. Markedsføres af Kone kraner idag.
M/S VINGAREN laster damplokomotiv i svensk havn.
lastning foregår med Uniton dækskran, opfundet af ASEA, Helsingborg. Denne med kapacitet op til 125 t. Markedsføres af Kone kraner idag.
M/S VINGAREN laster damplokomotiv i svensk havn.
lastning foregår med Uniton dækskran, opfundet af ASEA, Helsingborg. Denne med kapacitet op til 125 t. Markedsføres af Kone kraner idag.
Helsingør havn fotograferet i perioden 1928 - 1933.
I havnen ses (fra venstre) Værkstedsskibet HENRIK GERNER med to undervandsbåde på ydersiden (herunder en B-kl), yderligere tre undervandsbåde (DAPHNE og DRYADEN af D-klassen og en af C-klassen) ved kajen, en række joller og motorbåde samt til højre H/S KRONPRINSESSE LOUISE under indsejling. Ved værftet ligger isbryderen S/S MJØLNER.
Ved værftet ligger isbryderen S/S MJØLNER.
Dateringen er lavet på baggrund af HENRIK GERNERs første kommandohejsning var i 1928 og at man i 1933 fjernede de sidste master på undervandsbådene.
Ifølge oplysninger fra Marinens Bibliotek var BELLONA, ROTA, DAPHNE, DRYADEN, FLORA og HENRIK GERNER på togt sammen fra 15. 2. til 23.3 1934 med besøg i Bandholm, Gråsten, Åbenrå, Fredericia og Odense.