Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Den signifikante skorsten om bord på M/S MOBY CORSE ex DANA ANGLIA, DFDS, fotograferet i Nice havn den 9.4.2017. Sejler nu for italienske Moby Line mellem Nice og Korsika.
M/S MOBY CORSE ex DANA ANGLIA, DFDS, fotograferet i Nice havn den 9.4.2017. Stævnen, hvor man stadig kan se sporene efter den bovport, der blev svejset til efter ESTONIAs forlis, ligesom man også på skibet kan se de to store luftkasser, der, efter samme forlis, blev svejset på siden af skibet, for at forhindre det i at kæntre, hvis der skulle komme vand på vogndækket. Sejler nu for italienske Moby Line mellem Nice og Korsika.
briggen ALLIANZ af Nexø. Strandet efter kollision 1896-10-14 ved Vedbæk. Flotbragt af Svitzers bjærgningsdamper KASTRUP. Købt 1883-03-19 i Liverpoll og indfl. via Haderslev til Partrederi i Nexø, med bestyrende reder hos Købmand P. Berg med 3/4-part og kaptajnen 1/4-part.
Fuldskibet BIRGITTE MELCHIOR (II). Solgt ved færdiggørelsen 1856 til rederiet Moses & Søn G. Melchior, København. Havareret 1865-12-29 efter grundstødning på Elben ved Teufelsbrücke. Efter flotbringning i januar 1866 blev skibet kondemneret og solgt i Hamburg på forsikringens vegne til C.N. Hansen og C.W. Krache, Flensborg, og navneændret til AGATHE JOHANNE.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Barken HYDRA i Brooklyn, New York, maj 1892. Last 9.000 sække salpeter fra Chile. Kravelbygget af eg, bøg og pitch pine; 2 dæk, 3 master, rundt spejl. Kaptajn A. C. Christensen, Marstal førte skibet hele periode under dansk registrering.