Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning i Brasilien til Trinidad. 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af en S- togs bro i Boston, 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Kaj
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg ved en kaj i ukendt havn. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    Skonnert
    4-mastet skonnert
    Sejlskibe set fra M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under indsejling i en ukendt havn,1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg. Stemningfoto fra ukendte destinationer, 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg. Stemningfoto fra ukendte destinationer, 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg. Stemningfoto fra ukendte destinationer, 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg. Stemningfoto fra ukendte destinationer, 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg. Stemningfoto fra ukendte destinationer, 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af træ i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af træ i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af træ i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af træ i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af træ i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af træ i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Motorskib
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning af træ i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Livet om bord
    Medsejlende familie
    Livet om bord
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg. med en dækslast af træ, der giver stærk slagside. På kajen går fru Grethe Lund Andersen og børnene. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Kran
    Lastning og losning
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg under lastning i en ukendt havn, 1962. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Skibsdetaljer
    Stævn
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg i havnen på Jamaica. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Lastning og losning
    M/S OLIVA WINTHER af Esbjerg med stærk slagside grundet lastning af træ, 1962 Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    M/s OLIVA WINTHER af Esbjerg med dækslast af træ i en ukendt havn. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • Et liv til søs i 40 år
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Fartøj
    Fartøj
    Fragtskib
    Grønland
    Havn
    Havnevæsen
    Issejlads
    Isvinter
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Passagerskib
    Skonnert
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Vintersøfart
    M/S UMANAK i en ukendt havn. Fra album med foto, der har tilhørt Henry Feldbæk Andersen med tilnavnet "Sir Henry." Han havde et righoldigt liv i sin 40-årige karriere til søs, som kok/hovmester. Desværre er der ikke oplysninger ved fotoene.
  • M/S LR1 CARRIER af Monrovia
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Bugsering
    Slæbe- og bugserbåd
    Krydstogtskib
    Kaj
    Kran
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbådene FENJA (tv) og SVITZER MARS i gang med at svinge M/S LR1 CARRIER rundt i svajebassinet ved Asnæsværket. I baggrunden ses krydstogtskibet AIDANOVA. Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S LR1 CARRIER af Monrovia
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Bugsering
    Slæbe- og bugserbåd
    Kaj
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbådene SVITZER THOR, FENJA og SVITZER MARS bugserer crude oil carrieren M/S LR1 CARRIER ind til Asnæsværkets gamle kulkaj. Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen
  • M/S LR1 CARRIER af Monrovia
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Kronologi
    Motorskib
    Sjælland
    Tankskib
    Topografi
    Bugsering
    Krydstogtskib
    Slæbe- og bugserbåd
    Kaj
    Kran
    Søhistorisk Registratur
    Bugserbådene SVITZER THOR (tv) og FENJA (th) svinger M/S LR1 CARRIER rundt i svajebassinet ved Asnæsværket. I baggrunden ses krydstogtskibet AIDANOVA. Den 7. august 2022 ankom den 228,6 meter lange liberiansk indregistrerede crude oil tanker LR1 CARRIER (IMO 9307102) i ballast fra Gibraltar til Asnæsværkets gamle kulpier. Før LR1 CARRIER kunne lægge til, skulle den svinges rundt i svajebassinet ved Asnæsværket og trækkes baglæns ind til den gamle kulpier. Denne vendemanøvre blev udført i svajebassinet lige udfor krydstogtskibet AIDANOVA (IMO 8919245), der lå fortøjet ved kaj 18, i Kalundborg ny vesthavn. LR1 CARRIER blev ved anløbet assisteret af en lods fra DanPilot og tre bugserbåde fra Svitzer. Først blev lodsen sat ombord på LR1 CARRIER fra lodsbåden DANPILOT DELTA. Derefter gjorde bugserbåden SVITZER MARS fast ved højre skulder, bugserbåden FENJA gjorde fast i højre side foran broen og bugserbåden SVITZER THOR gjorde fast agter. Kilde: Michael Jamni Nielsen