Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
M/S AL-KUWAIT her i færd med at blive hævet; den 18.12.1964 kæntrede skibet i Kuwait havn - 5000 får druknede i skibet.
Kommentar fra giver Bjørn Clausen, CORRAL LINE, 31.10.2022:
Her er et par billeder af Al Kuwait (ex Dagmar Clausen). Prøvetursbillede og før forlængelse, og efter reparation og forlængelse. Under opretning langs kaj. Og efter opretning, men før afgang til Holland.
Al Kuwait blev hævet før Martin S. Mig bekendt er det de eneste 2 større skibe der er hævet med den metode.
M/S AL-KUWAIT her hævet; den 18.12. 1964 kæntrede skibet i Kuwait havn - 5000 får druknede i skibet.
Kommentar fra giver Bjørn Clausen, CORRAL LINE, 31.10.2022:
Her er et par billeder af Al Kuwait (ex Dagmar Clausen). Prøvetursbillede og før forlængelse, og efter reparation og forlængelse. Under opretning langs kaj. Og efter opretning, men før afgang til Holland.
Al Kuwait blev hævet før Martin S. Mig bekendt er det de eneste 2 større skibe der er hævet med den metode.
M/S AL-KUWAIT efter reparation og forlængelse 1965.
Kommentar fra giver Bjørn Clausen, CORRAL LINE, 31.10.2022:
Her er et par billeder af Al Kuwait (ex Dagmar Clausen). Prøvetursbillede og før forlængelse, og efter reparation og forlængelse. Under opretning langs kaj. Og efter opretning, men før afgang til Holland.
Al Kuwait blev hævet før Martin S. Mig bekendt er det de eneste 2 større skibe der er hævet med den metode.
Modelskib M/S DAGMAR CLAUSEN.
Kommentar fra giver Bjørn Clausen, CORRAL LINE, 31.10.2022:
Her er et par billeder af Al Kuwait (ex Dagmar Clausen). Prøvetursbillede og før forlængelse, og efter reparation og forlængelse. Under opretning langs kaj. Og efter opretning, men før afgang til Holland.
Al Kuwait blev hævet før Martin S. Mig bekendt er det de eneste 2 større skibe der er hævet med den metode.
Prøvetursbillede, og før forlængelse, af M/S DAGMAR CLAUSEN.
Kommentar fra giver Bjørn Clausen, CORRAL LINE, 31.10.2022:
Her er et par billeder af Al Kuwait (ex Dagmar Clausen). Prøvetursbillede og før forlængelse, og efter reparation og forlængelse. Under opretning langs kaj. Og efter opretning, men før afgang til Holland.
Al Kuwait blev hævet før Martin S. Mig bekendt er det de eneste 2 større skibe der er hævet med den metode.
M/S FINOLA ved kaj i ukendt havn i færd med at laste/losse.
RORO 2 dæk, 2 lastrum, 2 luger, sideporte og hækport med rampe, isklasse C. 120 TEUs i last og 120 TEUs på dæk.
67,51 x 14,00 x 6,30 meter fra nybygning (kend.) Efter omb. 85,39 lgd.o.a. lgd.pp. 79,21 meter (Fred.)
Kommentar fra giver Bjørn Clausen, CORRAL LINE, 7.11.2022:
Ombygning af dansk byggede skibe til Livestock carriers.
Siden 1945 er 4 danskejede skibe blevet ombygget af rederiet:
Linda Clausen (ex Kambodia, ØK bygget på B&W og Ombygget i Landskrona)
Dorrit Clausen (ex Ancona, ØK bygget i Nakskov og ombygget i Gøteborg)
Felica (ex Vanessa, Orion bygget i Frederikshavn, og ombygget i Svendborg)
Finola (ex Christina C, Orion bygget I Frederikshavn, og ombygget i Frederikshavn)
I alt har rederiet indtil dato ejet 79 skibe. Heraf er 22 skibe nybygninger hvoraf det sidste blev bygget i Svendborg i 1995. Resten er ombygninger eller skibe der ikke er ombygget. Sidste ombygning fandt sted i 2017 i Skagen. Siden 1945 er der kun tale om et skib der ikke er ombygget som livestock carrier.