Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • Montpellier & two Friends, St. Croix
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1800-tallet
    Kunst
    Tegning
    Landskab
    Topografi
    Bjerge
    Kulturlandskab
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Mellemamerika
    Kolonier
    Dansk Vestindien
    Skt. Croix
    'Montpellier & two Friends, Ste Croix, Februar 1846'; vej med rytter og vogn; sukkermarker, palmer, buske; dal med lave bjerge; plantager og møller. Vejen "2 Friends Rd" eksisterer stadig i dag. Billede nr. 59 tilhørende det andet af 2 bind 'tegnebøger' (skitsebøger), som har tilhørt Frederik von Scholten; begge med blanke brune sider, hvorpå klæbet tegninger (hvor intet andet bemærket farvelagte tegninger), de fleste af Frederik von Scholten; nogle stammende fra hans togter med franske orlogsmænd i 1820-1830'erne. Bind 1 indeholder 92 billeder; billede nr. 37 og 50 mangler. Bind 2 indeholder 71 billeder.
  • J. Lauritzens Søfartsskole, Kogtved, Svendborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Uddannelse
    Søfartsskoler
    Personalia
    Uidentificerede personer
    J. Lauritzens Søfartsskole, Kogtved, Svendborg. Undervisning i skibmandsarbejder som sejlsyning, splejsning og knobning, foto fra før 1960.
  • J. Lauritzens Søfartsskole, Kogtved, Svendborg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Uddannelse
    Søfartsskoler
    Personalia
    Uidentificerede personer
    J. Lauritzens Søfartsskole, Kogtved, Svendborg. Dagligstuen, pejsestuen i den gamle, oprindelige fløj af villaen, foto fra før 1960.
  • M/S CAROLINE
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Skibsbygning
    Søsætning og stabelafløbning
    Personalia
    Gruppebillede
    Caroliner
    M/S CAROLINE umiddelbart før afløbet. Fra venstre kaptajn Albert Petersen, journalist Ole Kühnel DR, værftsdirektør Thomsen, forretningsfører Peter Grube Rederiforeningen af 1895, samt uidentificeret person.
  • S/S JOPETER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Fiskefartøj
    Trawler
    Fiskekutter
    Fiskeri
    Saltvandsfiskeri
    Issejlads
    Isvinter
    Vintersøfart
    Redningsvæsen
    Redningsaktion
    Topografi
    Grønland
    Personalia
    Gruppebillede
    S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN. Passagererne fra JOPETER, der kom til København med fly fra Reykjavik 1955-09-14. Fra venstre stationsleder Vivian Bille Fritz; telegrafist Niels Chr. Bahnson; radiotekniker Verner Poulsen; telegrafist J.P. Madsen; tømrer Aage E. Christensen; tømrer Ingvar Harry Larsen; kok F. Conradsen; radiosondeassistent Erik K. Hjortenberg; installatør O.H. Petersen.
  • S/S JOPETER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Fiskefartøj
    Trawler
    Fiskekutter
    Fiskeri
    Saltvandsfiskeri
    Issejlads
    Isvinter
    Vintersøfart
    Redningsvæsen
    Redningsaktion
    Topografi
    Grønland
    Personalia
    Gruppebillede
    S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN. Her bydes stationsleder V. Bille-Fritz velkommen hjem efter forliset.
  • S/S JOPETER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Fiskefartøj
    Trawler
    Fiskekutter
    Fiskeri
    Saltvandsfiskeri
    Issejlads
    Isvinter
    Vintersøfart
    Redningsvæsen
    Redningsaktion
    Topografi
    Grønland
    Personalia
    Portræt
    S/S JOPETER i isen. Skibet blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN. Flaget hejses 1956 af den svenske arkitekt Kurt Addén.
  • S/S JOPETER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Fiskefartøj
    Trawler
    Fiskekutter
    Fiskeri
    Saltvandsfiskeri
    Issejlads
    Isvinter
    Vintersøfart
    Redningsvæsen
    Redningsaktion
    Topografi
    Grønland
    Personalia
    Uidentificerede personer
    S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN. To af passagererne ved hjemkomsten.
  • S/S JOPETER
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Fartøj
    Motorskib
    Fragtskib
    Fiskefartøj
    Trawler
    Fiskekutter
    Fiskeri
    Saltvandsfiskeri
    Issejlads
    Isvinter
    Vintersøfart
    Redningsvæsen
    Redningsaktion
    Topografi
    Grønland
    Personalia
    Portræt
    S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN. Kok F. Conradsen fra Daneborg efter hjemkomsten fra JOPETERs forlis.
  • DFDS 100 års jubilæum. Festforestilling.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Livet i land
    Højtid i land
    Underholdning i land
    Personalia
    Gruppebillede
    Uidentificerede personer
    DFDS 100 års jubilæum i 1966. Foto fra festforestillingen i Det Kongelige Teater 11. december 1966. På første række til venstre for midten er skibsreder Knud Lauritzen genkendelig.
  • Udstillingsstand for DFDS i England
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Handel og Søfart
    Firma
    Rederi
    Domicil
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Uidentificerede personer
    Udstillingsstand for DFDS i England med to stewardesser og to uidentificerede herrer. Standen reklamerer for englændernes mulighed for at tage bilen med til Skandinavien.
  • Mills, F.W., DFDS’ direktør i London.
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Portræt
    Mills, F.W., director of the London Office of the United – Se bagside
  • Gæster på rampen til et DFDS roro-skib
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Havnevæsen
    Havn
    Kaj
    Fartøj
    Fragtskib
    Motorskib
    Ro-Ro
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Gruppebillede
    Uidentificerede personer
    Gæst på rampen til et DFDS roro-skib yderst til højre går teknisk direktør Bryan P. Corner-Walker til højre uidentificeret medarbejder.
  • M/S KRONPRINS FREDERIK
    Press Agency, London
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Passagerskib
    Motorskib
    Livet om bord
    Passagerer
    Spisesalon
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    M/S KRONPRINS FREDERIK, Spisesalon I. klasse. Restauranten fuld af spisende mandlige frokostgæster, tjener varter op.
  • Dronning Ingrid og prinsesserne
    The Topical Press Agency, London
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Dronning Ingrid, prinsesserne Margrethe, Benedikte og Anne-Marie i sidegangen på Englandsbåden langs kaj.
  • Dronning Ingrid og prinsesserne
    The Topical Press Agency, London
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Dronning Ingrid, prinsesserne Margrethe, Benedikte og Anne-Marie i sidegangen på Englandsbåden langs kaj.
  • Dronning Ingrid og prinsesserne
    The Topical Press Agency, London
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Dronning Ingrid, prinsesserne Margrethe, Benedikte og Anne-Marie i sidegangen på Englandsbåden langs kaj.
  • Kong Frederik IX og dronning Ingrid
    The Topical Press Agency, London
    Søhistorisk Registratur
    Personalia
    Gruppebillede
    Kronologi
    1900-tallet
    Havnevæsen
    Kaj
    Fartøj
    Motorskib
    Passagerskib
    Kong Frederik IX og dronning Ingrid efterfulgt af hofdame går i land fra KRONPRINS FREDERIK.
  • Kronprinsesse Margrethe, Henrik og hofhund
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Gruppebillede
    Topografi
    Danmark
    Jylland
    Kronprinsesse Margrethe, Henrik og hofhund modtages i Esbjerg hos DFDS af medarbejder.
  • M/S MARGIT
    Berlingske Tidende
    Fragtskib
    Topografi
    Danmark
    Sjælland
    København
    Brand
    Motorskib
    Portræt
    Søhistorisk Registratur
    Kronologi
    1900-tallet
    Havari og forlis
    Fartøj
    Den 18-årige Thomas Lilleøre Sørensen modtages af sin mor i Kastrup Lufthavn 17. februar 1965. Den unge mand var om bord på M/S MARGIT, der 14. februar 1965 forliste ved brand i Stillehavet.
  • Skipper Petersen
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Motorskib
    Havari og Forlis
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Portræt
    Meteorologi
    Storm
    Skipper Petersen M/S TAN der samlede en overlende op fra M/S PORTLAND's forlis.
  • Overlevende
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Havari og Forlis
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Gruppebillede
    Fartøj
    Infrastruktur
    Vej
    Meteorologi
    Storm
    Overlevende fra M/S PORTLAND's forlis.
  • Overlevende
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Motorskib
    Havari og Forlis
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Gruppebillede
    Meteorologi
    Storm
    Overlevende fra M/S PORTLANDs forlis i 1952.
  • Johannes Jensen
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Personalia
    Havari og Forlis
    Motorskib
    Søhistorisk Registratur
    Gruppebillede
    Fartøj
    Meteorologi
    Storm
    Overlevende fra M/S PORTLAND's forlis landsættes i Helsingør.
  • Poul Schmidt
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Fragtskib
    Kronologi
    1900-tallet
    Motorskib
    Havari og Forlis
    Personalia
    Søhistorisk Registratur
    Fartøj
    Havnevæsen
    Havn
    Gruppebillede
    Meteorologi
    Storm
    Overlevende fra M/S PORTLAND's forlis landsættes i Helsingør.