Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
'Montpellier & two Friends, Ste Croix, Februar 1846'; vej med rytter og vogn; sukkermarker, palmer, buske; dal med lave bjerge; plantager og møller. Vejen "2 Friends Rd" eksisterer stadig i dag.
Billede nr. 59 tilhørende det andet af 2 bind 'tegnebøger' (skitsebøger), som har tilhørt Frederik von Scholten; begge med blanke brune sider, hvorpå klæbet tegninger (hvor intet andet bemærket farvelagte tegninger), de fleste af Frederik von Scholten; nogle stammende fra hans togter med franske orlogsmænd i 1820-1830'erne.
Bind 1 indeholder 92 billeder; billede nr. 37 og 50 mangler.
Bind 2 indeholder 71 billeder.
M/S CAROLINE umiddelbart før afløbet. Fra venstre kaptajn Albert Petersen, journalist Ole Kühnel DR, værftsdirektør Thomsen, forretningsfører Peter Grube Rederiforeningen af 1895, samt uidentificeret person.
S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN.
Passagererne fra JOPETER, der kom til København med fly fra Reykjavik 1955-09-14. Fra venstre stationsleder Vivian Bille Fritz; telegrafist Niels Chr. Bahnson; radiotekniker Verner Poulsen; telegrafist J.P. Madsen; tømrer Aage E. Christensen; tømrer Ingvar Harry Larsen; kok F. Conradsen; radiosondeassistent Erik K. Hjortenberg; installatør O.H. Petersen.
S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN.
Her bydes stationsleder V. Bille-Fritz velkommen hjem efter forliset.
S/S JOPETER i isen. Skibet blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN.
Flaget hejses 1956 af den svenske arkitekt Kurt Addén.
S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN.
To af passagererne ved hjemkomsten.
S/S JOPETER blev i september 1955 forladt på Nordøstgrønland, da den havde mistet propellen og var i så tæt is, at assistance var umulig. De fleste af passagerer og mandskab blev evakueret af TOTTAN og helikopter fra US army. Den 14. september blev skipper og resten af mandskabet taget om bord i KISTA DAN.
Kok F. Conradsen fra Daneborg efter hjemkomsten fra JOPETERs forlis.
DFDS 100 års jubilæum i 1966. Foto fra festforestillingen i Det Kongelige Teater 11. december 1966. På første række til venstre for midten er skibsreder Knud Lauritzen genkendelig.
Udstillingsstand for DFDS i England med to stewardesser og to uidentificerede herrer. Standen reklamerer for englændernes mulighed for at tage bilen med til Skandinavien.
Den 18-årige Thomas Lilleøre Sørensen modtages af sin mor i Kastrup Lufthavn 17. februar 1965. Den unge mand var om bord på M/S MARGIT, der 14. februar 1965 forliste ved brand i Stillehavet.