Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
M/S MAREN SKOU
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S SURREY, båddæk med redningsbåd, Helsingør, taget 17-22. august 1969. Færgen ved kaj til højre er PRINSESSE ANNE-MARIE, som var på Helsingør værft 17. august - 13. september for årligt eftersyn, indretning af legestue mm. Den var i dok fra 22. august kl. 21.55 til 2. september kl. 15. SURREY blev taget i drift 2. september. Så billedet må være taget inden PRINSESSE ANNE-MARIEs dokning. Kommentar fra Brian Krause, 20.06.2019.
M/S EMMA MÆRSK står Odense Fjord ud på prøvetur i 2006. Containerkapacitet 11.000 TEUs, og 1.000 FEUs køleslots.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S KALLE, person- og bilfærge, roro-færge på ruten Juelsminde – Kalundborg i færgelejet i Juelsminde med åben bovport.
Kommentar fra Bernt Skjøtt, 26.07.2022:
"Dette billede er helt sikkert taget i Juelsminde. JKL færgerne anløb altid Kalundborg med agterenden."
M/S TIGER (nf. TIGER), tidligere KATTEGAT. Her i engelsk Kanalhavn.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S KOREA i dok i Helsingør i august, 1965. Dokken er udnyttet til sin grænse for at modtage skibe af denne størrelse. Skibet blev solgt til ophugning 1967.
M/S KÄRNAN fik 22.11.1964 efter et uheld monteret ny forstævn og ny rorstævn under et dokophold på Helsingør Skibsværft. Færgen blev bygget som OREHOVED og omdøbt 1950 til KÄRNAN. Fra marts 1970 til ophugning i december 1971 hed den SENIOR.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S GRETE SKOU passerer Langelinie, hvor sejlførende skoleskibe er fortøjet.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S KÄRNAN fik 22.11.1964 efter et uheld monteret ny forstævn og ny rorstævn under et dokophold på Helsingør Skibsværft. Færgen blev bygget som OREHOVED og omdøbt 1950 til KÄRNAN. Fra marts 1970 til ophugning i december 1971 hed den SENIOR.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S CAROLINE umiddelbart før afløbet. Fra venstre kaptajn Albert Petersen, journalist Ole Kühnel DR, værftsdirektør Thomsen, forretningsfører Peter Grube Rederiforeningen af 1895, samt uidentificeret person.