Are you sure you want to delete this item? Are you sure you want to delete these 0 items?

Download

Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists. Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.

Processing...

Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.

Add assets to album

  • M/S STEPHAN af Marstal
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Fyn
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Motorhavari
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib M/S STEPHAN af Marstal langs kajen i hjemhavnen, 1973. For udadgående ses M/S IDUN af Ringkøbing.
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kollision
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København. Gæster ved begravelsen af 2. maskinmester Johan Heinrich Jensen i Aberdeen. "Paa Rejse fra Frederikshavn til River Tyne i Ballast. Beskadiget ved Flyverangreb d. 9/1 40 i Nordsøen; 1 Mand omkommet. Indberetning fra Gesandtskabet i London dat. l0/1 og 11/1 40. Søforklaring i Aberdeen d. 13/1 40. Kl. 1617, da F. under en SSV.-lig Kuling i diset Vejr befandt sig ca. 2,3 Sm. ØSØ. af Girdle Ness Fyr, blev Skibet angrebet af 2 Luftfartøjer, der kastede flere Bomber og skød med Maskingevær mod Skibet. En Bombe, der ramte Agterdækket, eksploderede og antændte Skibet. Maskinen blev straks stoppet fra Dækket, Nødsignal afgivet med Dampfløjten og Radioen, og begge Redningsbaade blev affiret. F. blev opankret, og da det viste sig umuligt at slukke Ilden, forlod Besætningen Skibet. Under en Eksplosion paa Agterdækket var 2. Maskinmester Johan Heinrich Jensen af København blevet haardt saaret, og da Redningsbaaden Kl. ca. 1800 naaede Aberdeen, var Maskinmesteren afgaaet ved Døden. D. 10/1 om For middagen blev F. bugseret til Aberdeen, hvor Ilden blev slukket. Ved Bombardementet og Branden var Skibet blevet meget stærkt beskadiget" Kide: Søulykkestatistik 1940
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kollision
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København "Paa Rejse fra Frederikshavn til River Tyne i Ballast. Beskadiget ved Flyverangreb d. 9/1 40 i Nordsøen; 1 Mand omkommet. Indberetning fra Gesandtskabet i London dat. l0/1 og 11/1 40. Søforklaring i Aberdeen d. 13/1 40. Kl. 1617, da F. under en SSV.-lig Kuling i diset Vejr befandt sig ca. 2,3 Sm. ØSØ. af Girdle Ness Fyr, blev Skibet angrebet af 2 Luftfartøjer, der kastede flere Bomber og skød med Maskingevær mod Skibet. En Bombe, der ramte Agterdækket, eksploderede og antændte Skibet. Maskinen blev straks stoppet fra Dækket, Nødsignal afgivet med Dampfløjten og Radioen, og begge Redningsbaade blev affiret. F. blev opankret, og da det viste sig umuligt at slukke Ilden, forlod Besætningen Skibet. Under en Eksplosion paa Agterdækket var 2. Maskinmester Johan Heinrich Jensen af København blevet haardt saaret, og da Redningsbaaden Kl. ca. 1800 naaede Aberdeen, var Maskinmesteren afgaaet ved Døden. D. 10/1 om For middagen blev F. bugseret til Aberdeen, hvor Ilden blev slukket. Ved Bombardementet og Branden var Skibet blevet meget stærkt beskadiget" Kide: Søulykkestatistik 1940
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kollision
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København. Johan Henrich Jensens båre ved begravelses højtidligheden i Aberdeen. "Paa Rejse fra Frederikshavn til River Tyne i Ballast. Beskadiget ved Flyverangreb d. 9/1 40 i Nordsøen; 1 Mand omkommet. Indberetning fra Gesandtskabet i London dat. l0/1 og 11/1 40. Søforklaring i Aberdeen d. 13/1 40. Kl. 1617, da F. under en SSV.-lig Kuling i diset Vejr befandt sig ca. 2,3 Sm. ØSØ. af Girdle Ness Fyr, blev Skibet angrebet af 2 Luftfartøjer, der kastede flere Bomber og skød med Maskingevær mod Skibet. En Bombe, der ramte Agterdækket, eksploderede og antændte Skibet. Maskinen blev straks stoppet fra Dækket, Nødsignal afgivet med Dampfløjten og Radioen, og begge Redningsbaade blev affiret. F. blev opankret, og da det viste sig umuligt at slukke Ilden, forlod Besætningen Skibet. Under en Eksplosion paa Agterdækket var 2. Maskinmester Johan Heinrich Jensen af København blevet haardt saaret, og da Redningsbaaden Kl. ca. 1800 naaede Aberdeen, var Maskinmesteren afgaaet ved Døden. D. 10/1 om For middagen blev F. bugseret til Aberdeen, hvor Ilden blev slukket. Ved Bombardementet og Branden var Skibet blevet meget stærkt beskadiget" Kide: Søulykkestatistik 1940
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kollision
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København "Paa Rejse fra Frederikshavn til River Tyne i Ballast. Beskadiget ved Flyverangreb d. 9/1 40 i Nordsøen; 1 Mand omkommet. Indberetning fra Gesandtskabet i London dat. l0/1 og 11/1 40. Søforklaring i Aberdeen d. 13/1 40. Kl. 1617, da F. under en SSV.-lig Kuling i diset Vejr befandt sig ca. 2,3 Sm. ØSØ. af Girdle Ness Fyr, blev Skibet angrebet af 2 Luftfartøjer, der kastede flere Bomber og skød med Maskingevær mod Skibet. En Bombe, der ramte Agterdækket, eksploderede og antændte Skibet. Maskinen blev straks stoppet fra Dækket, Nødsignal afgivet med Dampfløjten og Radioen, og begge Redningsbaade blev affiret. F. blev opankret, og da det viste sig umuligt at slukke Ilden, forlod Besætningen Skibet. Under en Eksplosion paa Agterdækket var 2. Maskinmester Johan Heinrich Jensen af København blevet haardt saaret, og da Redningsbaaden Kl. ca. 1800 naaede Aberdeen, var Maskinmesteren afgaaet ved Døden. D. 10/1 om For middagen blev F. bugseret til Aberdeen, hvor Ilden blev slukket. Ved Bombardementet og Branden var Skibet blevet meget stærkt beskadiget" Kide: Søulykkestatistik 1940
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havari og forlis
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kollision
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København "Paa Rejse fra Frederikshavn til River Tyne i Ballast. Beskadiget ved Flyverangreb d. 9/1 40 i Nordsøen; 1 Mand omkommet. Indberetning fra Gesandtskabet i London dat. l0/1 og 11/1 40. Søforklaring i Aberdeen d. 13/1 40. Kl. 1617, da F. under en SSV.-lig Kuling i diset Vejr befandt sig ca. 2,3 Sm. ØSØ. af Girdle Ness Fyr, blev Skibet angrebet af 2 Luftfartøjer, der kastede flere Bomber og skød med Maskingevær mod Skibet. En Bombe, der ramte Agterdækket, eksploderede og antændte Skibet. Maskinen blev straks stoppet fra Dækket, Nødsignal afgivet med Dampfløjten og Radioen, og begge Redningsbaade blev affiret. F. blev opankret, og da det viste sig umuligt at slukke Ilden, forlod Besætningen Skibet. Under en Eksplosion paa Agterdækket var 2. Maskinmester Johan Heinrich Jensen af København blevet haardt saaret, og da Redningsbaaden Kl. ca. 1800 naaede Aberdeen, var Maskinmesteren afgaaet ved Døden. D. 10/1 om For middagen blev F. bugseret til Aberdeen, hvor Ilden blev slukket. Ved Bombardementet og Branden var Skibet blevet meget stærkt beskadiget" Kide: Søulykkestatistik 1940
  • M/S FREKE R
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Sandpumper
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Den hollandske motor hopper M/S FREKE R i Grenå Havn, den 27. september 2022.
  • Grenå Havn
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    3 af Ørstedflådens fartøjer i hjemhavnen; M/S ANHOLT WIND, M/S DJURS WIND og M/S KATTEGAT WIND, den 27. september 2022.
  • Fornæs Skibsophug, Grenå
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    2000-tallet
    Danmark
    Fartøj
    Forsyningsskib
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Ophugning
    Skibsbygning
    Topografi
    Søhistorisk Registratur
    Fornæs Skibsophug i Grenå; forsyningsskibene M/S MÆRSK WINNER T.V. OG M/S MÆRSK ATTENDER t.h. afventer ophugning, den 27. september 2022
  • M/S ESVAGT DELTA af Esbjerg
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    Danmark
    Fartøj
    Havn
    Havnevæsen
    Jylland
    Kaj
    Kronologi
    Motorskib
    Redningsskib
    Søhistorisk Registratur
    Topografi
    Trawler
    Vagtskib M/S ESVAGT DELTA af Esbjerg oplagt ved Fornæs Skibsophug i Grenå Havn, den 26. september 2022.
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Havari og forlis
    Kollision
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København i nødhavn efter kollision i Kattegat, 1938. "Kollideret d. 5/8 38 i Kattegat; søgt Nødhavn. Søforklaring og Søforhør i Saxkjøbing d. 9 /8 38. Kl. 2310 passerede F. i klart Vejr Læsø NV.-Rev i 2 Sm.s Afstand. Der styredes misv. S.1/4 V. Kl. ca. 2320 kom forude om Stb. en modgaaende Dampers Toplanterne og røde Sidelanterne i Sigte. Kursen æn dredes nu til Stb.; men da det andet Skib, der senere viste sig at være S/S »Vim« af Bergen, samtidig syntes at dreje til Bb., blev Roret lagt haardt Bb. Da der syntes Fare for en Kollision, blev Maskinen Kl. 2325 beordret Fuld Kraft Bak; men umiddelbart efter tørnede V. med Stævnen mod F.s Stb.s Bov. Ved Kol lisionen fremkom der et stort Hul i F.s Bov, og Forpeaken fyldtes med Vand, hvorfor F. blev sejlet ind til Frederikshavn for Reparation. Anm. Søforklaring fra V. foreligger ikke.
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Havari og forlis
    Kollision
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København i nødhavn efter kollision i Kattegat, 1938. "Kollideret d. 5/8 38 i Kattegat; søgt Nødhavn. Søforklaring og Søforhør i Saxkjøbing d. 9 /8 38. Kl. 2310 passerede F. i klart Vejr Læsø NV.-Rev i 2 Sm.s Afstand. Der styredes misv. S.1/4 V. Kl. ca. 2320 kom forude om Stb. en modgaaende Dampers Toplanterne og røde Sidelanterne i Sigte. Kursen ændredes nu til Stb.; men da det andet Skib, der senere viste sig at være S/S »Vim« af Bergen, samtidig syntes at dreje til Bb., blev Roret lagt haardt Bb. Da der syntes Fare for en Kollision, blev Maskinen Kl. 2325 beordret Fuld Kraft Bak; men umiddelbart efter tørnede V. med Stævnen mod F.s Stb.s Bov. Ved Kollisionen fremkom der et stort Hul i F.s Bov, og Forpeaken fyldtes med Vand, hvorfor F. blev sejlet ind til Frederikshavn for Reparation. Anm. Søforklaring fra V. foreligger ikke." Kilde Søulykkestatistik 1939.
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Havari og forlis
    Kollision
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København i nødhavn efter kollision i Kattegat, 1938. "Kollideret d. 5/8 38 i Kattegat; søgt Nødhavn. Søforklaring og Søforhør i Saxkjøbing d. 9 /8 38. Kl. 2310 passerede F. i klart Vejr Læsø NV.-Rev i 2 Sm.s Afstand. Der styredes misv. S.1/4 V. Kl. ca. 2320 kom forude om Stb. en modgaaende Dampers Toplanterne og røde Sidelanterne i Sigte. Kursen ændredes nu til Stb.; men da det andet Skib, der senere viste sig at være S/S »Vim« af Bergen, samtidig syntes at dreje til Bb., blev Roret lagt haardt Bb. Da der syntes Fare for en Kollision, blev Maskinen Kl. 2325 beordret Fuld Kraft Bak; men umiddelbart efter tørnede V. med Stævnen mod F.s Stb.s Bov. Ved Kollisionen fremkom der et stort Hul i F.s Bov, og Forpeaken fyldtes med Vand, hvorfor F. blev sejlet ind til Frederikshavn for Reparation. Anm. Søforklaring fra V. foreligger ikke." Kilde Søulykkestatistik 1939.
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Havari og forlis
    Kollision
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København i nødhavn efter kollision i Kattegat, 1938. "Kollideret d. 5/8 38 i Kattegat; søgt Nødhavn. Søforklaring og Søforhør i Saxkjøbing d. 9 /8 38. Kl. 2310 passerede F. i klart Vejr Læsø NV.-Rev i 2 Sm.s Afstand. Der styredes misv. S.1/4 V. Kl. ca. 2320 kom forude om Stb. en modgaaende Dampers Toplanterne og røde Sidelanterne i Sigte. Kursen ændredes nu til Stb.; men da det andet Skib, der senere viste sig at være S/S »Vim« af Bergen, samtidig syntes at dreje til Bb., blev Roret lagt haardt Bb. Da der syntes Fare for en Kollision, blev Maskinen Kl. 2325 beordret Fuld Kraft Bak; men umiddelbart efter tørnede V. med Stævnen mod F.s Stb.s Bov. Ved Kollisionen fremkom der et stort Hul i F.s Bov, og Forpeaken fyldtes med Vand, hvorfor F. blev sejlet ind til Frederikshavn for Reparation. Anm. Søforklaring fra V. foreligger ikke." Kilde Søulykkestatistik 1939.
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København med en dækslast træ i en ukendt havn.
  • S/S LISE (I)
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    FARTØJ
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kran
    Kronologi
    Lastning og losning
    Søhistorisk Registratur
    S/S LISE (I) under lastning i en ukendt havn.
  • S/S FEDDY
    M/S Museet for Søfart, CC-BY-NC-SA
    1900-tallet
    Dampskib
    Fartøj
    Fragtskib
    Havn
    Havnevæsen
    Kaj
    Kronologi
    Søhistorisk Registratur
    Fragtskib S/S FEDDY af København ved en kaj i ukendt havn.