Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
M/S SANOK under gang tæt ved kysten
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
M/S MALACCA, broen med navigationsinstrumenter som styresøjle med rat og gyrokompas, spejlrør til hovedkompas, radaranæg og maskinkonsol. Roterende klarsigtsrude i frontvindue.
M/S BRAZILIAN REEFER langs kaj i Danmark. Skibet blev april 1940 oplagt i Bahia, Argentina. Salgsforhandlinger blev indledt august 1941, og skibet blev solgt 1942-03-13 til Flota Mercante del Estado, Buenos Aires. Fotoet viser skibet laste- eller losseklar med bommene rejst.
M/S BATORY. Passagerskibet på ruten til USA her fortøjet langs Langelinie med signalflagene sat. Langs siden bunkerbåden DANGULF CROWN og en DFDS slæbebåd.
S/S AURORA bygget med skonnertrigning. Et tidligt foto under anduvning med kystbygninger og fyr i baggrunden, i perioden 1867-1901, hvor det var ejet af DFDS. Senere flere norske redere, og ombygninger i 1911 og i 1939 til motorskib.
M/S AFRICAN REEFER, køleskib, awningdæktype, fotograferet i søen efter 1946 og med radarmast. Var rekvireret 1941-1946 af U.S. War Shipping Administration og registreret som ROAMER af Panama.
M/S SAMSØ, Danmarks første indenrigs naturgasfærge, fotograferet på premieredagen den 1.3.2015 under SAMSØs andet anløb af Hou.
Forud for premieredagen havde SAMSØ adskillige gange sejlet mellem Sælvig og Hou for træning af besætning og tilpasning af broklapper.
1.3.2015 var en grå regnvejrsdag, men da færgen nærmede sig Hou, blev det tørvejr, og solen brød igennem i korte glimt. Anløbet foregik forsigtigt og uden særlige hændelser. Passagerlandgangen var endnu ikke færdig, og passagererne måtte benytte broklappen.
Færgen skulle egentlig have været taget i drift efteråret 2014, men var forsinket fra værftet. Imens afløste ANE LÆSØ (ex. VESBORG) på ruten. De første tre dage i fart sejlede SAMSØ efter afløserfærgens fartplan (længere overfartstid og længere havneophold) og havde derfor ikke synderligt besvær med overholdelse af fartplanen.
Kapacitet: 600 passagerer, 160 personbiler.
Dimensioner: Længde: 95,96 m., længde overalt: 99,91 m., bredde: 18,49 m., dybgang: 3,0 m., dybde: 5,21 m.
M/S SAMSØ, Danmarks første indenrigs naturgasfærge, fotograferet på premieredagen den 1.3.2015 under SAMSØs andet anløb af Hou.
Forud for premieredagen havde SAMSØ adskillige gange sejlet mellem Sælvig og Hou for træning af besætning og tilpasning af broklapper.
1.3.2015 var en grå regnvejrsdag, men da færgen nærmede sig Hou, blev det tørvejr, og solen brød igennem i korte glimt. Anløbet foregik forsigtigt og uden særlige hændelser. Passagerlandgangen var endnu ikke færdig, og passagererne måtte benytte broklappen.
Færgen skulle egentlig have været taget i drift efteråret 2014, men var forsinket fra værftet. Imens afløste ANE LÆSØ (ex. VESBORG) på ruten. De første tre dage i fart sejlede SAMSØ efter afløserfærgens fartplan (længere overfartstid og længere havneophold) og havde derfor ikke synderligt besvær med overholdelse af fartplanen.
Kapacitet: 600 passagerer, 160 personbiler.
Dimensioner: Længde: 95,96 m., længde overalt: 99,91 m., bredde: 18,49 m., dybgang: 3,0 m., dybde: 5,21 m.
M/S SAMSØ, Danmarks første indenrigs naturgasfærge, fotograferet på premieredagen den 1.3.2015 under SAMSØs andet anløb af Hou.
Forud for premieredagen havde SAMSØ adskillige gange sejlet mellem Sælvig og Hou for træning af besætning og tilpasning af broklapper.
1.3.2015 var en grå regnvejrsdag, men da færgen nærmede sig Hou, blev det tørvejr, og solen brød igennem i korte glimt. Anløbet foregik forsigtigt og uden særlige hændelser. Passagerlandgangen var endnu ikke færdig, og passagererne måtte benytte broklappen.
Færgen skulle egentlig have været taget i drift efteråret 2014, men var forsinket fra værftet. Imens afløste ANE LÆSØ (ex. VESBORG) på ruten. De første tre dage i fart sejlede SAMSØ efter afløserfærgens fartplan (længere overfartstid og længere havneophold) og havde derfor ikke synderligt besvær med overholdelse af fartplanen.
Kapacitet: 600 passagerer, 160 personbiler.
Dimensioner: Længde: 95,96 m., længde overalt: 99,91 m., bredde: 18,49 m., dybgang: 3,0 m., dybde: 5,21 m.