Oops! Something went wrong! It doesn't appear to have affected your data. Please notify your system administrator if the problem persists.Access denied
Your session was expired. Page will be reloaded.
Processing...
Your assets are ready. If the download does not start automatically, click Download.
Barry Docks med hovedkontorer og indsejling til Dock nr. 2.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Barry Docks med svingbro og dampskibe.
Bemærk, billedet er markeret rødt, da museet ikke har rettighederne. Hvis du skal bruge billedet kommercielt, bedes du rette henvendelse til evt. rettighedshaver plus til museet på hg@mfs.dk.
Det danske produkttankskib MAERSK BRISTOL af København (IMO 9299434) ved Kalundborg Refinerys pier afsnit C.
MAERSK BRISTOL ankom til Kalundborg den 14. marts 2022 fra South Stifford i Storbritannien. Skibet forlod Kalundborg igen den 16. marts.
Containerskib M/S Vaga Mærsk på den ny containerterminal i Kalundborg - losser angiveligt containere, der oprindeligt var bestemt for Sankt Petersborg, den 25. februar 2022
Flådestationen i Korsør med en gruppe af marinehjemmeværnsfartøjer, der tidligere har fungeret, som lodsfartøjer.
Mvh10- Bøgø ex> Frigg (Lodsfartøj)
Mvh 11-Strynø ex> Jupiter (Lodsfartøj)
Mvh 12- Rønø > ex. Rigel (lodsfartøj)
Fotograferet, den 13. februar 2022.
SVITZER HERMOD (IMO 9788124) assisterer produkttankeren AURORA N (IMO 9346445) ved dens ankomst til Asnæsværket ved Kalundborg den 25. februar 2022. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Den 228 meter lange produkttanker AURORA N (IMO 9346445) ved skibets ankomst til Asnæsværket ved Kalundborg den 25. februar 2022. AURORA N ankom til Kalundborg fra Rotterdam i Holland og afgik to dage senere mod Gøteborg i Sverige. Skibet blev ved ankomsten assisteret af tre af Svitzers bugserbåde. Fra venstre er det FRIGGA. SVITZER MARS og SVITZER HERMOD. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Det danske tankskib TORM KANSAS (IMO 9290646) ved Kalundborg Refinerys kaj A. TORM KANSAS ankom fra Amsterdam til Kalundborg Refinery den 23. februar og returnerede mod Amsterdam to døgn og ti timer senere. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Det danske tankskib TORM KANSAS (IMO 9290646) ved Kalundborg Refinerys kaj A. TORM KANSAS ankom fra Amsterdam til Kalundborg Refinery den 23. februar og returnerede mod Amsterdam to døgn og ti timer senere. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Det danske tankskib M/S KATTEGAT (IMO 9432866) ved Kalundborg Refinerys kaj A den 19. februar 2022.
Skibet var ankommet fra Haraholmen i Sverige til Kalundborg fjord allerede den 18. februar om aftenen. På grund af stormen NORA var det ikke muligt at fortsætte ind til Kalundborg Refinerys pier. I stedet ankrede KATTEGAT op på fjorden, mens man ventede på bedre vejr. Dagen efter, den 19. februar, fortsatte skibet det sidste stykke ind til pieren. Det afsejlede igen mod Sundsvall i Sverige den 20. februar, efter ét døgn og fem timer ved terminalen. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Containerterminalen ved Kalundborg ny vesthavn på halvøen Asnæs. Ved kajen ses det lille containerskib ELBSAILOR (IMO 9448695).
ELBSAILOR ankom til Kalundborg den 18. februar 2022 om eftermiddagen. Pga. stormen NORA var det ikke muligt at vende skibet og lægge til kaj ved containerterminalen ved ny vesthavn. I stedet fortsatte skibet til Kalundborg sydhavn, hvor det var mindre udsat for stormens styrke. Den 19. februar blev det med assistance fra Svitzers bugserbåd SVITZER MARS (IMO 9292852) flyttet til containerterminalen i Kalundborg ny vesthavn. Samme aften afgik ELBSAILOR mod Kiel, den 19. februar 2022. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Containerterminalen ved Kalundborg ny vesthavn på halvøen Asnæs. Ved kajen ses det lille containerskib ELBSAILOR (IMO 9448695).
ELBSAILOR ankom til Kalundborg den 18. februar 2022 om eftermiddagen. Pga. stormen NORA var det ikke muligt at vende skibet og lægge til kaj ved containerterminalen ved ny vesthavn. I stedet fortsatte skibet til Kalundborg sydhavn, hvor det var mindre udsat for stormens styrke. Den 19. februar blev det med assistance fra Svitzers bugserbåd SVITZER MARS (IMO 9292852) flyttet til containerterminalen i Kalundborg ny vesthavn. Samme aften afgik ELBSAILOR mod Kiel, den 19. februar 2022. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Containerterminalen ved Kalundborg ny vesthavn på halvøen Asnæs. Ved kajen ses det lille containerskib ELBSAILOR (IMO 9448695).
ELBSAILOR ankom til Kalundborg den 18. februar 2022 om eftermiddagen. Pga. stormen NORA var det ikke muligt at vende skibet og lægge til kaj ved containerterminalen ved ny vesthavn. I stedet fortsatte skibet til Kalundborg sydhavn, hvor det var mindre udsat for stormens styrke. Den 19. februar blev det med assistance fra Svitzers bugserbåd SVITZER MARS (IMO 9292852) flyttet til containerterminalen i Kalundborg ny vesthavn. Samme aften afgik ELBSAILOR mod Kiel, den 19. februar 2022. Kilde: Michael Jamni Nielsen
Kemikalietankeren ATLANTIC SIRIUS (IMO 9455052) efter ankomsten til Kalundborg Refinery den 11. februar 2022. ATLANTIC SIRIUS ankom til Kalundborg fra Teesport i Storbritannien og afgik ét døgn og 15 timer senere mod Amsterdam. Skibet blev ved ankomsten til Kalundborg Refinery assisteret af to af Svitzers bugserbåde SVITZER MJØLNER og SVITZER HERMOD. SVITZER HERMOD (IMO 9788124) ses til venstre på fotoet, den 11. februar 2022. Kilde Michael Jamni Nielsen.